Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
16 besök senaste veckan (28947 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Alltså det ser riktigt bra ut, så jäkla mycket råare än min . Men min kanske blir lika snabb ändå .....

Jag ska hämta min imorrn 1530, så det blir supermycket meck i helgen under dagarna. Du kanske är sugen på att komma förbi som vi sagt vi skulle gjort, men tiden går för fort samt att man lider av Alzheimers . Så är du sugen, slå en signal på Lördag dag så snackar vi massor med Porsche o roliga lösningar.... thumbs up

P.s du får ett Pm med mitt nummer

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Alltså det ser riktigt bra ut, så jäkla mycket råare än min . Men min kanske blir lika snabb ändå .....

Jag ska hämta min imorrn 1530, så det blir supermycket meck i helgen under dagarna. Du kanske är sugen på att komma förbi som vi sagt vi skulle gjort, men tiden går för fort samt att man lider av Alzheimers . Så är du sugen, slå en signal på Lördag dag så snackar vi massor med Porsche o roliga lösningar.... thumbs up

P.s du får ett Pm med mitt nummer

Mvh Pelle


Hej Pelle!
Tack för komplimangen om en rå bil
Vi får väl se det där med farten på knutan, men jag hoppas utseendet matchar farten runt banan

Kan inte på lördag då jag ska till knutstorp för att genomföra den praktiska delen av licensen
Bilen står som sagt på lack så jag kommer förbi garaget en sväng på söndag.
Vi ses o hörs.

_________________
Mattias Döös
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Mattias D skrev:
Mattias D skrev:
Dan Hovang skrev:
Jag gillar mörk färg i kupén, tycker det är lättare att koncentrera sej på det som sker utanför bilen. Men det är nog en smaksak.


Mörkt får det bli, kommer troligen att ångra mig när jag kliver in i bilen en solig sommardag och det är nära kokpunkten redan innan start, men jag är grymt såld på mörk inredning.

/M


Nu börjar det klia i höger foten, det går trögt med bilen men nu är den i alla fall lackad inv, svårt att bestäma sig vilken färg man ska ha så det fick bli både silver o svart, mattsvart bak så det inte speglar sig.
Bilen står nu hos lackeraren och det verkar ta tid har jag tur får jag bilen vecka 17. Sen ska allt monteras igen och vagnbok ska fixas så jag lär ju missa MGCC första tävling.

Licensen är i alla fall på god väg, i onsdags gjordes teorin klar och på lördag blir det åka av på knutan, synd bara att man inte får köra 944:an.


Är det bara vagnboken det hänger på så kan du vara lungn. Behövs inte för MGCCs klubbtävlingar, bilen skall däremot vara skattad, besiktigad och påställd och i ditt fall så blir det ju regbes pga buren (men det kanske dröjer ett år innan det är dax för nästa bes.tilfälle?) . Vilken klass skall du köra i?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
FSN skrev:
Mattias D skrev:
Mattias D skrev:
Dan Hovang skrev:
Jag gillar mörk färg i kupén, tycker det är lättare att koncentrera sej på det som sker utanför bilen. Men det är nog en smaksak.


Mörkt får det bli, kommer troligen att ångra mig när jag kliver in i bilen en solig sommardag och det är nära kokpunkten redan innan start, men jag är grymt såld på mörk inredning.

/M


Nu börjar det klia i höger foten, det går trögt med bilen men nu är den i alla fall lackad inv, svårt att bestäma sig vilken färg man ska ha så det fick bli både silver o svart, mattsvart bak så det inte speglar sig.
Bilen står nu hos lackeraren och det verkar ta tid har jag tur får jag bilen vecka 17. Sen ska allt monteras igen och vagnbok ska fixas så jag lär ju missa MGCC första tävling.

Licensen är i alla fall på god väg, i onsdags gjordes teorin klar och på lördag blir det åka av på knutan, synd bara att man inte får köra 944:an.


Är det bara vagnboken det hänger på så kan du vara lungn. Behövs inte för MGCCs klubbtävlingar, bilen skall däremot vara skattad, besiktigad och påställd och i ditt fall så blir det ju regbes pga buren (men det kanske dröjer ett år innan det är dax för nästa bes.tilfälle?) . Vilken klass skall du köra i?


Tack för infon om vagnbok för MGCC , då finns det lite hopp att den kan bli klar, har tagit semester vecka 18 för att bli klar med bilen, tyvärr måste bilen besiktigas nu, men hade hoppats slippa reg bes.
Ska ringa o boka bes på måndag, får hålla tummarna för att dom har någon ledig tid i slutet på vecka 18.
Tänkte köra klass 3 eller om det är c den heter, men har ännu inte koll på vad bilen väger så vi får väl se vad det blir.

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare

Så var licensen klar, en härlig dag på knutsorp är avverkad. Himla va kul det är med bankörning. Ska bli skönt när 944:an är klar med r-däck och allt men för dagen fick Z3:an luftas, synd att man inte kan behålla båda.

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Var inne hos lackeraren för att skynda på jobbet, här kommer en bild på vad som hänt.
Bilen ska vara klar för hämtning Torsdag den 28/4.

_________________
Mattias Döös
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Mattias D skrev:
Var inne hos lackeraren för att skynda på jobbet, här kommer en bild på vad som hänt.
Bilen ska vara klar för hämtning Torsdag den 28/4.

Faaan vad feta dina fälgar är på bilen, sånna vill jag oxå ha när man cruisar.....

Ska bli kul o komma upp o kolla läget när bilen kommit tillbax från lacken, hoppas du blir nöjd...

Vi synes o höres Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Ser ju riktigt bra ut! thumbs up

Men jag får nog se till att byta färg på mina fälgar snart, alla åker ju svart nu för tiden

Vi syns!

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
964c2 skrev:
Ser ju riktigt bra ut! thumbs up

Men jag får nog se till att byta färg på mina fälgar snart, alla åker ju svart nu för tiden

Vi syns!

/Björn


Tackar
Du kan va lugn Björn, fälgarna ska till på lack hos fälgfixaren så fort bilen är färdiglackad för att få någon passande färg efter att jag sett resultate på bilen.
Var föresten ner och kollade på din bil i söndags, ser hel koooool ut thumbs up
Är bilen klar för årets banträffar

Ska bli kul att få se en bil med så mycket godis på banan.
Vi ses o hörs

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Var innom Börje i Hasslarp i dag för att få tag på reglagen till ljuse o blinker i svart plast efterssom jag ska byta från brunt till svart på inrednignen.
Som tur va hittade jag även en instrumentbräda i nyskick, måste vara en av dom få utan sprickor.
Efterssom tiden börjar rinna iväg så fick det bli en sådan så slipper jag spackla, slipa och måla min egen som är ur kass med massa sprickor. Har redan laggt 2-3 timmar på min gammla utan att få ett bra resultat.

Besiktning bokad, men efterssom jag monterat bur måste bilen kontrollbesiktigas och vägas så det fanns ingen tid förens den 24 maj.....
Ska jaga vidare på andra stationer än Helsingborg för att få en tidigare tid, skulle vilja ha bilen klar till kvällsträningen på Knutstorp Tisdagen den 10 maj.

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Hej!

Fick tag på dessa splitt fälgar på Gotland när jag var där och jobbade i helgen, någon som vet om det är något att ha, hårda mjuka eller bara ok. Tänkte lacka om den lösa inner delen till samma färg som bilen.

_________________
Mattias Döös
Citera
Max A
Karlskrona
Här sen Jan 2005
Inlägg: 32



Verkar bli en kanonfin banbil thumbs up

Undrar lite över vart man får tag på plastskärmar, huv och front? Har för mig jag har sett det på någon sida för ett tag sedan men kan inte hitta den längre.

_________________
Max Aspelund
Citera
Pierre Broberg
Åtvidaberg
Här sen Sep 2004
Inlägg: 87



"Plastis" har glasfiber delar till 944:orna.

Finns på www.944sverige.com under smeknamnet "plastis"

_________________
//Pierre Broberg
Mercedes C180K
Citera
Jonas Lindell
Viken
Här sen Dec 2004
Inlägg: 517



Max A skrev:
Verkar bli en kanonfin banbil thumbs up

Undrar lite över vart man får tag på plastskärmar, huv och front? Har för mig jag har sett det på någon sida för ett tag sedan men kan inte hitta den längre.


Jag och Mattias har köpt det mesta av vår plast hos Börje i Hasslarp, tittar du i min tråd hittar du hans tele.


_________________
Jonas Lindell
-porsche 911 race-
-porsche gt3 cs-
- mini cooper s
-BMW 428 cupé
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Så var bilen äntligen klar från lack, alla lösa delar kommer på måndag så då blir det meka av, får spendera helgen med att göra så mycket som möjligt innan grejorna kommer.



_________________
Mattias Döös
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Häftig färg!!

Vill minnas att Uffe muttrade lite om passformen på den danska plasten, verkar vara lite så på denna oxo? Får använda 80/20 regeln, att det ska se bra ut på 20 meters avstånd i 80 km/h. Det är ju en räser!

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Ang vingen så struntar reglemenet i om den är orginal eller ej. Struntar oxo i om den är stor eller liten (upp till en viss maxgräns).

Kolla lite på din frontspoiler oxo, minsta markfrigång som är tillåtet är 75 mm. Fast är man nära det så blir bilen j*kligt bökig att få till banan, svår att köra på allmän väg och ännu svårare att få upp på en trailer

_________________
Pär Hylander
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Häftig färg!!

Vill minnas att Uffe muttrade lite om passformen på den danska plasten, verkar vara lite så på denna oxo? Får använda 80/20 regeln, att det ska se bra ut på 20 meters avstånd i 80 km/h. Det är ju en räser!


Hej Pär!
Kul att fler än jag tycker färgen var häftig, hade ingen aning om hur färgen skulle e ut, färgen är expriment blandad.

Passformen på plasten från dansken var faktisk inte så tokig, jag skrev tidigare att den var ur kass men tar tillbaka det, bara allt monteras rätt så passar det faktisk riktigt bra. ( för att vara glasfiber).
Lackeraren tyckte efter underarbete och lack att det var bra att lacka för att vara glasfiber.
Att det glipar på bilden beror på att det bara hänger på, inte fast skruvat.
Så jag kan varmt rekomendera Danskens plast.

/Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Äntligen har det börjat hända saker, men tids optemist är vi väl alla. Hade räknat med att bilen skulle vara helt klar denna vecka. Har byta kylarvätska och montera det mesta av alla lösa delar som ockuperat garaget hela vintern. Provade att göra sidorutor i 4mm lexan och det gick bra men det var bara att glömma fönsterhissarna.
Bilen är provstartad och fick lämna garaget för egen motor. Dock bara till garageuppfarten.
På tisdag ska bilen till Tolli för att sänkas bak så då får man två fina hål i den nylackade bilen, men hellre det än en crosscountry.
Kvar att göra:
Montera solar och bälten
Montera framalysen (ett rent he..vete)
Hjul inställning.
Slut montera buren.
Helservice.


_________________
Mattias Döös
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Hahaha.. jag kan kopiera ditt inlägg och klistra in det i min tråd med endast ett par ändingar..


Mattias D skrev:
Äntligen har det börjat hända saker, men tids optemist är vi väl alla. Hade räknat med att bilen skulle vara Uppstartad denna vecka. Har byta kylarvätska och montera det mesta av alla lösa delar som ockuperat garaget hela vintern.
Kvar att göra:
Montera solar och bälten

Hjul inställning.
Slut montera buren.
Helservice.


Den blev riktigt fin Mattias . Kommer du föresten till Knutan med PCS och mjukar upp inför KM på Sturup ??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114


Trådstartare
Eddie Varvstopp skrev:
Hahaha.. jag kan kopiera ditt inlägg och klistra in det i min tråd med endast ett par ändingar..


Mattias D skrev:
Äntligen har det börjat hända saker, men tids optemist är vi väl alla. Hade räknat med att bilen skulle vara Uppstartad denna vecka. Har byta kylarvätska och montera det mesta av alla lösa delar som ockuperat garaget hela vintern.
Kvar att göra:
Montera solar och bälten

Hjul inställning.
Slut montera buren.
Helservice.



Den blev riktigt fin Mattias . Kommer du föresten till Knutan med PCS och mjukar upp inför KM på Sturup ??


Hej Eddie, kul att du kunde ha lite nytta av min länk.. Du sparade minst 10 värdefulla sekunder till bil mek.
Bilen står ju hos tolli på tisdag, kunde inte hämta den förens på onsdag + att jag har mer kvar än vad jag skrev, man glömmer fort men viktigast av allt bilen är inte besiktigad ännu, har fått tid den 24 Maj, men hoppas få det gjort tidigare, så om jag kommer så får det bli med min bruksbil.
Ska du dit, det verkar som du nästa är klar!?
Ska bli himla kul att träffa alla 944:a byggare som man läst om på rejsa

Ha de gött
Mattias

_________________
Mattias Döös
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
16 besök senaste veckan (28947 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande