Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-04-16 Licenskurs Ring Knutstorp
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (8867 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Bengt Metz skrev:


Verkar inte bra med klossar som slits så mycket.
Jag har iofs en lätt bil men kör tredje säsongen på samma klossar fram o bak.
Kan fortfarande inte se nån märkbar förslitning.
Bak har jag Ford Sierrans ganska tråkiga enkolvsok thumbs down
och fram har jag bromsar med klossar från Volvo 140. thumbs up

/ Bengt Metz


Jag kör med blåa Pagid fram och har gjort av med 2 uppsättningar klossar på 3 säsonger och då är jag inte snäll mot mina bromsar. Min bil väger 1520kilo vet inte vad din väger men det är nog mycket skillnad mellan våra bilar

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Dan P skrev:
Kul att ni uppskattar bilderna, tyvärr kan jag inte maila alla just nu, sitter på en modemlina i väntan på mitt bredband, skickar gärna bilderna i hög upplösning då, men det tar nog 2-3veckor innan jag får det.

Ska se om jag kommer på någon annan bättre lösning!

EDIT: kan kanske maila dem från jobbet imorgon!


Tack för bilderna Dan .
thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Tack för dessa fina bilder Demma thumbs up
Är dom förminskade eller i full upplösning?

_________________

--VVTS--
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Dan P skrev:
Kul att ni uppskattar bilderna, tyvärr kan jag inte maila alla just nu, sitter på en modemlina i väntan på mitt bredband, skickar gärna bilderna i hög upplösning då, men det tar nog 2-3veckor innan jag får det.

Ska se om jag kommer på någon annan bättre lösning!

EDIT: kan kanske maila dem från jobbet imorgon!


Tack för bilderna Dan .
thumbs up


Det var så lite så, jag vet ju själv hur kul det är att se sig själv in action!

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Dan P skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Dan P skrev:
Kul att ni uppskattar bilderna, tyvärr kan jag inte maila alla just nu, sitter på en modemlina i väntan på mitt bredband, skickar gärna bilderna i hög upplösning då, men det tar nog 2-3veckor innan jag får det.

Ska se om jag kommer på någon annan bättre lösning!

EDIT: kan kanske maila dem från jobbet imorgon!


Tack för bilderna Dan .
thumbs up


Det var så lite så, jag vet ju själv hur kul det är att se sig själv in action!


Vist är det kul att se sig själv , man blir bara gladare och gladare ju mer man tittar på bilderna

_________________

--VVTS--
Citera
Demma
Malmö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 111



Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack för dessa fina bilder Demma thumbs up
Är dom förminskade eller i full upplösning?


Dom är förminskade. Vill du ha dom i orginal format eller i alla fall större så e det bara att säga till.
orginal så är dom mellan 2-4 MB.

_________________
Christofer de Maré
Citera
Leif J
Lund
Här sen Jan 2005
Inlägg: 21



Dan P skrev:
Kul att ni uppskattar bilderna, tyvärr kan jag inte maila alla just nu, sitter på en modemlina i väntan på mitt bredband, skickar gärna bilderna i hög upplösning då, men det tar nog 2-3veckor innan jag får det.

Ska se om jag kommer på någon annan bättre lösning!

EDIT: kan kanske maila dem från jobbet imorgon!



Hej Dan,
Tack för bilderna, det är alltid kul att ha.
Är det någon mer som har bilder på den vita M3:an får ni gärna höra av er.

Tack på förhand
Leif

_________________
Leif Johansson
www.slotcar4fun.se
Racing at home - in scale 1:32
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Lite bilder som jag tog
















_________________

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Demma skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Tack för dessa fina bilder Demma thumbs up
Är dom förminskade eller i full upplösning?


Dom är förminskade. Vill du ha dom i orginal format eller i alla fall större så e det bara att säga till.
orginal så är dom mellan 2-4 MB.


Ja gärna så stora som möjligt

maciek@brikks.com

_________________

--VVTS--
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Den där BMW M3:an är ju helt overkligt fräck Får se till att ha IP65-säkert tangentbord när jag tittar på den

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej

Jo då M3an var fräck, ca 270 hk enligt föraren.
Dock fanns det svårigheter att få ner hästarna i asfalten.
Jag fick den stora äran att göra tre starter tillsammans med gentlemannen från (småland??) Skåne skall det vara
Nu kan man ju inte jämföra min Caterham, 84 hk, med M3an i något hänseende men jag hade inga problem att komma först till svängen efter rakan.
Har väl troligen med vikten på bilarna att göra. Vet ej vad M3an hade för gummi att köra på.

I kvalificeringen och sedan i A finalen var det samma sak, avståndet bakåt till M3an ökade för varje varv.

Lite (mycket) fusk dock, då jag har kört några hundra varv på knutan tidigare, dock är jag fortfarande en nybörjare i den här roliga hobbyn.

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
ravagliam3
Gylsboda
Här sen Apr 2004
Inlägg: 986



Hej Bengt !

Först jag är INTE från småland utan från skåne.
Hade det varit tävling och jag inte skulle kört med bilen hem på kvällen
skulle jag nog tagit mig förbi dig. Hoppas jag får ett nytt försök...
Man skall inte skylla på något och det gör jag inte heller men jag hade mycke "skit" på
ratten, första gången på bana endast kört familjekörning med bmwcs förut.
Jag plockade bort ABS helt och hade inte testat innan knutstorp , det visade sig att jag
måste ha en reducerare till bakbromsen jag låser upp bakbromsen vid kraftig inbromsning
så bakändan åker ut inte någon som har en reducerare till salu??
Däcken är Good Year F1 kanske inte det bästa på bana vad vet jag ??
Ang kvalificeringen vet jag inte , körde du och jag samma heat för jag kom 2a efter
Demma och han körde en Opel och jag hade inte någon i hasorna.
Sen i finalen låg jag ungefär på samma avstånd från dig hela tiden ibland närma ibland en bit längre bak.
Men övning ger färdighet så nästa gång vi möts får du se upp och hålla till kanten.

Ha det så bra så länge och njut .

"Smålänningen"

_________________
BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld
BMW Compact V8
BMW Z4 35is
BMW 118dxdrive
BMW 335i
BMW 118i
BMW X1 25e




Ulf Wiking
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



[quote="porschedriver"]
Maciek Matwiejczuk skrev:

om man harvar upp en volvo i 190-200 i slutet på rakan så har de byggt om MYCKET.

Jag har tidigare kommit upp i max ca 190km/h med Porschen och då håller jag bra spår, hög fart (1000 varv på knutan eller nått) och bromsar SENT(en bit efter gamla utfarten).
Edit: Jag håller ca 1:11-12 med bilen innan ombyggnaden, så mycket bättre sluthastighet borde ge 0,5s.





Var inte så tjurig , även volvosar kan ha mycket mos. Även med lite lägre utgångshastighet kan sluthastigheten vara högre om det är ett effektövertag av kanske 50 hk eller så. Sen kan ju faktiskt mätare visa olika, jag brukar t.ex ha ca 180 innan jag bromsar, men eftersom jag har 100 hk mindre än dig så är det knappast rimligt att våra mätare visar lika....

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Halo Ulf

Ursäckta att jag tyckte att du lät som en smålänning

Sänder dig ett PM i stället

Lite skoj får vi ha hoppas jag, man måste ta alla tillfällen i akt att njuta av placeringar,

även om som sagt det var MYCKET orättvist pga jag kört några varv tidigare. thumbs down

Jag måste förbättra min körning AVSEVÄRT, fick ju bassning av min instruktör Eric för att jag kör olika

varje varv på banan, mer träning behövs.



Jag har fått en extra kick i start och accerelation pga att jag bytt ut svänghjulet från ca 13kg till drygt 5kg,

vilken skillnad..... inbillar jag mig.

Vilken klubb är du med i?? Hyllinge MS har nog nån klass som passar din bil.

Jag kör normalt i MGCCs klubbmästerskap men kommer även att köra i Hyllinges.

Hoppas vi ses.

Tack för alla fina bilder även du Maciek

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Bengt Metz skrev:
Hej

Jo då M3an var fräck, ca 270 hk enligt föraren.
Dock fanns det svårigheter att få ner hästarna i asfalten.
Jag fick den stora äran att göra tre starter tillsammans med gentlemannen från (småland??) Skåne skall det vara
Nu kan man ju inte jämföra min Caterham, 84 hk, med M3an i något hänseende men jag hade inga problem att komma först till svängen efter rakan.
Har väl troligen med vikten på bilarna att göra. Vet ej vad M3an hade för gummi att köra på.

I kvalificeringen och sedan i A finalen var det samma sak, avståndet bakåt till M3an ökade för varje varv.

Lite (mycket) fusk dock, då jag har kört några hundra varv på knutan tidigare, dock är jag fortfarande en nybörjare i den här roliga hobbyn.





/ Bengt Metz


84 hk..... eller hur

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



porschedriver skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Bengt Metz skrev:


från ca 145 till drygt 160, min motor orkar inte pusha mer.


Hej Bengt

Jag tyckte du pinade på bra med din bil thumbs up

Själv hade jag mellan 190 -200 i slutet av rakan beroende på hur jag kom ut från svängen innan startrakan


om man harvar upp en volvo i 190-200 i slutet på rakan så har de byggt om MYCKET.

Jag har tidigare kommit upp i max ca 190km/h med Porschen och då håller jag bra spår, hög fart (1000 varv på knutan eller nått) och bromsar SENT(en bit efter gamla utfarten).
Edit: Jag håller ca 1:11-12 med bilen innan ombyggnaden, så mycket bättre sluthastighet borde ge 0,5s.

Tjohej, ska bli kul att prova



Hmmm ...... är du överraskad

_________________

--VVTS--
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Hur är det egentligen med ombyggnaden? Hur har varvtiderna påverkats?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Maciek Matwiejczuk skrev:
Så var kursen avklarad och jag har blivit en erfarenhet rikare

Kursen var mycket proffsig med helt underbara instruktörer thumbs up
Banan var helt kanon och ännu bättre efter ändringen .
Vet inte hur många varv det blev men det måste ha blivit massor för min mätare visade ca 18mil bara på banan

GRATTIS till kurs ettan DEMMA thumbs up


Hmm, det var väl inte exakt kurs etta i den bemärkelsen va?
Det var ju den som bättrat sig mest sedan dagens början som priset gällde.

Messerschmitten...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Bengt Metz skrev:
Tack för fina bilder

Verkar inte bra med klossar som slits så mycket.
Jag har iofs en lätt bil men kör tredje säsongen på samma klossar fram o bak.
Kan fortfarande inte se nån märkbar förslitning.
Bak har jag Ford Sierrans ganska tråkiga enkolvsok thumbs down
och fram har jag bromsar med klossar från Volvo 140. thumbs up

/ Bengt Metz


Desamma. har inte bytt klossar på läääänge.
Inget märkbart slitage efter kursen. Gott med lätt bil...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



[quote="Pär Hylander"]
porschedriver skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:

om man harvar upp en volvo i 190-200 i slutet på rakan så har de byggt om MYCKET.

Jag har tidigare kommit upp i max ca 190km/h med Porschen och då håller jag bra spår, hög fart (1000 varv på knutan eller nått) och bromsar SENT(en bit efter gamla utfarten).
Edit: Jag håller ca 1:11-12 med bilen innan ombyggnaden, så mycket bättre sluthastighet borde ge 0,5s.





Var inte så tjurig , även volvosar kan ha mycket mos. Även med lite lägre utgångshastighet kan sluthastigheten vara högre om det är ett effektövertag av kanske 50 hk eller så. Sen kan ju faktiskt mätare visa olika, jag brukar t.ex ha ca 180 innan jag bromsar, men eftersom jag har 100 hk mindre än dig så är det knappast rimligt att våra mätare visar lika....


Jupp, Maciek hade nog ett antal ponnies i Hisingshingsten. Sköt imponerande eldkvastar vid växlingar.
Men vad hjälper det när en liten Miata med 116 ponys hinner ifatt när det svänger... hehehe
Vikt är viktigt!

o koppling med, min var inte riktigt med efter fikan på eftermiddagen. Ettan drog den på, övriga växlar var lite si o så.
Startövningarna var katastrofala, kass verkan, fick smyga på gasen i tvåan o trean...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Glömde tacka alla trevliga instruktörer!!


Zoran var bäst!!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Eftersnack
2005-04-16 Licenskurs Ring Knutstorp
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (8867 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande