Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (26875 totalt)
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Efter att jag testade att åka bana den 24:e april i år så var jag tydligen fast och efter det införskaffades Porsche illa kvickt och det är nog en av dom roligaste leksaker som jag köpt. Fattar inte att man kan fastna så här illa i något

I år hann jag med 12 banträffar med Porschen och Saaben




Bilen är en 968 Clubsport och har M030 paketet eftermonterat men nu under vintern skall det göras en del modifieringar men först skall pinionlagret i växellådan bytas sen så börjar det roliga..

Bilen har nu gått ca:7000 mil så jag har hunnit med att köra 600 mil denna säsong

Jag har beställt en Momo GT2 kopia ratt för att få ratten närmare utan att behöva sitta i instrumentbrädan..

Sen är det här med stötdämparna,, Bilstein eller Leda, Leda eller Bilstein, bilstein eller Leda osv..
Camberplates

Jag har beställt ett gäng oranga Pagid som skall sitta fram.

Jag har också en Heigo halvbur som skall monteras plus 5 el 6 - punktsbälten

Jag kör på Pirelli P Zero C r-däck men nästa är får vi se vad det blir för r-sulor

Det känns inte som det finns så mycket som man kan lätta annat än rutor och det vill jag helst inte göra, har ni några bra tips så tveka inte.

Nästa år är målet att åka så mycket bana som möjligt med PCS och även att masa mig ner till ringen en sväng eller två

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Kalaskul att du har lagt upp bilen här Magnus thumbs up
Lite tråkigt att du har strul med bilen, men å andra sidan har du hela vintern på dig att fixa det.
Lycka till med bilen.

Vi ses nästa säsong

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Highway skrev:
I år hann jag med 12 banträffar med Porschen och Saaben



Snacka om att bli banbiten direkt thumbs up

Vad måste man göra för att sätt in en Heigo halvbur..svetsa fast plattor eller?

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Ja Edvin synd att jag missade sista körningen på Knutstorp men jag vågade inte chansa med lådan för det skulle bli mycket dyrare med rasad låda men nästa säsong skall det köras


Anders --> det måste svetsas lite plattor i bilen och sen så finns det tyvärr inget lämpligt stag att fästa bältet så att det blir bra vinkel så det måste jag fixa till på något vis..

När kommer PCS med nästa års program. måste planera in Gotland nästa sommar

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Highway skrev:


När kommer PCS med nästa års program. måste planera in Gotland nästa sommar


Tänkte precis samma tanke häromdagen!
12 banträffar....du slog mig med 2....
(men jag körde "bara" 4 med PCS!)
Fin bil, inte utan att man spanat på dessa "gulingar"...ehh jag mena CS:ar..
Återsår bara beslutet..Leda, Bilstein....Expressen, Aftonbladet..
Ha det gott..

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Härom dan fick jag hem första grejjen till bilen som skal bytas nu under vinter,, en go ratt


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
En liten uppdatering kan vara på sin plats nu när det börjar bli fullt i brevlådan för alla grejjer som dimper ner

Växellådan är renoverad med nya svindyraq pinion lager och 4:ans syncring är även den bytt så nu börjar det roliga..

I går hämtade jag ut mina nya Leda dämpare och efter mycket om och men så kommer torisionsstavarna att tas bort så 650lbs fjäder bak och 400 lbs fram så får vi se hur det blir ,, stötigt kan tänkas.
Ett litet bakslag som jag fick reda på i veckan var att man är mer eller mindre tvungen att beställa speciella adaptrar till dom nedre stötdämparfästena bak för 150$ men i det stora hela är det ingen större kostnad.



Igår fick jag även nya fina Camberplates så nu kan man även labba med hjulvinklarna fram lite lättare.



Jag har köpt nya Pagid också så får vi se hur det funkar



Det som saknas nu är 6-punkts som är beställt och det borde komma vilken dag som helst,, det är ju bara 2 månader till säsongen drar igång nu så det börjar bli lite brådis

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Ååååh va porriiiga prylar..alla uppgraderar sina 968:or utom jag (Svensk avundsjuka)

Men Grattis på hjulafton ändå thumbs up

Vart köpte du Camberplatorna och vad gick dom på..om man får fråga!?

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Anders Larsson skrev:
Ååååh va porriiiga prylar..alla uppgraderar sina 968:or utom jag (Svensk avundsjuka)

Men Grattis på hjulafton ändå thumbs up

Vart köpte du Camberplatorna och vad gick dom på..om man får fråga!?


Tackar

camberplattorna köpte jag/vi på http://www.lindseyracing.com/ och jag tror att det gick på 2900:- väl hemma svedala men dessa plattor finns även på http://www.paragon-products.com men priset är detsamma tycker dock att dom verkar bra

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Ser riktigt najs ut det där Magnus thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Idag är man lycklig ,, jag har varit och hämtat Porschen och varit ute och kört en liten sväng i solen och nu är det inget oljud från växellådan längre.

Även Leda dämparna är monterade och när man ställt in dämparna på det mjukaste så känns dom ungefär som ett vanligt CS chassie men när man skruvar lite på rattarna kan man verkligen få det stenhårt så det skall bli spännande att se hur dom funkar på bana.

Mina gamla dämpare var rejält slut så jag lär känna en rejäl skillnad för dom gamla bakdämparna kunde man trycka ihop för hand.

Det som skall fixas nu är att buren skall monteras samt bälte och ratt sen är det bara hjulinställning kvar sen så skall bilen vara klar för banan

//Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Jag har funderat på precis en sådan ratt som du köpt. Hur känns storleken? Jag vill inte ha en för liten ratt...

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Avregistrerad anv. skrev:
Jag har funderat på precis en sådan ratt som du köpt. Hur känns storleken? Jag vill inte ha en för liten ratt...


Jag har inte monterat den än men jag tycker att storleken känns perfekt och sen att man får ratten lite närmare är ju inte fel

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Det låter bra, hur känns kvaliteten?

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Avregistrerad anv. skrev:
Det låter bra, hur känns kvaliteten?


Sorry för det sena svaret men kvalitén känns helt OK tycker jag thumbs up

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Idag beställde jag lite fler springare till bilen och är det så bra som testen säger så blir det 15 HK till och det är ju inte illa och det höjer varvstoppet från 6800 till 7100


_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Ska bli kul att höra ditt utlåtande efter att chipet är på plats . Du har ingen rullandelandsväg i närheten? Så att du kan få lite siffror på före samt efter?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Fredrik C skrev:
Ska bli kul att höra ditt utlåtande efter att chipet är på plats . Du har ingen rullandelandsväg i närheten? Så att du kan få lite siffror på före samt efter?


Japp det skall bli väldigt spännande att se om det blir någon skillnad

Jag vet inget ställe i GBG som jag kan köra den på rullande landsväg men att döma av folk på Rennlist och 968.net så är dom väldigt positiva och det var även det chip som gav mest effekt och vrid i testen i http://www.9magazine.com , med tanke på att det bara kostade 99£ så är det ju inte så farligt thumbs up

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Nu i Helgen har jag varit någorlunda flitig och fått in halv buren i bilen och det var inte det lättaste måste jag säga

Plockat bort 6 högtalare och 4 delningsfilter plus hyllan som högtalarna satt i så viktmässigt så är det nog plus/minus noll i vikt.

Här kommer lite bilder, vad tror ni om att fästa axelremmarna i den sneda strävan?





Dom här tre bultarna var ingen kul historia att få på plats men nu sitter det förstärkningsplattor på insidan av "lådan"



Så här ser det ut när camberplatsen är monterade och det blev riktigt bra tycker jag.



Här är framdämparen.



Jag har ett litet problem nu och det är att min bil ser ut som en SUV fram och jag vet inte riktigt hur jag skall få till detta och nu är det bara 2 veckor till premiären thumbs up




Det som är kvar nu är hjulinställning och montering av bälte, ratt och nytt chip

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det ser ju bra ut Magnus thumbs up , lite justering på det så blir det kalasbra thumbs up .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Härligt jobbat! thumbs up
(Vad ombonat det ser ut med heltäckningsmatta i bilen! )

Magnus Svensson skrev:

Jag har ett litet problem nu och det är att min bil ser ut som en SUV fram och jag vet inte riktigt hur jag skall få till detta och nu är det bara 2 veckor till premiären thumbs up


Har du redan justerat in "cornerweight" eller släpper fjädrarna när du skruvar ner benen i fram? Annars finns det väl inget som hindrar dig från att skruva ner den lite, eller?

OT: Det fungerade inte så bra som jag trodde med brickor för att få camberplatesen att lira bra tillsammans med fjäderbenen så har du någon bild på hur Jonas modifierade dina camberplates så vore jag mycket tacksam!
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 968 CS -93 **Såld**
1, 2, 3, 4   >>
9 besök senaste veckan (26875 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande