Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Gokart träff???
1, 2   >>
8293 besök totalt
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Är det bara jag som längtar till sommaren??? kurvor och hastighet???
race town i stockholm har en grymt skön innomhus bana man kan rosta utav hjäm och hanskar är det några som är sugna?

_________________
Christoffer E
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare

Kolla med Fredrik SLC, han ska dit imorrn (missar vår videohörna ) och sa att det nog fanns plats över!

Då lär du få köra mot massa racingkändisar osså!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare

PS: Jag har tyvärr fått lägga ner gokartåkande pga en så idiotisk sak som musarm eller snarare musarmbåge Sist jag körde gokart fick jag cortisonsprutor i veckor, sjukgymnast i månader... gggaaaaahhh....

om jag hade egen kart med EGEN stol så att man satt fast 100% så skulle det säkert funka men inte hyrkart

_________________
Magnus Thomé
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Kolla med Fredrik SLC, han ska dit imorrn (missar vår videohörna ) och sa att det nog fanns plats över!

Då lär du få köra mot massa racingkändisar osså!


Då när man ändå är i stan kan man ju komma förbi med lite papper...

_________________
Christoffer E
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare

Så imorrn kan du välja mellan:

- titta på Ringenvideos och testa Nordslingan på datorn + massa roliga ljugarhistorier ;-)

eller

- köra gokart!


Fult upp

_________________
Magnus Thomé
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
ser ut som jag skjuter på gocarten och kommer på ljuget om det är ok?

Men frågan kvarstår några som har lust att köra någon kväll framöver???
elller har alla musarmar

_________________
Christoffer E
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



thumbs up Jag har inte kört go-cart på många år nu, så det vore skoj!
Fast jag har lite svårt att komma överens med att man skall burka åt fel håll, så jag blir ett lätt byte.
Helst en tisdagkväll för min del, om det skall vara i Stockholm.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Jag tvekar inte på Go-Cart men på den här sidan nyår blir körigt för mig.

Jag är dessutom 100 pannor tung så en eventuell/trolig revansch-chans vill jag i sådana fall ha inbyggd till våren! Racetowns cartar har för lite mos för att jag skall kunna trolla bort min dödvikt. Men det finns ett ställe i Lövsta som har 13 hk Go-Carts (testade till 110 km/h på Barkaby) med ett grymt grepp i kurvorna!!
Dit skall vi åka och skilja männen från pojkarna när snön försvunnit!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Med dom erfarenheter vi har är faktiskt RaceTown ovanligt bra för att vara hyrkart när det gäller viktproblematiken..... dom race vi har kört så har det faktiskt inte spelat så stor roll och då har vi ändå vart förare som skiljt imellan 50 Kg till 95 Kg.... Och det har inte diffat mer än max en tiondel..... T.ex lättviktare Mangs , Lestrup , Ryttarbris ... duktiga förare mellan 50-60 Kg åker på 25.5-25.6..... tungviktare Hubbe , Andervagn , Micke Frisk , jag själv ... förare mellan 80-95 Kg åker på 25.6-25.7

Så vikten är relativt försumbar däremot så är spårval och viktfördelning på enskilda kartar viktig.... vilket går att justera med stolen.... Och det är olika för olika kartar.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Fredrik - SLC skrev:
Med dom erfarenheter vi har är faktiskt RaceTown ovanligt bra för att vara hyrkart när det gäller viktproblematiken.....


Det kan nog stämma. Banan är ganska förlåtande mot tyngre förare. Annat är det till exempel i Jönköping (Torsvik) där jag i första kvalheatet hade en mycket bra tid varpå "instruktören" i en paus tipsar alla de andra att titta på mig och åka efter mig.... jag kvalade inte ens in till A-final....
Den banan har två hårnålar som helt sätter stopp för en bra tid om man är tung.

Fredrik - SLC skrev:
Så vikten är relativt försumbar däremot så är spårval och viktfördelning på enskilda kartar viktig.... vilket går att justera med stolen.... Och det är olika för olika kartar.


Nja, till viss del är det förvisso sant. (Den enda gången jag varit på Racetown kom jag tvåa av 10 killar som alla var lättare än jag. Vinnaren var 25 kilo lättare än jag) Men man kommer inte ifrån att det är ett handikapp, lättningsförsök pågår dock!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41421

Forumägare
Forumägare

Micke> Imorrn blir det Pizza

_________________
Magnus Thomé
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Vi kan väl köra några ggr innan sommaren som lite uppvärmning?
eller ha en liten tunering? inget avanserat och mäkvärdigt bara man får röra på sig lite på sig
och så kan vi ha

_________________
Christoffer E
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17321



Jag var och tittade när några bilgalningar körde gokart i Hammarby häromdagen och det slutade på KS för en av deltagarna. Han råkade dundra in i en betongsugga och knäckte nått revben och stukade en fot. Han blev hemma några dagar...
Farlig sport det där! Tyvärr hade jag ont i nacken så jag kunde inte vara med. Är dock gärna med vid ett annat tillfälle. thumbs up

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
xEmil
Sthlm/Haninge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 180



stoffe skrev:
Vi kan väl köra några ggr innan sommaren som lite uppvärmning?
eller ha en liten tunering? inget avanserat och mäkvärdigt bara man får röra på sig lite på sig
och så kan vi ha


Hojta till när det valkas gokart!! Emil e ruggit sugen!!

Det e bara o ringa!

0736939803

_________________
//Emil Wahlund
/Haninge
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
skälvklart ska jag göra det
nästa carmaniacs träff...
så häng lite där skulle tippa på slutet av januari

_________________
Christoffer E
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Ingen hyrgokart för rejsa.nu?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



AndersY skrev:
Ingen hyrgokart för rejsa.nu?

Jag tycker det hade vart kul! Inte fler som är på? Inte för att jag är en gokartmästare direkt - men kul är det!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Ett bra alternativ är att vi bestämmer en passande tid någon söndagkväll. Då har Racetown Drop-In körning, så vi slipper
strula med att ta upp anmälningar, boka etc. Sen får vi väl ta en liten intern match.

Vi kan väl avvakta intresset här i tråden för att se om fler är med på idén innan vi bestämmer något definitivt.

/MVH

_________________
--
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Problemet med drop-in är att det inte är nåt race, utan "bara" tidtagning. Visserligen klart skoj på söndagkvällarna med lite hyrgokart och racingljugande mellan och efter 'heaten'. thumbs up Dessutom överkomlig kostnad(80/100:-, beroende på om medlem eller ej)

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
stoffe
Jakobsberg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 95

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Det ser mörkt ut pengarfronten nu inför sommaren...
men till hösten är jag på igen.

_________________
Christoffer E
Citera
airk
Linköping
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


AndersY skrev:
Problemet med drop-in är att det inte är nåt race, utan "bara" tidtagning. Visserligen klart skoj på söndagkvällarna med lite hyrgokart och racingljugande mellan och efter 'heaten'. thumbs up Dessutom överkomlig kostnad(80/100:-, beroende på om medlem eller ej)


Bah! Vi är ett gäng som åker riktigt mycket hyrkart, och nog har vi en hel STOR portion racing. Numer är det även lite prestige och häcklande involverat. Inte sällan åker jag omkring med ett stort leende på läpparna. Vi är så nernördade i gokart att vi åker i en gokartserie. Störtkul!

Ett gäng hade utepremiär på gokartbanan på LMS (Linköpings motorstadion) i påskhelgen. SÅÅÅ rolit! om vädret tillåter blir det repris på torsdag. thumbs up

_________________
Erik Berglind-Allemann
Citera
Inför träffar
Gokart träff???
1, 2   >>
8293 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande