Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
NSHC
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
1 besök senaste veckan (146935 totalt)
tommy karlsson
Bengtsfors
Här sen Feb 2008
Inlägg: 251



Hej Och välkomna till NSHC.
Klass 3 har som du skriver fria motorer men utan överladdning, så det är fritt fram att modifiera både topp och botten.

900 kg och ca 160-170hp kan vara nog så bra med r-däck om ni hittar driftssäkerheten.
ni ska nog inte stirra er blinda på det där med r-däck då de bästa UHP-däcken har blivit snabba de senaste åren det skiljer t.ex. inte mycket mellan de snabbaste ER-cup och NSHC bilarna i varvtid.
NSHC har genom åren blivit en snabb serie där tävlingarna är mycket jämna så minsta driftstörning avgör utgången av tävlingen.

jag svarar gärna på fler frågor om ni funderar över något mer

MVH Tommy, Wot-racing #1
0708121651

_________________
Tommy Karlsson
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



tommy karlsson skrev:
Hej Och välkomna till NSHC.
Klass 3 har som du skriver fria motorer men utan överladdning, så det är fritt fram att modifiera både topp och botten.

900 kg och ca 160-170hp kan vara nog så bra med r-däck om ni hittar driftssäkerheten.
ni ska nog inte stirra er blinda på det där med r-däck då de bästa UHP-däcken har blivit snabba de senaste åren det skiljer t.ex. inte mycket mellan de snabbaste ER-cup och NSHC bilarna i varvtid.
NSHC har genom åren blivit en snabb serie där tävlingarna är mycket jämna så minsta driftstörning avgör utgången av tävlingen.

jag svarar gärna på fler frågor om ni funderar över något mer

MVH Tommy, Wot-racing #1
0708121651


Hej Tommy,
nu var det väldigt länge sedan jag körde bana med ett s.k. UHP-däck. Av ren nyfikenhet, vilket däck skulle du rekommedera som motsvarar tex Dunlops DZ03G?

/Pär
Citera
tommy karlsson
Bengtsfors
Här sen Feb 2008
Inlägg: 251



Pär
Det var en generalisering av däck typer det jag vill säga är att gapet mellan däck typerna har reducerats avsevärt de senaste åren mycket på grund av att däcksreglementen i USA har ändrats från TW 140-TW200
och däckfabrikanterna har ändrat sina TW värden för att anpassa sig till detta.
de vassaste däcken just nu tror jag är.
Dunlop starspec***
Toyo R1R
BF goodrich
Yokohama A052 hoppas vi också har TW 200 det är lite oklart då däcket inte finns att köpa.
listan kan säkert göras längre.

MVH Tommy

_________________
Tommy Karlsson
Citera
Allmänt banåkaforum
NSHC
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11
1 besök senaste veckan (146935 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande