Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-10-10 Gelleråsen
1, 2   >>
10541 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Många rejsa-kändisar på Gelleråsen o gasade i dag !


Jens i sin ruggit vassa RUF!


Pär Hansson ser fokuserad ut i sin 205 GTI!


Fredrik Egeland med glad passagerare .


Även jag fick ett par åkturer med Fredrik, samma attack nästa år då jädrar ! Tack Fredrik :woot: !


Pappa Egeland


Anders med kronhäng thumbs up !


Det är kul när det svänger thumbs up !


otroligt fin GT40


Kolla mannen i bilen bakom GT40;a thumbs up !!!


Inte bara porschar som man kan hänga ut rumpan med ...






BMW med diselspis!


BMW som har varit uppe på rejsa tidigare.




otroligt tuff 996;a som körde på 1.08.nått som bäst (som jag hörde).


Corvette med bra flås


RX7 x 2


Fin S4;a


STCC BMW

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Fredrik C skrev:
Kolla mannen i bilen bakom GT40;an:D thumbs up !!!


Innerspår för omkörning ju ...ritar visst lite också...förstår inte hur jag kör numera ..men han i GT40:in tog det rätt lugnt några varv o dök upp o körde om mej sen igen


_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Jaha Anders, så du gillar att köra brett. Jag "mötte" dig när du kom ur esset och tycktes det lite brett några av de varv vi möttes. Det tar väl tid att köra brett för efter ett några varv så hann du inte ut ur esset innan "mötet". Edit: Jag blev lite osäker på färgen på bilen, det kan ha varit Fredrik.
Mot slutet av dagen var minst sagt gott om plats på banan. Jag tror vi var två eller tre bilar som låg och nötte ända till vi flaggades av när jag var ute på mitt sista pass. Å andra sidan började solen vara en aning irriterande låg då.

En underbart vacker höstdag med rolig körning var det i alla fall. ....

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



GunnarÖ skrev:
Jaha Anders, så du gillar att köra brett. Jag "mötte" dig när du kom ur esset och tycktes det lite brett några av de varv vi möttes. Det tar väl tid att köra brett för efter ett några varv så hann du inte ut ur esset innan "mötet". Edit: Jag blev lite osäker på färgen på bilen, det kan ha varit Fredrik.
Mot slutet av dagen var minst sagt gott om plats på banan. Jag tror vi var två eller tre bilar som låg och nötte ända till vi flaggades av när jag var ute på mitt sista pass. Å andra sidan började solen vara en aning irriterande låg då.

En underbart vacker höstdag med rolig körning var det i alla fall. ....


Jasså du var där med..myycket folk man inte känner igen härifrån rejsa...

Breda stilen kom när jag plockade av R-däcken o började med gatdäck igen..går ju ändå såå långsamt..känns det som iaf

Fredrik hade inte sin gula 968CS med sig utan det var nog min du såg

...fick ge upp när bensinlampan lös för envist...+ att det började skramla lite i motorn innan sista passet ...ska felsöka...tror det är någon av kringutrustningen som låter..typ servopumpen eller AC:n eller dyligt

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Fredrik C skrev:

otroligt tuff 996;a som körde på 1.08.nått som bäst (som jag hörde).


Joo du hörde rätt ...sjuuuukt snabb bil ...8 sek snabbare per varv än STCC-bilen...just när jag kolla iaf.

Måste vara en hel del pållar i baken på den Porschen


_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Kul dag som tog slut lite tidigare än nödvändigt. Trodde det var olja på banan och lastade + bytte om. Var sen för slö för att backa och köra mer..... Med facit i hand så var det tur, även om det tydligen bara var kylvatten som sprejats över banan, för det var klar risk för frosthalka på kvällskvisten, ännu senare hemfärd hade inte varit bra. Dra tungt släp med r-däck i fram på dragbilen antar jag kan bli intressant på fel sätt om frosthalkan slår till.....

Det går fortfarande inte så fort som det borde, men kapade iaf minst fyra sek. jfrt SSK-finalen, men det viktigaste är att jag känner mig hyfsat förtrogen med bilen nu och har riktigt kul! thumbs up Nu är det "bara" att fortsätta flytta bromspunkter och öka takten. Kom förresten under den första "skamgränsen" som är tiden jag satt med "Dragbilen".

Har också fått med mig lite info att jobba med i garaget i vinter, men det blir inga stora ändringar.

Får ev. några bilder att lägga upp jag också, men det får vi se senare.

