Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 14 besök idag (21438 totalt) |
Det här tycker jag verkligen är så jäkla skönt med Rejsa. Att folk kommer in och erbjuder sig att ge bort delar huxflux.. Sedan kanske ni känner varandra utanför Rejsa, men just att folk är så trevliga och öppna över lag gör forumet till ett riktigt guldställe. Sorry för OT, men jag käde bara för att lyfta fram detta. _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
Visst är det så och på tal om det... John, jag har ev. skärm och dörrar liggandes. Har jag dem kvar ligger dom i vägen _________________ /Kristian Elisson |
||
Som jag sa på banan, kan man stötta på ngt sätt så skrik bara till.
Mkt delar är det dock ont om tyvärr. Kan ju låta dig få KLA:s skärm osv, som jag försökt köpa ett tag. Sen detdär med fjäderbenet igen...det var väl "bara" dämparen som gått av och benet är intakt? Eller fick även benet sig en skänga? |
||
Har inte tittat på bilen sedan olyckan, dvs jag vet inte hurvida benet tog stryk eller inte. Har dock nu pratat med en plåt/riktningsfirma som menar att iom att motorn har rört på sig så är det nödvändigt att lyfta motorn för att kunna rikta. Han räknade ungefär med ca: 40 timmars arbete + matrial. Just nu lutar det åt att köpa en ny bil (kanske redan tävlingsklar , om förhandlingarna går väl).
Dämparna var ändå tänkt att byta till Grupp - N eftersom de passar bolt on i själva benet. Kalas med alla som vill hjälpa till, men just nu lutar det som sagt åt ny bil och att slakta den gamla. I ärlighetens namn så var inte den gamla i ngt lysande skick ens innan med sned bakvagn och rost i balkar.(det gäller att vända det till ngt positivt ). Har lite olika uppslag förnärvarande på bilar, allt från helt färdig bil med dåligt chassie till tom bil men med inredning kvar. Självklart är det optimala att hitta en bil där det värsta arbetet redan är genomfört, dvs allt jävla skrapande och målande samt burbyggande, dessa växer dock inte på träd till ett rimligt pris. Vi får se dock, mitt humör är klart stigande och med mitt tempo när det gäller att göra affärer så finns det nog tämligen snart ett nytt objekt som väntar på kärlek. Som sagt tidigare, så har jag alla delar så det är det minsta problemet. Utan taklucka vore kul _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Har inte hänt så mkt, ringer och budar på lite olika bilar, vill helst köpa en färdig bil till rimligt pris då jag vet hur mkt arbete som krävs. Självklart kostar det lite mer, men om man värderar sin fritid lite så blir det snabbt lönsamt. Funderar samtidigt på om M42 är det bästa alternativet då man på regelmässigt sätt inte kan komma ned till 7,3 kg/hk. Med en M20 motor så vore det problemet löst...........dock växer det inte 325:or i vettigt skick på träd. Sen kan man också undra varför det inte går några 325:or i standardklassen i BMWCUP. Skall väga 1140 kg inkl. förare dvs borträknat 90 kg stockholmare så är vi nere på 1050 kg, vilket borde fungera tämligen bra. Tror att min nuvarande (smällda 318is) vägde ungefär så mkt också men har då problem med att effekten är för låg jämfört med E21 bilarna.
Sista ordet är dock inte sagt ännu och det är inte så underligt om jag hamnar med en 318is igen. Har ju onekligen en hel del motordelar till den modelltypen och balansen i bilen är mkt trevligare än 325:orna även om den saknar lite kraft. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Jo, man kan komma ner dit i vikt på en 318is...eller iaf väääääääldigt nära.
Ja, det är underligt varför ingen maxpreppade en 325:a enligt reglerna. Trots tung äckelmotor ( ) i fronten så skulle den vara totalt överlägsen. IMHo |
||
Är övertygad om att en Grupp N preppad M20 motor ger bortåt 190 hk.........medan en M42 grupp N preppad kanske ger drygt 155 hk......inte så svårt val om jag inte hade hemult mkt M42 delar och nästan inga M20 delar.
Sen Andreas kan du gärna få förklara för mig hur man når 7.3 kg/hk när vi inte får ha lexanrutor eller annat skoj i standardklassen, om man skall hålla sig till reglerna. Tro mig jag har tagit bort allt utom underredsmassan och det kan vara max 15 kg. Jag är dock idel öra _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Troligen kan man klämma ytterligare ngn kuse ur särskillt M20B25...men om det är inom reglementet eller "fritt tolkat" då vet i tusan.
Börja med underedsmassan. Sen är ju frågan om tolkning. Min vikt baseras på det som "gällde" i Fyndbörsen för nga år sedan. Inga framlysen, INGA småsaker så som tuta, spolarbehållare osv osv. INGET onödigt får finnas om man ska närma sig klassgränsen. Nu är jag dock osäker på hur detta tolkas idag i Standard och vad som blivit "nya" regler i Fyndbörsen. Vet att de ska kolla sådant mer strikt nu...om jag hajjade rätt. |
||
Ja just det, jag lyckades fånga det hela på film med mobilen
=> http://www.picnicracing.se/images/st _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||
Intressant film Visar en av farorna med stående start, kommer inte alla iväg på samma gång blir det lätt kaos. Tycker inte att föraren i den gula bubblan ska hängas ut för incidenten. _________________ /Kristian Elisson |
||
Nej det är fel att hänga ut honom även om alternativet bromsa fortfarande måste ha funnits. Faktum är att det är ytterst tydligt att det är den röda bilen som byter spår, vilket gör att den gula bubblan inte har någonstans att ta vägen. Själv gör jag dessutom en usel start. Var ofokuserad precis i det ögonblicket....vilket fick trista konsekvenser. Men som du säger Kristian stillastående start är upplagt för kaos!
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 14 besök idag (21438 totalt) |