Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum NSHC | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 14 besök senaste veckan (146961 totalt) |
japp nu är ramen spikrak , ett hyperstort tack för detta. Bakaxelns vänstra sidofäste var också ordentligt böjt. Såg nattsvart ut, men det fixades med kreativ användning av vinkelslip, ögonmått + vinkelmätning, spett, sist och inte minst pansarsvets. Vinklarna är åt rätt håll och det bör vara körbart. Vi fixade diverse sprickor och lösa delar här o där när vi ändå höll på att svetsa ... /Kalle _________________ Karl-Erik Hirviniemi |
||
Härlig helg som innefattade ett lite för tidigt test med nya bilen då den gamla gick i graven. Lite justeringar så ses vi om ett par veckor.
Extra tack till Roy i Team 33 som pressade en ny slang till oljekylet åt oss när kylaren sprack! Proffsjobb! //Team 3 |
||
Team 33 laddar om med en femsitsig bil.
då reglementet tyvärr ändrades enligt Stenmark principen. [/img] Vi vill informera alla hemmabyggare att det finns ett reglemente som är anpassat för såväl skaparlusta som plånbok. NSHC klass 1 med bränsle begränsning. De flesta modifikationer är tillåtna förutom original motorplacering samt att torpedväggen ska vara på originalplats. Kostnaderna hålls nere då teamet blir tilldelat en viss bränslemängd som ska räcka i 6 timmar. det borde finnas ett antal avstannade hemmabyggen som skulle kunna få en ny vår i denna racingserie. om någon är intresserad av mer information tveka inte utan kontakta Tommy eller Roy Tommy Karlsson 0708 121651 Roy Stubberud 0703148875 _________________ Tommy Karlsson |
||
Hei Tommy, Har du noe mer specs på bilen? Blir motoren fra MR2'en brukt i denne? Team Victor kommer tilbake i 2012, men da i klass 3, med ny bil (VW Golf MK2). MVH ole Team Victor _________________ Ole Bentel NSHC Golf II - 1,8 l Mazda RX-7 FD Racecar |
||
Team Viktor
Trevligt att höra av er vi har saknat er under året som gått. MR2 klassar in i klass 3 med det nya reglementet och blir vår reservbil nästa år så motorn sitter kvar där. I nya bilen renault 5 från 1981 är det en annan japsmotor som fått plats . övriga specifikationer är motor fram och bakhjulsdrift. Spårvidd 1900mm/1850mm hjulbas 2300mm Vikt 700kg MVH Tommy _________________ Tommy Karlsson |
||
Reglerna har väl varit 4-sitsigt ett tag, har inte ni haft dispens? |
||
Kul att så många kommer och kör med oss.
Angående dispens för vår bil så är det nog så att vi har kört den så länge reglerna tillåter om vi kört med dispens så borde vi ha kunnat fortsätta att köra med vår bil i klass 1, men nu fortsätter vi i klass 3 dvs nu behöver vi inte spara på bensinet längre. Team 33 vill också passa på att hälsa alla nya team välkomna. är det något som ni undrar över som vi kan hjälpa till med så tveka inte utan ring till Roy 0703148875 eller Tommy 0708 121651 eller besök oss i depåboxen på Fredag. Väl mött Tommy, Team 33 _________________ Theo Karlsson Muttrar Bubbla i Södertälje Mtech Competition Yngst på rejsa |
||
kul att se att det var några som var ut och lufta bilarna igår... kommer nog att bli en bra premiär på lördag med så många på startlinjen!
hoppas alla hinner klart i garagen! //Robin #124 _________________ Robin Westerlund.. långlopp,superkart och amerikanskt järn!! |
||
_________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||
Är också intresserad av det |
||
Sportvagnar
ett förslag inför en klass för sportvagnar, Radical, Clubman, Sport 2000 osv jag är övertygad om att det finns flera bilar (Team)som kan tänka sig att köra långlopp med denna typen av bilar om möjlighet ges. givetvis måste startavgiften för dessa anpassas för eventuella höjningar av säkerheten på banan. MVH Tommy Team 33 _________________ Tommy Karlsson |
||
Troligtvis kan man inte räkna med de låga varvtiderna under 6 timmar.
och det där med backspeglarna är nog en vanesak. Peter du måste hålla med om att det skulle göra NSHC unikt det finns givetvis massa praktiska saker som behöver lösas men som du skrev inget är omöjligt på Gelleråsen Nu vill jag inte argumentera för eller mot jag ville bara väcka tanken på ett sätt att använda en mängd race bilar som står och samlar damm och därigenom öka startfältet i NSHC. MVH Tommy, Team 33 _________________ Tommy Karlsson |
||
Jag körde ihop med Porscharna för två år sen (Danne körde förra året) och tycker det var hur lugnt som helst. Dom körde ju om oss hur och när dom ville så. Inte mig emot med lite snabbare bilar. Jag tror att dom får det tufft mot Kadetten iofs nu när vi får ihop motorn igen ;-)
|
||
Jag är inte säker på att jag tycker att det är bra med bilar som det skiljer mycket fart på, jag tycker nog att det känns som att vi är inne på rätt spår i nshc just nu, tre olika klasser där bilarna går likvärdigt fort och det finns bilar i alla klasserna som har chans att vinna totalt en bra dag...
fast visst skulle det vara roligare med mer grepp i däcken men då kommer det att krävas mer av bilar och förare och ekonomin och jag tror vi är på en lagom nivå just nu... för att lägga mig i debatten... vi åkte i slc med våran honda för några år sen och det var aldrig något problem så länge dom snabba fattar att dom måste köra om dom långsamma bilarna och inte att dom långsamma ska hålla sig undan... /Robin #124 endless racing junior team. _________________ Robin Westerlund.. långlopp,superkart och amerikanskt järn!! |
||
Skulle vilja sparka igång denna tråd lite. Jag är helt ny. Tog min licens förra sommaren och hittade i lördags ett team som kan ta sig an mig - Y-taxi. Jag är supertaggad men kan behöva ventilera och fråga lite.
Finns det fler tjejer här på forumet som kör långlopp? VI ska bilda en bil med enbart tjejer är tanken och det ska bli otroligt kul. _________________ Åsa Wallenrud |
||
Allmänt banåkaforum NSHC | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 14 besök senaste veckan (146961 totalt) |