Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -95 - BMW Cup -
1, 2, 3 ... 24, 25, 26   >>
7 besök senaste veckan (76455 totalt)
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900


Trådstartare
Heloo igen...

Som vissa av er redan vet så kunde ju inte hålla mig ifrån bilträsket...

Min gamla guling bor tyvärr inte hos mig lägre...
[/img]

MEN nu har jag skaffat något bra mycket vildare att tämja:

en klar fördel med denna nya (gamla) maskin är att den är välbyggd från början!

mera bilder kommer!

_________________
Johan Dahl
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2499



Nu väntar vi med spänning på att mer info kommer och en förklaring till varför denna "gamla" bil är värre än den "nya"... Borde väl inte vara så från början iaf...

_________________
Jonas Edling
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900


Trådstartare
tjena Jonas!

det borde ju absolut inte vara så från början som du säger...
Kan väl berätta att bl.a. Köhler varit inblandad på ett hörn...

_________________
Johan Dahl
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



schysst johan!
Det kan inte råka vara så att denna kommer spåra ur lite mer än vad den gamla gjorde så att du får fram en riktig dräpare?

Har du mer info om den?

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900


Trådstartare
tjena Fredrik!!

så fort bara mina batterier är färdigladdade ska jag ut och plåta lite..

// Johan

_________________
Johan Dahl
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Tyckte du pratade om M coupe tidigare?? Blir det inte svårt att få ut så mkt effekt ur 286hk motorn (som 343hk).

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



MatroxMGA skrev:
Tyckte du pratade om M coupe tidigare?? Blir det inte svårt att få ut så mkt effekt ur 286hk motorn (som 343hk).


Njae, nära 400hk är inte direkt något problem. Det kostar kanske lite mer men det går.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900


Trådstartare
Matrox...

jo M-coupe skulle det bli.. Tanken var att jag o Janne skulle ha varsin och göra banträffarna osäkra
MEN så råkade denna Köhler-Schnitzerpillade E36 dyka upp mitt framför näsan på mig!! thumbs up

Den är betydligt piggare än min "gamla" M3!!! E46 M4 bromsar ca 310hk medans denna gamla E36 är bromsad till ca 330 av Köhler !

I bilen finns även
Kolfiberinsug (Schnitzer)
Grenrör (Supersprint)
Katersättare (Supersprint)
Cup-Kit (Bilstein.. ej hårdhetsjustering.. )

Något mindre snabbt men ack så kul är att förra ägaren monterat ett helt M3 GT kit! Med helt menar jag inte bara spoiler fram utan även komplett inredning! Kolfiber runt växelspak, interiörlister i kolfiber samt instegslister i kolfiber !! Givetvis med M3 GT International loggor! coolt.. men om bilen blir snabbare vågar jag inte svara på...

bilder kommer.. eventuellt skickar Janne upp lite bilder ikväll...

_________________
Johan Dahl
Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003
Inlägg: 778



Niklas Sandström skrev:
MatroxMGA skrev:
Tyckte du pratade om M coupe tidigare?? Blir det inte svårt att få ut så mkt effekt ur 286hk motorn (som 343hk).


Njae, nära 400hk är inte direkt något problem. Det kostar kanske lite mer men det går.


att 400hk inte skulle vara några problem tvivlar jag starkt på (ur en 3.0:a), om man ska bibehålla någon sorts driftsäkerhet. Menar du då turbo konvertering? BMW har ju tom haft lite små problem med 343hk motorn just pga av den höga liter effekten.

Johan: låter bra

_________________
mvh

Philip Lundh
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



MatroxMGA skrev:


att 400hk inte skulle vara några problem tvivlar jag starkt på (ur en 3.0:a), om man ska bibehålla någon sorts driftsäkerhet. Menar du då turbo konvertering?


Nä det är sugmotor, det är kanske inte att rekomendera i en gatbil men jag tänkte prova nästan lika extremt i min så får jag se hur länge den håller. 350-370hk är då inget problem med hållbarheten i en gatbil.

MatroxMGA skrev:
BMW har ju tom haft lite små problem med 343hk motorn just pga av den höga liter effekten.


om det är just litereffekten som är problemet vet jag inte. Vi tänkte bygga på en S54 i tävlingsbilen men blev avrådd av Khöler som rekomenderade S50'n. PTG har dock kört S54 med ganska höga effekter före och efter dom slutade tävla med GTR'en i ALMS.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



jasså hade du köpte den, sneglade lite på den när vi var förbi Levins härrom dagen, (hämtade "race" muttrar). thumbs up

Den bilen är ruskigt bra och påkostad. Du får filma in motorljudet så vi får höra det.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962





Utväxlingen är åså bytt på den ca 3000rpm/100km. Men för att det ska bli bil av den så måste du ju slänga utt hela inredningen och i med ett par sitta still stolar






Fin bil å går som på räls den där

_________________
Jan Ekehage
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



satt de inte några ac schnitzer kolfiberstolar klädda i skinn i den tidigare?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



Jepp

Men dom följde inte med i köpet.

Synd för då kunde jag ha lurat av dom av Johan

_________________
Jan Ekehage
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900


Trådstartare
så Johan skulle vara lättlurad då säger du?

_________________
Johan Dahl
Citera
Maccan
Värnamo
Här sen Aug 2003
Inlägg: 323



Tyckte jag såg/hörde någon i en sådan bil gasa runt i stan häromdagen....

_________________
Marcus Marklund
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Grattis till nya bilen, Johan.

Det skall bli spännande att se och höra den nya pärlan. Låter som det verkar vara ett rätt
potent åk.

Hälsningar

Thord

Röd E30 M3 -90

_________________
Thord Johnsson
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Grattis till nya bilen Johan !

Det skall bli skoj att se och höra pärlan.
Låter som ett rätt potent åk.

Hälsningar Thord

Röd M3 E30-90

_________________
Thord Johnsson
Citera
CRY
Jönköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 131



Hej!

Grattis till bilen, du kan nog ta bort stereon i bilen, för den låter gott på egen hand kan jag lova om det är den bilen jag tror det är.... thumbs up

_________________
Christian Ryman
BMWCS #2928
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Niklas Sandström skrev:
om det är just litereffekten som är problemet vet jag inte. Vi tänkte bygga på en S54 i tävlingsbilen men blev avrådd av Khöler som rekomenderade S50'n. PTG har dock kört S54 med ganska höga effekter före och efter dom slutade tävla med GTR'en i ALMS.


Innan GTR:en med V8 så körde de med en S50 3.2 eller vad den nu heter.
Men de senaste åren har de kört med en S54 med ca. 420 hk.
Citera
JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004
Inlägg: 962



lägger man sig på ca 115-120hk/liter så funkar det för gata åså känns det som iofs går det väl inte plocka ut mer utan att byta sprut/tändning + öka varvtalet.

Johans motor varvar 8000 rpm och bör väl bromsa 350hk NÄR han byter kammar fast man bör ju kolla över vevstakslagerna snart på den Undrar vem som ryker på det jobbet

_________________
Jan Ekehage
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -95 - BMW Cup -
1, 2, 3 ... 24, 25, 26   >>
7 besök senaste veckan (76455 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande