Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 12907 besök totalt |
Ingen aning om det kommer till PC, men det finns redan med 900' till ps2
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal _________________ /Anders Kronberg |
||||||
Driving Force Pro heter ratten du länkar till. Den har USB och fungerar därmed även till PC. Det finns betadrivisar att tanka hem och den har fått mycket gott betyg av både PC- och PS2ägare. tänkte bara säga det* ![]() _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
Betadrivisar? har typ letat länge och inte hittat? Var? ![]() _________________ Niclas Thorvaldsson |
||||||
Här har du en tråd med länk till dem på RSC: http://forum.rscnet.org/showthread.p Tydligen ska de göra känslan otroligt mycket bättre och man ska kunna ställa in hur många grader ratten ska ge utslag på i windows. De uppmanar även till att man ska ta bort alla eventuella inställningar i DxTweak då detta bara stökar till det. Jag har läst så många positiva saker om DFP och om drivisarna att jag själv har beställt en! ![]() _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
|
||||||
Jag ska inte uttala mig ännu då jag inte fått ratten, men har läst att det ska finnas en "switch" på ratten där man kan byta mellan 900 och ~240 grader.
Angåede spel så står det på logitechs hemsida att det är dessa spel som stöds. * FlatoutT by Empire Interactive * Gran TurismOT 4 by Sony Computer Entertainment Inc. * Need for Speed Undergroundr 2 by Electronic Arts * Richard Burns RallyT by SCi Games * Street Racing SyndicateT by Empire Interactive * Test Driver Eve of Destruction by Atari * TOCA Race DriverT 2 by Codemasters Jag kan även mycket väl tänka mig att drivisarna som det länkas till längre upp i tråden kan göra den kompitabel till andra spel. Någon som har testat 900 med GTR eller F1 Challenge? _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
Har haft ratten sedan den kom ut ungefär och kör den sällan i mer än 270-360° på PC. Naturligtvis är det inget som hindrar att man alltid kör i 900°-läge... men hur spelbart är ett spel som tex F1C med 900° rattutslag???
![]() ![]() Iaf så växlar man läge genom några knapptryckningar på ratten. Det gäller både på PC och PS2: Select+R3+Höger paddel för att byta rattutslag (200°/900°). Select+R3+Vänster paddel för att ändra FFB-styrka (60% ett blink, 100% två blink) På PC måste man ladda ner drivrutinen (Logitech Gaming Software) som man hittar här: http://www.logitech.se/index.cfm/dow Windows identifierar då ratten som en "Logitech Formula Force GP" och den funkar klockrent med FFB och allt. Vill man kan man sedan använda tredjepartsprogram som DXTweak2 för att justera rattutslaget till något annat än 900°. Har man inget emot att agera betatestare åt Logitech kan jag dock rekommendera den allra senaste versionen istället (v4.60 beta) som officiellt stöder Driving Force Pro. http://www.wingmanteam.com/files/Pat Från och med v4.60 ställer man rattutslaget direkt i drivrutinen istället. Det är steglöst mellan 40-900° så man kan strunta i DXTweak och knapptryckningar på ratten! Force feedbacken är dessutom rejält förbättrad och optimerad specifikt för DFP. Likaså precisionen (16x upplösning) m.m. Rekommenderas! ![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Hasslo |
||||||
Ursäkta en dum fråga, men finns det olika versioner på denna ratt? Hittade nämligen i en butik idag fyra dammiga blåsvarta kartonger med Driving Force Pro. Trots att många säger att de är slutsålda i hela landet.
Vågade inte köpa då det inte stod nåt om den funkar på pc oxå. Killarna i butiken trodde inte det skulle funka... Kan det va en ny version som bara funkar på PS2? Hur såg era kartonger ut? _________________ Mvh Magnus Carlson |
||||||
ja, det är samma pris som jag gav för min. Du kan troligtvis finna billigare affärer på internet, med om den skulle gå sönder (vilket det finns stor risk att pedalerna gör förr eller senare) så är garantifrågan mycket lättare att lösa i butiken, och snabbare går det också.
köp, köp, köp =) _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
Funkar den där lilla joypaden på vänster sida av rattcentrum även på PC?
Vore ju perfekt att koppla till diverse funktioner i GTR i så fall. /Andreas |
||||||
Jahapp. Nu var man 1290:- fattigare...
Är det nån som är sugen kan jag tipsa att det finns tre ex kvar på SIBA kungens kurva. Finns även tre ex på PC-City i U-Väsby. Samma pris på båda ställena. Mina intryck efter ett snabbt test är att det är en bra ratt, förmodligen den bästa för PS2, men till pc tycker jag min Momo Racing är ett par snäpp bättre. _________________ Mvh Magnus Carlson |
||||||
Jag gillar oxå Momo racing bättre, men det är ju vad man är van vid oxå såklart. _________________ Daniel Steiner |
||||||
Mickos skrev:
Hmm.. Har installerat v4.60Beta och ratten detekteras korrekt. Men, kan ej justera rotations% i profilern, och vad värre är, pedalerna funkar bara i "single-axis" läge. Mao kan inte gasa o bromsa samtidigt. Är det samma för er? Pedalerna alltså. _________________ Mvh Magnus Carlson |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 12907 besök totalt |