Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -95 - BMW Cup - | 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 >> 7 besök senaste veckan (76455 totalt) |
Heloo igen...
Som vissa av er redan vet så kunde ju inte hålla mig ifrån bilträsket... Min gamla guling bor tyvärr inte hos mig lägre... [/img] MEN nu har jag skaffat något bra mycket vildare att tämja: en klar fördel med denna nya (gamla) maskin är att den är välbyggd från början! mera bilder kommer! _________________ Johan Dahl |
||||
schysst johan!
Det kan inte råka vara så att denna kommer spåra ur lite mer än vad den gamla gjorde så att du får fram en riktig dräpare? Har du mer info om den? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Njae, nära 400hk är inte direkt något problem. Det kostar kanske lite mer men det går. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Matrox...
jo M-coupe skulle det bli.. Tanken var att jag o Janne skulle ha varsin och göra banträffarna osäkra MEN så råkade denna Köhler-Schnitzerpillade E36 dyka upp mitt framför näsan på mig!! Den är betydligt piggare än min "gamla" M3!!! E46 M4 bromsar ca 310hk medans denna gamla E36 är bromsad till ca 330 av Köhler ! I bilen finns även Kolfiberinsug (Schnitzer) Grenrör (Supersprint) Katersättare (Supersprint) Cup-Kit (Bilstein.. ej hårdhetsjustering.. ) Något mindre snabbt men ack så kul är att förra ägaren monterat ett helt M3 GT kit! Med helt menar jag inte bara spoiler fram utan även komplett inredning! Kolfiber runt växelspak, interiörlister i kolfiber samt instegslister i kolfiber !! Givetvis med M3 GT International loggor! coolt.. men om bilen blir snabbare vågar jag inte svara på... bilder kommer.. eventuellt skickar Janne upp lite bilder ikväll... _________________ Johan Dahl |
||||
att 400hk inte skulle vara några problem tvivlar jag starkt på (ur en 3.0:a), om man ska bibehålla någon sorts driftsäkerhet. Menar du då turbo konvertering? BMW har ju tom haft lite små problem med 343hk motorn just pga av den höga liter effekten. Johan: låter bra _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Nä det är sugmotor, det är kanske inte att rekomendera i en gatbil men jag tänkte prova nästan lika extremt i min så får jag se hur länge den håller. 350-370hk är då inget problem med hållbarheten i en gatbil.
om det är just litereffekten som är problemet vet jag inte. Vi tänkte bygga på en S54 i tävlingsbilen men blev avrådd av Khöler som rekomenderade S50'n. PTG har dock kört S54 med ganska höga effekter före och efter dom slutade tävla med GTR'en i ALMS. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
jasså hade du köpte den, sneglade lite på den när vi var förbi Levins härrom dagen, (hämtade "race" muttrar).
Den bilen är ruskigt bra och påkostad. Du får filma in motorljudet så vi får höra det. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Innan GTR:en med V8 så körde de med en S50 3.2 eller vad den nu heter. Men de senaste åren har de kört med en S54 med ca. 420 hk. |
||||
lägger man sig på ca 115-120hk/liter så funkar det för gata åså känns det som iofs går det väl inte plocka ut mer utan att byta sprut/tändning + öka varvtalet.
Johans motor varvar 8000 rpm och bör väl bromsa 350hk NÄR han byter kammar fast man bör ju kolla över vevstakslagerna snart på den Undrar vem som ryker på det jobbet _________________ Jan Ekehage |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -95 - BMW Cup - | 1, 2, 3 ... 24, 25, 26 >> 7 besök senaste veckan (76455 totalt) |