Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-04-16 Licenskurs Ring Knutstorp | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8867 totalt) |
Jag kör med blåa Pagid fram och har gjort av med 2 uppsättningar klossar på 3 säsonger och då är jag inte snäll mot mina bromsar. Min bil väger 1520kilo vet inte vad din väger men det är nog mycket skillnad mellan våra bilar _________________ --VVTS-- |
||||||
Tack för bilderna Dan . _________________ --VVTS-- |
||||||
Det var så lite så, jag vet ju själv hur kul det är att se sig själv in action! |
||||||
Vist är det kul att se sig själv , man blir bara gladare och gladare ju mer man tittar på bilderna _________________ --VVTS-- |
||||||
Dom är förminskade. Vill du ha dom i orginal format eller i alla fall större så e det bara att säga till. orginal så är dom mellan 2-4 MB. _________________ Christofer de Maré |
||||||
Hej Dan, Tack för bilderna, det är alltid kul att ha. Är det någon mer som har bilder på den vita M3:an får ni gärna höra av er. Tack på förhand Leif |
||||||
Ja gärna så stora som möjligt maciek@brikks.com _________________ --VVTS-- |
||||||
Hej
Jo då M3an var fräck, ca 270 hk enligt föraren. Dock fanns det svårigheter att få ner hästarna i asfalten. Jag fick den stora äran att göra tre starter tillsammans med gentlemannen från (småland??) Skåne skall det vara Nu kan man ju inte jämföra min Caterham, 84 hk, med M3an i något hänseende men jag hade inga problem att komma först till svängen efter rakan. Har väl troligen med vikten på bilarna att göra. Vet ej vad M3an hade för gummi att köra på. I kvalificeringen och sedan i A finalen var det samma sak, avståndet bakåt till M3an ökade för varje varv. Lite (mycket) fusk dock, då jag har kört några hundra varv på knutan tidigare, dock är jag fortfarande en nybörjare i den här roliga hobbyn. / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Hej Bengt !
Först jag är INTE från småland utan från skåne. Hade det varit tävling och jag inte skulle kört med bilen hem på kvällen skulle jag nog tagit mig förbi dig. Hoppas jag får ett nytt försök... Man skall inte skylla på något och det gör jag inte heller men jag hade mycke "skit" på ratten, första gången på bana endast kört familjekörning med bmwcs förut. Jag plockade bort ABS helt och hade inte testat innan knutstorp , det visade sig att jag måste ha en reducerare till bakbromsen jag låser upp bakbromsen vid kraftig inbromsning så bakändan åker ut inte någon som har en reducerare till salu?? Däcken är Good Year F1 kanske inte det bästa på bana vad vet jag ?? Ang kvalificeringen vet jag inte , körde du och jag samma heat för jag kom 2a efter Demma och han körde en Opel och jag hade inte någon i hasorna. Sen i finalen låg jag ungefär på samma avstånd från dig hela tiden ibland närma ibland en bit längre bak. Men övning ger färdighet så nästa gång vi möts får du se upp och hålla till kanten. Ha det så bra så länge och njut . "Smålänningen" _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||||
[quote="porschedriver"]
Var inte så tjurig , även volvosar kan ha mycket mos. Även med lite lägre utgångshastighet kan sluthastigheten vara högre om det är ett effektövertag av kanske 50 hk eller så. Sen kan ju faktiskt mätare visa olika, jag brukar t.ex ha ca 180 innan jag bromsar, men eftersom jag har 100 hk mindre än dig så är det knappast rimligt att våra mätare visar lika.... _________________ Pär Hylander |
||||||
Halo Ulf
Ursäckta att jag tyckte att du lät som en smålänning Sänder dig ett PM i stället Lite skoj får vi ha hoppas jag, man måste ta alla tillfällen i akt att njuta av placeringar, även om som sagt det var MYCKET orättvist pga jag kört några varv tidigare. Jag måste förbättra min körning AVSEVÄRT, fick ju bassning av min instruktör Eric för att jag kör olika varje varv på banan, mer träning behövs. Jag har fått en extra kick i start och accerelation pga att jag bytt ut svänghjulet från ca 13kg till drygt 5kg, vilken skillnad..... inbillar jag mig. Vilken klubb är du med i?? Hyllinge MS har nog nån klass som passar din bil. Jag kör normalt i MGCCs klubbmästerskap men kommer även att köra i Hyllinges. Hoppas vi ses. Tack för alla fina bilder även du Maciek / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
84 hk..... eller hur _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||
Hmmm ...... är du överraskad _________________ --VVTS-- |
||||||
Hmm, det var väl inte exakt kurs etta i den bemärkelsen va? Det var ju den som bättrat sig mest sedan dagens början som priset gällde. Messerschmitten... |
||||||
Desamma. har inte bytt klossar på läääänge. Inget märkbart slitage efter kursen. Gott med lätt bil... |
||||||
[quote="Pär Hylander"]
Jupp, Maciek hade nog ett antal ponnies i Hisingshingsten. Sköt imponerande eldkvastar vid växlingar. Men vad hjälper det när en liten Miata med 116 ponys hinner ifatt när det svänger... hehehe Vikt är viktigt! o koppling med, min var inte riktigt med efter fikan på eftermiddagen. Ettan drog den på, övriga växlar var lite si o så. Startövningarna var katastrofala, kass verkan, fick smyga på gasen i tvåan o trean... |
||||||
|
||||||
Eftersnack 2005-04-16 Licenskurs Ring Knutstorp | << 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8867 totalt) |