Som vanligt trevligt att träffas IRL.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Anders Larsson skrev:
Fredrik C skrev:

otroligt tuff 996;a som körde på 1.08.nått som bäst (som jag hörde).


Joo du hörde rätt ...sjuuuukt snabb bil ...8 sek snabbare per varv än STCC-bilen...just när jag kolla iaf.

Måste vara en hel del pållar i baken på den Porschen



Det är Erik Behrens GT2 porsche... Och vet inte exakt vad han har... men Björn Andersson som har en liknande maskin i sin lite äldre GT2a har 800Hk och den här bilen går ungefär lika fort.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
75anders
Kristinehamn
Här sen Maj 2004
Inlägg: 24



Btw Min Alfa 75:a.....

_________________
Anders Ekberg
Citera
Ghoofy
Örebro
Här sen Jul 2003
Inlägg: 299



Blev oooootroligt imponerad av denna lilla bil / förare:



låg varv efter varv och försökte köra om sina lekkamrater i alla möjliga och omöjliga kurvor - sen kom rakan och porscharna var före igen. Från början hade han två blåaktiga svansmotorer att kämpa med, efter ett par var åkte en i depå och det var bara dessa två bilar kvar som kivades tills

/ola
som börjar tänka att framhjulsdrift kanske inte är helt fel ändå...

_________________
Ola Gustavsson
Citera
Ghoofy
Örebro
Här sen Jul 2003
Inlägg: 299



Fredrik C skrev:

STCC BMW


en lite mindre farfylld men lite porrigare bild


varför ser inte mitt motorrum ut så där

/ola

_________________
Ola Gustavsson
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Ghoofy skrev:
Blev oooootroligt imponerad av denna lilla bil / förare:

..................
..........
Reinhold Daubner heter han som kör denna lillbil. (Ursäkta Reinhold, om du råkar läsa detta, att jag berättar lite). Kört kart i unga år och börjat rejsa igen på äldre efter ett långt uppehåll. Gör ALLT själv och är mycket målmedveten. Har en grym attack på banan som jag avundas. Har precis börjat köra likadan bilmodell och kan intyga att den är sjukt kul att köra. Reinholds bil är ett budgetbygge där arbete och slantar lagts där det betyder mest. Inget egentligt trim och inget Star-Trek-chassi räcker tydligen till åtminstone 1:23! thumbs up

Leif, Reinhold och Stoffe med sällskap verkar också ha bildat nån sorts "205 GTi-liga" som man känner sig varmt välkommen till, kanske jag tillhör den numera och får hälsa dig välkommen om du blir omvänd! thumbs up "Ligan" innefattar ju dessutom årets SSK-mästare! Iofs kanske även den som knep sistaplatsen i årets Fyndbörsen Cup (dvs jag )! *Körde endast finalen och kom sist i mål, men en sistaplacering är är också en placering?*

Har iofs blivit lika väl bemött av alla förare av tyska, japanska... Osv bilar i Fyndbörsen Cup så vad gäller det sociala så spelar det väl ingen roll.

Men fixa en Fyndbörsen-205:a och kom med i den interna striden i serien! Kanske Peugeot SC kan fixa ngt extra kul under året också.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Fina bilder Fredrik!

Konstigt att man redan längtar till nästa säsong Gelleråsen var ju riktigt kul thumbs up

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Highway skrev:
Fina bilder Fredrik!

Konstigt att man redan längtar till nästa säsong Gelleråsen var ju riktigt kul thumbs up
Var du också där? Vilken bil körde du (den gelba Porschen hade jag nog sett)? Eller har du några utmärkande personliga drag?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Ghoofy skrev:
Blev oooootroligt imponerad av denna lilla bil / förare:



låg varv efter varv och försökte köra om sina lekkamrater i alla möjliga och omöjliga kurvor - sen kom rakan och porscharna var före igen. Från början hade han två blåaktiga svansmotorer att kämpa med, efter ett par var åkte en i depå och det var bara dessa två bilar kvar som kivades tills

/ola
som börjar tänka att framhjulsdrift kanske inte är helt fel ändå...


Från läktaren uppfattade jag det som att Porschen (CarreraRS) blockade 205:an ..peggan körde snabbare i kurviga partiet thumbs up...satt o blev lite irriterad när jag kikade

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Anders Larsson skrev:
.......... Från läktaren uppfattade jag det som att Porschen (CarreraRS) blockade 205:an ..peggan körde snabbare i kurviga partiet thumbs up...satt o blev lite irriterad när jag kikade
Det är nog faktiskt väldigt nära sanningen! Reinhold i 205:an var klart snabbare är Mr X i Porschen på baksidan. "Dragracet" efter rakan vann dock Mr X. Duktigt gjort !

Mr X hade nog fått mer ut av träffen om han släppt Reinhold på rakan, försökt haka på genom lite hyfsade spår och sen acca ikapp på rakan för en ny lektion.

Jag får be om ursäkt för den raljerande tonen ovan, men vad är det hos oss männinskor som gör att det finns en viss "hackordning" på banträffar? Till saken hör väl att jag kanske inte brukar komma ikapp särskilt vana förare.

Jag har kört ikapp totalt fem Porschar på bana (alltid i regn, i torrt har jag inte en chans) och alla utom en har släppt förbi mig. Jag har tappat räkningen på hur många Porschar som kört om mig.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Pär Hansson skrev:
......vad är det hos oss männinskor som gör att det finns en viss "hackordning" på banträffar?.........


Vet inte..men ett återkommande "problem" är det ju på banträffar...fast som sagt..föraren av Carreran var nog ganska orutinerad ...eller om dom 2 förarna kände varandra så det var därför

Annars kan detta bliva ett klassiskt skolexempel i banträffsblockning ..den dyra snabba prestigevagnen (Carrera RS) med långsam förare vs rutinerad o snabb förare i den "långsama" billiga bilen (Pugg 205)









Nu kanske jag rört upp en liten storm i ett vattenglas men man känner ju igen hur irriterande det kan vara att inte komma om en hästkraftstarkare bil när man själv är snabbare på varvet

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



Jo, jag vet mer än väl hur klassisk situationen är och rejsa.nu är definitivt fel församling att predika för (frälsa påven, lära pappa göra barn osv), men var tvungen att lufta min irritation ändå. Jag solidariserar liksom med de svaga ekipagen....

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Pär Hansson skrev:
Highway skrev:
Fina bilder Fredrik!

Konstigt att man redan längtar till nästa säsong Gelleråsen var ju riktigt kul thumbs up
Var du också där? Vilken bil körde du (den gelba Porschen hade jag nog sett)? Eller har du några utmärkande personliga drag?


Nej var tyvärr inte där då min bil har lite problem med växellådan men nästa år blir det nog en del körning på Gelleråsen för det är ju en väldigt kul bana och man får ju verkligen använda sig av ett ganska brett register i lådan

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Anders Larsson skrev:
Från läktaren uppfattade jag det som att Porschen (CarreraRS) blockade 205:an ..peggan körde snabbare i kurviga partiet ...satt o blev lite irriterad när jag kikade


Hej, lite lagom och schysst blocking är väl bara kul och nästan lite charmigt , iallafall när man kör. -Var denna blockering som Porschen gjorde
o-förutsägbar och halv-farlig eller (var inte på plats och kollade)?

känner nästan att man själv skulle vilja ha suttit och rattat 205an för att få en go fajt att gotta sig åt under vintern

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



Ghoofy skrev:
Blev oooootroligt imponerad av denna lilla bil / förare:



låg varv efter varv och försökte köra om sina lekkamrater i alla möjliga och omöjliga kurvor - sen kom rakan och porscharna var före igen. Från början hade han två blåaktiga svansmotorer att kämpa med, efter ett par var åkte en i depå och det var bara dessa två bilar kvar som kivades tills

/ola
som börjar tänka att framhjulsdrift kanske inte är helt fel ändå...


Hej,nu ska jag också va med i debatten ,den blå porschen på bilden är ingen carrera rs utan en 911 -68.
Jag körde den andra porschen och jag gick inte i depå efter några varv,jag körde alla varv,och vad jag vet så har inte jag kämpat med nån pegg 205,jag körde om båda två på rakan sen såg jag dom inte mer .
För min del så tyckte jag att det var skitkul att få köra min bil nu efter alla år av jobb med den och jag tar nya tag till nästa sommar .
mvh jens.

_________________
jens pettersson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2737



Efter att ha läst om er trevliga träff är man ju nu hur taggad som helst inför morgondagen.
Ska köra 3 timars race med Chrysler neon bilarna i morgon på Gelleråsen

Hoppas dra ut blysläden ett par var oxå

Neon är jätte kul, kört en gång tidigare dock bara 2 heat a 5 varv st.
3 timmar känns ju som rena 24 timmars för en amatör som mig, nåja kul lär det bli.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Eftersnack
2004-10-10 Gelleråsen
1, 2   >>
10541 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande