Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Öppen gästbok för SLC Racing | << 1, 2, 3, 4 ... 71, 72, 73 >> 80 besök idag (359439 totalt) |
Håkan Karlsson.... välkommen och som sagt säsongen börjar i April men du kan komma när du är klar Tror att V8 challenge blir en hård och rolig klass nästa år om man ska tro alla som hört av sig.
|
||||
Ah, då har även jag registrerat mig här. Skönt att slippa alxnets gratisgästböcker, PHPbb är riktigt bra, använder det i många andra sammanhang.
Kommer tyvärr missa säsong 2003 av SLC pga militärtjänstgöring Får väl se om jag ändå kan komma och titta... Känns dock lite trist att behöva stå över ett år när man medverkat non-stop de 2 senaste säsongerna... Nåja, på återseende _________________ Martin Werner Hagsätra Motor Club |
||||
1. Näe , just nu säger reglerna att det får vara 120 liters tank som max och det räcker tycker vi. 2. Inga vikt/effekt regler..... eller rättare sagt 2003 års regler får vara samma som 2002. Inga ändringar nu men så tittar vi gemensamt för 2004 vad vi ska göra. |
||||
120liter Har jag lyckats missa ngn regeländring eller gäller detta enbart Sprint (15-20varv)och inte Endurance? Minns vilken debatt det var när vi gick från 70 till 100, inte kan det ha kommit till 120 utan ett knyst från ngn? |
||||
Ja faktiskt
Njäe..... det är snarare så att det ÄR 100 liter som du säger för Kl.1 , 2 och 3 MEN kl.4 har 120 liter. Och där har det aldrig blivit någon ändring utan det vart 120 direkt när klassen skapades. Och Kortloppsklasserna 7 och 8 bygger ju på samma tekniska reglemente som Kl.4 |
||||
|
||||
Ja detsamma
Nu är det ju jul dvs om 6 timmar ungefär står man med 2 halvhysteriska barn som skriker vakna pappa vakna.... tomten har varit här |
||||
Det var väl en något för "insnärjd" fråga.
Skulle varit mera direkt. 1, Hur många varv/sprintlopp ? 2, Väldigt nyfiken på dina övriga förändringar, när släpps dessa ? Johan Håller på för fullt med modifieringar och dessa saker kan vara bra att veta. Johan [/quote] 1. Näe , just nu säger reglerna att det får vara 120 liters tank som max och det räcker tycker vi. 2. Inga vikt/effekt regler..... eller rättare sagt 2003 års regler får vara samma som 2002. Inga ändringar nu men så tittar vi gemensamt för 2004 vad vi ska göra.[/quote] 120liter Har jag lyckats missa ngn regeländring eller gäller detta enbart Sprint (15-20varv)och inte Endurance? Minns vilken debatt det var när vi gick från 70 till 100, inte kan det ha kommit till 120 utan ett knyst från ngn? [/quote] |
||||
Vid 5 av helgerna blir det som förra året , dvs 12 varv på Karlskoga osv men på deltävling 2 på Kinnekulle testar vi något nytt , då vi kör 22 varv istället (ungefär dubbla längden) och då bara ett tävlingsheat som då kommer få dubbelpoäng för att helgen ska vara lika som dom andra helgerna för seriens skull. Sen kommer det inte så många stora ändringar , förrutom en sak som jag kommer skriva om idag på Websidan. |
||||
Hallå......har ni överlevt......själv har jag haft det bra.
Jag har haft tid att läsa och fundera lite........och håller på att bli hysterisk på V8 regelementet.... ....!! Har försökt tyda stycke 10." Luftintag och breddning"... ...och kommit fram till att det inte betyder någon ting..... Mina frågetecken kvarstår.......får man ha spoiler fram och/eller bak. Tacksam om någon kan reda ut detta en gång för alla. Jag tycker att SLC-sidan är toppen.....för utom "Teamlistan". När man sitter och blädrar i bilderna....som är jätte bra....blir man nyfiken på vissa bilar och personer, ......då går man till teamlistan för att få lite info.. ... det är väldigt dåligt med data på bilarna.....och inget om besätningarna i teamen.... Hur ska man kunna lägga på en strategi för den "psykologiska krigföringen", om man inte vet vem man ska "föra krig mot".. Skämt å sido.......det skulle vara intresant att veta mer om bilarna.....och piloterna. MVH Håkan Carlsson _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jo vi håller helt med , problemet är att från början är reglementet direktöversatt från finska reglementet. Men våra besiktningskillar håller just nu på och renskriver reglementet , inga ändringar egentligen utan bara för att få allt mer förståeligt.
Där har snarast problemet varit att det har varit extremt svårt att få in informationen från teamen till Hasse som gör sidan. Vill du veta mera om hur det går med reglementsskrivandet för V8 Challenge , skicka ett mail till besiktning@slc.se Vill NI alla hjälpa till och fylla på infon på teamsidorna skicka mail till tidtagning@slc.se |
||||
Kanontufft! Farsan har två Nova -65:or. En 2dr ht http://www.bewebil.com/simon/bilar/nova.JPG En 2dr hgw (hemmabygge). |
||||
Hej "Ford_sux"......Nova hgv`n är tuff... :woot:
Jag gillar dit nick.....håller fullständigt med _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Det får vi hoppas............ _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Allmänt banåkaforum Öppen gästbok för SLC Racing | << 1, 2, 3, 4 ... 71, 72, 73 >> 80 besök idag (359439 totalt) |