Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2005-04-03 Bankörning Knutstorp GRC
2 besök senaste veckan (2306 totalt)
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
Solen har börjat lysa och snön har smält bort. Dags att köra bankörningspremiär på Knutstorp i Skåne.

Gentlemen Racing Club gör nypremiär för 2005 genom att anordna bankörningsdag på Knutstorp, söndagen den 3 april. Alla är välkomna att närvara, oavsett bilmodell. Inget speciellt medlemskap i klubben krävs. Det enda kravet är att man föranmäler sig, och att man betalar de 1500 kr, som det kostar för att köra hela dagen.

Mer info på http://www.grc.as

Välkomna!

EDIT: Priset som gäller för bankörningen är,
1500 DKK (danska kronor)
eller
1800 SEK (svenska kronor)

GRC startade sin verksamhet förra året i Danmark och har många danska "kunder". Även firman som driver GRC ligger i Danmark. Därav de danska priserna...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Väldigt trevligt! thumbs up
Har inte hört talas om GRC innan.
Synd jag inte har någon bil klar, annars hade jag givetvis åkt.
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Måste bilen vara besiktigad? Min har nämligen körförbud pga att jag inte besiktigat i år. Förra besiktnigen var godkänd.

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Byt Bil skrev:
Solen har börjat lysa och snön har smält bort. Dags att köra bankörningspremiär på Knutstorp i Skåne.

Gentlemen Racing Club gör nypremiär för 2005 genom att anordna bankörningsdag på Knutstorp, söndagen den 3 april. Alla är välkomna att närvara, oavsett bilmodell. Inget speciellt medlemskap i klubben krävs. Det enda kravet är att man föranmäler sig, och att man betalar de 1500 kr, som det kostar för att köra hela dagen.

Mer info på http://www.grc.as

Välkomna!


Är länken till GRC trasig eller bara tillfälligt ur funktion?

Fredrik
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
Fredrik olsson skrev:
Är länken till GRC trasig eller bara tillfälligt ur funktion?

Fredrik


Länken fungerar hos mig i alla fall.
Säg till igen, om ni inte får det att fungera. På www.grc.as finns både mer information om regler, samt en kalender med de övriga arrangemang som vi håller under 2005.

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Byt Bil skrev:

Länken fungerar hos mig i alla fall.
Säg till igen, om ni inte får det att fungera.


"Till igen"

Edit: tog bort sista / så gick det bra!

_________________
Pär Hylander
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863



964c2 skrev:
Måste bilen vara besiktigad? Min har nämligen körförbud pga att jag inte besiktigat i år. Förra besiktnigen var godkänd.

/Björn


Var förra besiktningen före eller efter dina "modifieringar"?
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Byt Bil skrev:
Fredrik olsson skrev:
Är länken till GRC trasig eller bara tillfälligt ur funktion?

Fredrik


Länken fungerar hos mig i alla fall.
Säg till igen, om ni inte får det att fungera. På www.grc.as finns både mer information om regler, samt en kalender med de övriga arrangemang som vi håller under 2005.


Skumt!

Länken fungerar fortfarande inte på min nya dator med Win XP och senaste säkerhetsuppdateringarna. Det blir bara en blank skärm och så står det "Klar" nere i vänster hörn i webläsaren såsom om sidan är färdigladdad.
Däremot fungerar länken ypperligt på min gamla burk med Win ME och äldre version av Internet Explorer.

Jag brukar ej har problem att öppna sidor på nya datorn men troligen är det väl någon säkerhetsinställning som är default felinställd ELLER så använder GRC sidan något olämligt script eller vad det nu kallas. Kanske något att kolla upp för GRC då folk ofta surfar vidare någon annanstans om en sida ej fungerar som den ska.

Fredrik
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Anders Jeppsson skrev:
964c2 skrev:
Måste bilen vara besiktigad? Min har nämligen körförbud pga att jag inte besiktigat i år. Förra besiktnigen var godkänd.

/Björn


Var förra besiktningen före eller efter dina "modifieringar"?


Alla modifieringar var gjorda förutom plastrutor

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Byt Bil skrev:


........... Det enda kravet är att man föranmäler sig, och att man betalar de 1500 kr, som det kostar för att köra hela dagen.

Mer info på http://www.grc.as

Välkomna!


Hmm?
Enl. hemsidan så är det 1500 Danska kronor =ca 1860 Svenska pengar...

Fredrik
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
Fredrik olsson skrev:
Skumt!

Länken fungerar fortfarande inte på min nya dator med Win XP och senaste säkerhetsuppdateringarna. Det blir bara en blank skärm och så står det "Klar" nere i vänster hörn i webläsaren såsom om sidan är färdigladdad.
Däremot fungerar länken ypperligt på min gamla burk med Win ME och äldre version av Internet Explorer.

Jag brukar ej har problem att öppna sidor på nya datorn men troligen är det väl någon säkerhetsinställning som är default felinställd ELLER så använder GRC sidan något olämligt script eller vad det nu kallas. Kanske något att kolla upp för GRC då folk ofta surfar vidare någon annanstans om en sida ej fungerar som den ska.

Fredrik


Tack för tipset.
Jag kör själv på en ny dator med WinXP och här fungerar det som sagt bra. Det kan kanske vara någon brandvägg eller säkerhetsinställningar som krånglar?
Jag ska skicka frågan vidare till han som driver servern, så får vi se om det är någon inställning som vi måste ändra...

BTW: Fungerar det om du skriver in adressen manuellt, eller är det bara när du klickar på länken härifrån som det inte fungerar?

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
Fredrik olsson skrev:

Hmm?
Enl. hemsidan så är det 1500 Danska kronor =ca 1860 Svenska pengar...

Fredrik


Det stämmer. Jag ber om ursäkt för att jag inte skrev det från början, men det blev lite stressigt. Vi har precis översatt grc-sidan från danska till svenska och har ännu inte hunnit översätta priserna till svenska kronor. Vi ska gå igenom hela kalendern och sätta in priserna i svenska kronor.

Priset som gäller för Knutstorp denna helgen är:
1500 DKK
eller
1800 SEK

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
964c2 skrev:
Måste bilen vara besiktigad? Min har nämligen körförbud pga att jag inte besiktigat i år. Förra besiktnigen var godkänd.

/Björn


Bilen behöver inte vara besiktigad. Det kommer att komma flera tävlingsbilar som inte alls är gatugodkända...

Däremot förbehåller sig GRC rätten att avvisa bilar från banan, som uppenbart utgör en säkerhetsrisk av någon anledning...

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Byt Bil skrev:

BTW: Fungerar det om du skriver in adressen manuellt, eller är det bara när du klickar på länken härifrån som det inte fungerar?


Fungerar klockrent även på "den nya datorn med Win XP" om man knappar in www.grc.as manuellt i adressfältet.


Fredrik
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41548

Forumägare
Forumägare

Detta datum och alla andra svenska banträffar ligger nu upplagda i banåkakalendern plus på banträffsarrangörssidan.

Erik, tjoa gärna till om det blir ändringar i GRC-kalendern! (och sen borde det väl finnas en länk till Rejsa på GRCs länksida )

_________________
Magnus Thomé
Citera
bader
Furulund
Här sen Jul 2004
Inlägg: 248



Finns det möjlighet att komma och betala på plats?

Vi håller på med en badrumsrenovering, så jag skulle gärna hoppa förbi och spana lite, och om lusten och ekonomin tillåter köra lite.

_________________
andreas Engkvist

BMW 325 Ci -01
BMW 330i -00
BMW 535XD -16
MB 300SEL -70
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
bader skrev:
Finns det möjlighet att komma och betala på plats?


Normalt sett, så vill vi ha betalning i förväg, men eftersom det nu blev tight med tiden före anmälan, så går det bra att betala kontant på plats. Dock vill vi ha en skriftlig anmälan i förväg, så att vi vet vilka som kommer.

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Inför träffar
2005-04-03 Bankörning Knutstorp GRC
2 besök senaste veckan (2306 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande