Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Öppen gästbok för SLC Racing
1, 2, 3 ... 71, 72, 73   >>
6 besök senaste veckan (358978 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Här kan ni skriva in saker precis som på den gamla gästboken , man kan antingen göra det som gäst utan att logga in eller som inloggad användare (vilket är mycket enkelt att bli)

Jag kommer följa och besvara frågor här som vanligt.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Nyfiken




Gäst

Hur ser det ut inför nästa år, blir det än mer bilar o team eller verkar det bli ungefär som i år? Svårt o säga så här tidigt antar jag iof Men det var väl några som fick kölapp till vissa race i år?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
2003 ser ut att bli ett ännu bättre år än 2002 när det gäller deltagandet speciellt på Sprintsidan där vi har en nyhet som kommer presenteras snart. Endurance-sidan går ju inte att utöka så mycket mera men hittills har vi bara varit tvungna att ha kölapp på finalen men det hör ju till.

Som det ser ut så kommer det en del mycket roliga nya bilar till serien och jag ser helt klart fram emot första tävlingen när det roliga börjar igen.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Nyfiken




Gäst

Fredrik - SLC skrev:
2003 ser ut att bli ett ännu bättre år än 2002 när det gäller deltagandet speciellt på Sprintsidan där vi har en nyhet som kommer presenteras snart. Endurance-sidan går ju inte att utöka så mycket mera men hittills har vi bara varit tvungna att ha kölapp på finalen men det hör ju till.

Som det ser ut så kommer det en del mycket roliga nya bilar till serien och jag ser helt klart fram emot första tävlingen när det roliga börjar igen.


Sprintloppen är tyvärr garanterade åskådarlopp för mig men ju fler häftiga åk där desto härligare :woot: :woot: :woot: !
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Har ni någon beggad racestol, svettig balaklava, halvslitet r-däck, shysst bakaxel eller nåt annat kul att sälja så finns det säkert en del hugade banträffstokar som är intresserade här på rejsa.nu. Så förutom att lägga upp det på SLC's köp o sälj varför inte lägga upp en blänkare på rejsa.nu's köp o sälj också: https://rejsa.nu/?forum/viewforum.php?f=1

_________________
Magnus Thomé
Citera
Racing?




Gäst

Jag sitter i den trevliga sitsen att jag kanske kanske kanske kan få ihop en budget för att åka med något team nästa år. Men bara om teamet kan fakturera (företaget som betalar tar det som marknadsföringskostnad)

Jag har ingen aning om hur de flesta team är uppbyggda när det gäller ekonomin? Men i mina öron låter det som något som borde fungera med de flesta teamen? Eller är jag ute och cyklar då?
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tror det är få, om än ngt, SLC team som inte driver sin verksamhet som ngn form av bolag där fakturering är kotym.

Annars vet jag ett som tom är AB...
Så behöver du fakturor så kan vi skriva...

Hör gärna av dig på min mail!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Vet att t.ex NJ racing annonserat ut priset på Porsche forumet till 12.000 + moms för ca 2 timmars körning , i en riktig Kl.4 SLC GT BMW 3,2lit M3 med slicks. Men det finns massor fler team som gör likadant för både mindre och större belopp och dom flesta kör det i bolagsform som Andreas skrev.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Undrar vad ni riktiga racers tycker om det här:

http://tempstuff.d2g.com/gtmod/GTR2002Physics.pdf


_________________
Magnus Thomé
Citera
krösus




Gäst

Det finns även vanliga människor i SLC,dvs folk med begränsad ekonomi
låter fantastikt men sant!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Det som är riktigt kul med SLC är just att det finns ALLA sorters människor thumbs up och i just Endurance finns det mycket viktigare saker än en stor budget för att göra bra resultat. T.ex Team Mellansjö som vann 8h cupen i en gammal Citroén BX. Däremot så finns det oftast ingenting som kan kompensera bra förberedelser för att få

Hyresvarianten är bara en av många , men jag gav exempel på det eftersom frågan kom upp.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Timpriserna hos de värsta teamen kan ju till en början finnas orimligt hög. Många behöver nog sponsorer för att få det att går runt...
Men tänker man in att man slipper bygga och driva ett helt team så hamnar det kanske i ett annat ljus. Alla kan ju inte detta och ser genom att hyraen plats sin enda utvägen att åka racing. Som det sagts tidigare så finns det styrningar för mindre pengar oxå. Och det är skitskoj det oxå!
Men vill man åka "VärstingBMW" eller liknande kostar det ju en del...

Väl mött på banan! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Racing?




Gäst

Ja köra Porsche kanske ligger lite utanför "marknadsföringbudgeten"

Men det ska nog finnas något team som passar mig med
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ja som sagt var...Du är välkommen att höra av dig! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera





Gäst

Fredrik - SLC skrev:
Här kan ni skriva in saker precis som på den gamla gästboken , man kan antingen göra det som gäst utan att logga in eller som inloggad användare (vilket är mycket enkelt att bli)

Jag kommer följa och besvara frågor här som vanligt.


Hej Fredrik!
och först stort tack för ett kanon bra arr. på Berns! Skall bli tradition tänkte vi...

Som vanligt så här års mitt i "silly season" undrar jag över diversse rykten som florerat i pitlane under höstens tävlingar.
Har ni något klart om eventuella ändringar i tekniskt reglemente
( förutom diff i kl3) för 2003. Det är ju många stora drömmar som skall göras om till små realistiska ändringa på både bil och team. Dagarna går fort....

Tacksam för åtminstone någon tidsplan på när vi kan vänta info.

Lasse "Andretti" Midage Racing Kl2(?)2003
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
[quote="Lasse "Andretti" Midage Racing"] Som vanligt så här års mitt i "silly season" undrar jag över diversse rykten som florerat i pitlane under höstens tävlingar.
Har ni något klart om eventuella ändringar i tekniskt reglemente
( förutom diff i kl3) för 2003. Det är ju många stora drömmar som skall göras om till små realistiska ändringa på både bil och team. Dagarna går fort....
[/quote]

Det kommer inte bli några ändring av tekniska reglementet för Kl.1-4 på Endurance.... så gör klart era små realistiska ändringar

Övriga rykten är svårare att kommentera eftersom ryktena brukar inte komma från mig eller ens frågas till mig så jag har ingen aning om vad dom är .... men skriv dom här så kan jag kommentera eller dementera

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Mackan




Gäst

12.000:- + moms kan tyckas vara mycket pengar, men om man nu har en firma och tar in det som typ marknadsföring då blir det betydligt humanare. Plus att det finns nog biligare alternativ i lägre klasser.

Men ni är alla välkommna in och kika på våran hemmsida.

www.nj-racing.com

Lämna gärna eventuell hällsning,komentar,fråga i våran gästbok.

Tack och hej alla Glada Räsers.

Hälsningar Markus Norström :D
Citera





Gäst

när beräknas servern vara uppe igen..... thumbs up ?
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Kopierar in svaret på en annan tråd i detta forum

Jo , Hasse Tidtagning och jag har abstinens med utan våran website att pyssla med...... Just nu står vi och väntar på Trej (börjar bli van ) att dom ska få klart min nya server (minnen är uppgraderat , och 2 nya diskar på 20 Gb st är monterade men det fattas en Controller makapär till moderkortet som är restnoterat på IBM) men så fort dom fått ihop datorn så åker den ner till JN Data i Norrköping.

Så förhoppningsvis denna vecka men osvuret är bäst.... men vi har denna sida att skriva på , så att ni kan ställa frågor och få svar.

Websiten kommer inte förändras något men Nyheter har vi flera stycken som kommer presenteras då när vi startar om websidan och det är flera riktigt roliga nyheter

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Fredrik - SLC skrev:
Kopierar in svaret på en annan tråd i detta forum

Jo , Hasse Tidtagning och jag har abstinens med utan våran website att pyssla med...... Just nu står vi och väntar på Trej (börjar bli van ) att dom ska få klart min nya server (minnen är uppgraderat , och 2 nya diskar på 20 Gb st är monterade men det fattas en Controller makapär till moderkortet som är restnoterat på IBM) men så fort dom fått ihop datorn så åker den ner till JN Data i Norrköping.

Så förhoppningsvis denna vecka men osvuret är bäst.... men vi har denna sida att skriva på , så att ni kan ställa frågor och få svar.

Websiten kommer inte förändras något men Nyheter har vi flera stycken som kommer presenteras då när vi startar om websidan och det är flera riktigt roliga nyheter



Passa dig för IBM Deskstar GXP-diskar bara... De kraschar oftare än James Hunt gjorde.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

racer-x skrev:
Passa dig för IBM Deskstar GXP-diskar bara... De kraschar oftare än James Hunt gjorde.
Vad hette han i förra årets F1 då? Nån Japan eller?

Hursomhelst, med ordentlig kylning håller IBM'arna jättebra. Kallluft från utsidan med en lågvarvig 80mm-fläkt (jag kör med en Papstfläkt 26 cfm 19db thumbs up ) räcker för att kyla två stycken till rumstemperatur. Utan kylning kan man nästan inte ta på dom thumbs down

_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Öppen gästbok för SLC Racing
1, 2, 3 ... 71, 72, 73   >>
6 besök senaste veckan (358978 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande