Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
17 besök senaste veckan (28970 totalt)
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Vad fick du ge för buren (om man får fråga det)? Den ser onekligen mycket snygg och välgjord ut. Eftersom den är FIA godkänd så blir den säkert bra!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
patand skrev:
Vad fick du ge för buren (om man får fråga det)? Den ser onekligen mycket snygg och välgjord ut. Eftersom den är FIA godkänd så blir den säkert bra!


Klart man får fråga, buren kostade 8990kr + frakt 1700kr inkl moms. Den är levererad av Safety Device i England www adressen : http://www.safetydevices.com/oldsite/
Dom är mycket hjälpsamma o trevliga, ca 4veckors lev tid.

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Så var bakrutan hämtad hos plastis, vad tycks om bakvingen?


Plast biten mellan huven o fronten med kolfiberlådor till framlysena.

Framläppen och luftintagen till bromskylningen provmonterat

Snart kommer den efterlängtade påsk ledigheten.
Inte blir det något påskfirande här inte, tänkte tillbringa hela helgen med att försöka få klart bettan i tid.
Någon som var hos GT i lördags? Hur var det något trevligt skvaller?

_________________
Mattias Döös
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



så vackert det blir!

självklart lackar du bilen race-vit

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jösses den bilen kommer bli brutal .
Jag misstänker att du hamnar i Roadsport B. Om jag fattar diskussionerna ang. reglementet rätt så räknas våra bilar ha 171hk. Jag har ingen plast på min bil men dock utriven inredning, med bur får jag se upp så jag har soppa i tanken annars hamnar jag också i B .
Trevligt att se en till som struntar i påskfirande i förmån för meningsfull fritid

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Pierre Broberg skrev:
så vackert det blir!

självklart lackar du bilen race-vit


Tackar tackar.
Ändrar färgval hela tiden men det lutar nog åt silver.. Har letat 944:a bilder på nätet för att få lite inspiration men har inte hittat något ricktigt häftigt.
Vi får se hinner nog ändra mig fler gånger innan det är tid för lack.

_________________
Mattias Döös
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



Visst, vill du ha lite idéer uppritade så kan jag ju alltid pyssla lite med det?
då tänkte jag på dekor osv.

för färg ska ju vara gul, vit eller silver

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Pierre Broberg skrev:
Visst, vill du ha lite idéer uppritade så kan jag ju alltid pyssla lite med det?
då tänkte jag på dekor osv.

för färg ska ju vara gul, vit eller silver


Idéer på lite fräcka ritningar är varmt välkommna, bilen kommer att bli silver, lämnas på lack nästa måndag. (om allt går som det ska)


/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
I fredags kom pappsen och hjälpte till med att svetsa fast förstärkningarna till buren, äntligen är buren monterad och klar, nu ska allt ut igen så att bilen kan slipas och målas invändigt. Kommer att måla den svart eller mattsvart invändigt.

Han även med att skära bort org plåt mellan huv och front, för att ge plats åt den nya rundare biten i plast med lådor till framlysena. Fick även dit huven med dom nya gälarna som ska dra ut den värmen ur motorrummet.

_________________
Mattias Döös
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8816

Hjälpmoderator

Två saker om svart färg invändigt: Det blir J-VLIGT HETT! Det blir det i.o.f.s ändå efter ett tag av strålningen ifrån motor/avgassystem/låda. Men att ha den het redan när du stiger in i den gör det ju inte bättre.
Plus att det har en förmåga att se rätt risigt ut efter ett tag. Du anar inte hur mycket skit man drar med sig in via skor och kläder...

Vitt hjälper förvisso inte mot det senare, men har en fördel i att man tydligen ser sprickor i karossen snabbare.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Plastfronten med popupsen bortbyggda ser mycket trevlig ut !!! Vad kostar en sådan??

Jag skulle ha lurat lite på vingen om det är så att du ligger på klassgränsen och ändå måste tynga bilen då vingen ger dig ett effekttillägg på 5%.

163 beräkningshästar utan vinge där luft passerar mellan kaross och vinge (eller nåt sånt??)
och 171-172 hk med vingen.

Är det 7kg/hk som gäller i Roadsport C. Gör i sådana fall 56kg.

Jag kommer att plocka bort min vinge i Roadsport B och "tjänar" 55kg på det.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag gillar mörk färg i kupén, tycker det är lättare att koncentrera sej på det som sker utanför bilen. Men det är nog en smaksak.
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
FSN skrev:
Plastfronten med popupsen bortbyggda ser mycket trevlig ut !!! Vad kostar en sådan??

Jag skulle ha lurat lite på vingen om det är så att du ligger på klassgränsen och ändå måste tynga bilen då vingen ger dig ett effekttillägg på 5%.

163 beräkningshästar utan vinge där luft passerar mellan kaross och vinge (eller nåt sånt??)
och 171-172 hk med vingen.

Är det 7kg/hk som gäller i Roadsport C. Gör i sådana fall 56kg.

Jag kommer att plocka bort min vinge i Roadsport B och "tjänar" 55kg på det.


Hej!

Plastfronten med lådor för lampor som ersätter popupsen köpte jag av Plastis, lite oklart vad jag betalade för den då jag köpte många andra saker samtidigt men skulle tro att det blev runt 2500 eller 3000kr med ljusblåa täckskivor och kolfiber i lådorna.

När det gäller vingen så är det väl så att om man kan hävda att vingen är orginal porsche 944 så blir det inget vikt straff!?!?!? men vad vet jag.
Tänkte plasta något som går att montera på vingen så att det inte blir någon luft mellan vingen o rutan när jag kör i roadsport.

/M

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Dan Hovang skrev:
Jag gillar mörk färg i kupén, tycker det är lättare att koncentrera sej på det som sker utanför bilen. Men det är nog en smaksak.


Mörkt får det bli, kommer troligen att ångra mig när jag kliver in i bilen en solig sommardag och det är nära kokpunkten redan innan start, men jag är grymt såld på mörk inredning.

/M

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Uj vad dagarna går snabbt när man håller på i garaget, inte nog med det så verkar det som alla släcktingar ska komma på besök eller vill ha besök under påskhelgen, så totalt blir det ju aldrig så många timmar som man vill i garaget.
Men nu har jag ialla fall blivit klar med all tillpassning och montering av fram detaljerna, lackaren kommer på tisdag och kollar bilen innan jag kör den på lack, så då får vi se om han vill ha delarna lösa eller monterade på bilen? Hoppas på bilen...
Det var inte lätt att få allt att passa, mycke skärande o slipande både i plasten och chasiet.

_________________
Mattias Döös
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Mattias D skrev:
Uj vad dagarna går snabbt när man håller på i garaget, inte nog med det så verkar det som alla släcktingar ska komma på besök eller vill ha besök under påskhelgen, så totalt blir det ju aldrig så många timmar som man vill i garaget.
Men nu har jag ialla fall blivit klar med all tillpassning och montering av fram detaljerna, lackaren kommer på tisdag och kollar bilen innan jag kör den på lack, så då får vi se om han vill ha delarna lösa eller monterade på bilen? Hoppas på bilen...
Det var inte lätt att få allt att passa, mycke skärande o slipande både i plasten och chasiet.


Ser mycket snuggt ut thumbs up Har du planer på att dra slangar till bromsarna med? Med tanke på hur mycket du lullar till bilen på utsidan så antar jag att du byter tex bromsar med??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003
Inlägg: 187



var har du fått tag i dem luftintagen i dimmljushållen?

_________________
Jörgen Nilsson
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
FSN skrev:
Mattias D skrev:
Uj vad dagarna går snabbt när man håller på i garaget, inte nog med det så verkar det som alla släcktingar ska komma på besök eller vill ha besök under påskhelgen, så totalt blir det ju aldrig så många timmar som man vill i garaget.
Men nu har jag ialla fall blivit klar med all tillpassning och montering av fram detaljerna, lackaren kommer på tisdag och kollar bilen innan jag kör den på lack, så då får vi se om han vill ha delarna lösa eller monterade på bilen? Hoppas på bilen...
Det var inte lätt att få allt att passa, mycke skärande o slipande både i plasten och chasiet.


Ser mycket snuggt ut thumbs up Har du planer på att dra slangar till bromsarna med? Med tanke på hur mycket du lullar till bilen på utsidan så antar jag att du byter tex bromsar med??


Har inte hunnit dra några slangar ännu, bilen måste bli klar för lack, men hålen är gjorda bakom luftintagen så det är bara slangarna som saknas.
Någon som har tips på bra matrial och var man får tag på slang.
Skivorna fram är bytta till ventilerade med blå pagid belägg fram och röda bak, ska räcka som bromsupdatering till att börja med enligt GT motorsport.

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
RED44 skrev:
var har du fått tag i dem luftintagen i dimmljushållen?


Kommer från Plastis (Magnus) i Kungshamn han har mobil nr 0733-544722.

_________________
Mattias Döös
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Mattias D skrev:
FSN skrev:
Mattias D skrev:
Uj vad dagarna går snabbt när man håller på i garaget, inte nog med det så verkar det som alla släcktingar ska komma på besök eller vill ha besök under påskhelgen, så totalt blir det ju aldrig så många timmar som man vill i garaget.
Men nu har jag ialla fall blivit klar med all tillpassning och montering av fram detaljerna, lackaren kommer på tisdag och kollar bilen innan jag kör den på lack, så då får vi se om han vill ha delarna lösa eller monterade på bilen? Hoppas på bilen...
Det var inte lätt att få allt att passa, mycke skärande o slipande både i plasten och chasiet.


Ser mycket snuggt ut thumbs up Har du planer på att dra slangar till bromsarna med? Med tanke på hur mycket du lullar till bilen på utsidan så antar jag att du byter tex bromsar med??


Har inte hunnit dra några slangar ännu, bilen måste bli klar för lack, men hålen är gjorda bakom luftintagen så det är bara slangarna som saknas.
Någon som har tips på bra matrial och var man får tag på slang.
Skivorna fram är bytta till ventilerade med blå pagid belägg fram och röda bak, ska räcka som bromsupdatering till att börja med enligt GT motorsport.


Pär Hylander är kung på slangar......

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Mattias D skrev:
Dan Hovang skrev:
Jag gillar mörk färg i kupén, tycker det är lättare att koncentrera sej på det som sker utanför bilen. Men det är nog en smaksak.


Mörkt får det bli, kommer troligen att ångra mig när jag kliver in i bilen en solig sommardag och det är nära kokpunkten redan innan start, men jag är grymt såld på mörk inredning.

/M


Nu börjar det klia i höger foten, det går trögt med bilen men nu är den i alla fall lackad inv, svårt att bestäma sig vilken färg man ska ha så det fick bli både silver o svart, mattsvart bak så det inte speglar sig.
Bilen står nu hos lackeraren och det verkar ta tid har jag tur får jag bilen vecka 17. Sen ska allt monteras igen och vagnbok ska fixas så jag lär ju missa MGCC första tävling.

Licensen är i alla fall på god väg, i onsdags gjordes teorin klar och på lördag blir det åka av på knutan, synd bara att man inte får köra 944:an.

_________________
Mattias Döös
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
17 besök senaste veckan (28970 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande