Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 Touring BMW Cup #19
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14   >>
18 besök senaste veckan (87559 totalt)
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
Då har det hänt lite till i verkstan.

Alla "lösa" delar från karossen är rensade och har blivit lämnade på blästring. de fyllde en E39 touring med fällda säten .

Motorn blev också delad och så har jag gått genom diverse prylar.....

Imorgon är det badrumsbygge/renovering......

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
Idag passade jag på att hämta lite saker när jag ändå var ute och körde i jobbet.

lite diffar i Göteborg hos Peder och sen ner till Falkenberg för att hämta mina Intrax stötdämpare.

Nya modellen, med lite förbättringar. Bla andra mer hållbara tätningar, nållager i övre fjäderskålen. Också såklart ny sättning på dämpningen efter mina önskemål.



_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
Idag var jag och hämtade lite saker från blästring. Sen var det bara att gå igenom och förstärkningssvetsa och grundmåla.

Karossen är förresten på burbygge, och sen ska den lackas


Vagnen i bakgunden är tänkt att börja användas i Mars men först ska jag svarva massiva aluminiumfälgar





och så lite förstärkningssvetsning så det håller!

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Johan Christensson
Lund
Här sen Jun 2005
Inlägg: 290



Martin Skoog skrev:
Vagnen i bakgunden är tänkt att börja användas i Mars men först ska jag svarva massiva aluminiumfälgar


Grattis, om du vill köra old school kan jag fixa fyra järnvägshjul

_________________
Johan Christensson
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
ha låter bra! har ju släp att lasta den på

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462








Depåräser?

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
just det! ser ut som äkta Alpina!

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



lillebror skrev:
Depåräser?




Jag var hemma hos Martin idag och tog lite smygbilder som jag vill dela med mig av här på rejsa... -håll i er!

Såhär blev barnvagnen:


Så här blev nya race avgassystemet:


Bruksbilen:


Nya spoiler kittet till touringen, inskickat till reglementsgruppen som dispensansökan säsongen 2011...



något har hänt, tror ni det finns medicin mot allt detta? Bombargin?

_________________
Patrik Skoog
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462



Haha

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
Eftersom karossen är på burbygge hos LMP Engineering så finns det inte så mycket att skriva.

Dock så fortsätter inköpen som om det inte finns något stopp
Var på en "skrotsamlarrunda" med brorsan igår, och fick tag i både lager till motorn, krängare, shortshift mm till tävlingsbilen. sen hans det med en runda på vertygsboden åxå

Nu när vi ska åka med sprut från Civinco så tvingade brorsan mig att köpa en dash , men det är väl lika bra det. det blir billigare än som att köpa massa externa mätare ändå.

som ni ser så kan den mäta boost också - och det är ju bra nu när jag har turbo.....annars hinner man snart inte med....

sen hann jag med en liten stund vid svarven också ikväll när jag tröttnat på att bygga badrum, så det blev ett par av mina specialmotorkuddar som gör att jag kan flytta motorn lite för att få bättre viktfördelning... bilder kommer nog inte

och sist men inte minst så har vi beställt lite däck från TWS. I år tänkte jag testa Dunlop! Ska bli riktigt intressant att testa. Man har ju lite att jämföra med.....
Kunde inte låta bli med de priserna som TWS erbjuder! Riktigt Bra!!!


_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Ska du köra Race technology logger också? Isf får du ju fler kanaler, så gör jag på min.. Tyvärr är Ecu-interfacet inte nån höjdare..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Arne skrev:
Ska du köra Race technology logger också? Isf får du ju fler kanaler, så gör jag på min.. Tyvärr är Ecu-interfacet inte nån höjdare..


Har du problem med interfacet? Mitt till Motec funkar då hur bra som helst.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Arne skrev:
Ska du köra Race technology logger också? Isf får du ju fler kanaler, så gör jag på min.. Tyvärr är Ecu-interfacet inte nån höjdare..


RT har inte något interface till Civinco, men kanske snart. Vi skall skicka lite info till RT så kunde de fixa ett interface.
Arne, vad åker du för sprut?
Har du ECU kopplat till DL1 sen DASH2? -Så tänke jag göra...

_________________
Patrik Skoog
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Niklas Sandström skrev:
Arne skrev:
Ska du köra Race technology logger också? Isf får du ju fler kanaler, så gör jag på min.. Tyvärr är Ecu-interfacet inte nån höjdare..


Har du problem med interfacet? Mitt till Motec funkar då hur bra som helst.


Mitt har väldigt låg uppdateringsfrekvens.. så varvtals-kanalen är oanvändbar.
Men det kan bero på att det är en prototyp för första Nira-interfacet.

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Patrik Skoog skrev:
Arne skrev:
Ska du köra Race technology logger också? Isf får du ju fler kanaler, så gör jag på min.. Tyvärr är Ecu-interfacet inte nån höjdare..


RT har inte något interface till Civinco, men kanske snart. Vi skall skicka lite info till RT så kunde de fixa ett interface.
Arne, vad åker du för sprut?
Har du ECU kopplat till DL1 sen DASH2? -Så tänke jag göra...


Jag kör Nira i3+ på min.. Det fanns inte interface till det heller innan. Men jag och brorsan gjorde reverse-engineering på signalerna från Nira-boxen.. Detta var enda sättet eftersom Nira inte ville släppa nödvändig info. Det var ganska knepigt eftersom Nira-boxen inte skickar ut data på serieporten utan man måste skicka ett kommando för att få ett svar. Men genom att avlyssna kommunikationen mellan mappningsprogrammet och boxen så lyckades vi till slut knäcka vad som skickades.

Ja, mitt är kopplat så här: http://www.race-technology.com/wiki/index.php/ConnectingHardware/DLx-ECU-DASHx

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Arne skrev:
Jag kör Nira i3+ på min.. Det fanns inte interface till det heller innan. Men jag och brorsan gjorde reverse-engineering på signalerna från Nira-boxen.. Detta var enda sättet eftersom Nira inte ville släppa nödvändig info. Det var ganska knepigt eftersom Nira-boxen inte skickar ut data på serieporten utan man måste skicka ett kommando för att få ett svar. Men genom att avlyssna kommunikationen mellan mappningsprogrammet och boxen så lyckades vi till slut knäcka vad som skickades.

Ja, mitt är kopplat så här: http://www.race-technology.com/wiki/index.php/ConnectingHardware/DLx-ECU-DASHx


ok! Imponerande att ni fick rätt på interfacet. Jag väntar på serie data från Civinco som jag skall skicka till RT, sen så var det tydligen inga problem med interfacet enligt RT.

Jag har en DL1 också så kopplingarna blir samma som du kör.

_________________
Patrik Skoog
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Patrik Skoog skrev:
Arne skrev:
Jag kör Nira i3+ på min.. Det fanns inte interface till det heller innan. Men jag och brorsan gjorde reverse-engineering på signalerna från Nira-boxen.. Detta var enda sättet eftersom Nira inte ville släppa nödvändig info. Det var ganska knepigt eftersom Nira-boxen inte skickar ut data på serieporten utan man måste skicka ett kommando för att få ett svar. Men genom att avlyssna kommunikationen mellan mappningsprogrammet och boxen så lyckades vi till slut knäcka vad som skickades.

Ja, mitt är kopplat så här: http://www.race-technology.com/wiki/index.php/ConnectingHardware/DLx-ECU-DASHx


ok! Imponerande att ni fick rätt på interfacet. Jag väntar på serie data från Civinco som jag skall skicka till RT, sen så var det tydligen inga problem med interfacet enligt RT.

Jag har en DL1 också så kopplingarna blir samma som du kör.


Får du nyckeln till seriedatan också så att RT vet hur de ska tolka signalerna? Schysst av Civinco isf.

_________________
/Arne Lindgren
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5678



Arne skrev:
Patrik Skoog skrev:
Arne skrev:
Jag kör Nira i3+ på min.. Det fanns inte interface till det heller innan. Men jag och brorsan gjorde reverse-engineering på signalerna från Nira-boxen.. Detta var enda sättet eftersom Nira inte ville släppa nödvändig info. Det var ganska knepigt eftersom Nira-boxen inte skickar ut data på serieporten utan man måste skicka ett kommando för att få ett svar. Men genom att avlyssna kommunikationen mellan mappningsprogrammet och boxen så lyckades vi till slut knäcka vad som skickades.

Ja, mitt är kopplat så här: http://www.race-technology.com/wiki/index.php/ConnectingHardware/DLx-ECU-DASHx


ok! Imponerande att ni fick rätt på interfacet. Jag väntar på serie data från Civinco som jag skall skicka till RT, sen så var det tydligen inga problem med interfacet enligt RT.

Jag har en DL1 också så kopplingarna blir samma som du kör.


Får du nyckeln till seriedatan också så att RT vet hur de ska tolka signalerna? Schysst av Civinco isf.


Japp thumbs up

_________________
Patrik Skoog
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Arne skrev:
Patrik Skoog skrev:
Arne skrev:
Jag kör Nira i3+ på min.. Det fanns inte interface till det heller innan. Men jag och brorsan gjorde reverse-engineering på signalerna från Nira-boxen.. Detta var enda sättet eftersom Nira inte ville släppa nödvändig info. Det var ganska knepigt eftersom Nira-boxen inte skickar ut data på serieporten utan man måste skicka ett kommando för att få ett svar. Men genom att avlyssna kommunikationen mellan mappningsprogrammet och boxen så lyckades vi till slut knäcka vad som skickades.

Ja, mitt är kopplat så här: http://www.race-technology.com/wiki/index.php/ConnectingHardware/DLx-ECU-DASHx


ok! Imponerande att ni fick rätt på interfacet. Jag väntar på serie data från Civinco som jag skall skicka till RT, sen så var det tydligen inga problem med interfacet enligt RT.

Jag har en DL1 också så kopplingarna blir samma som du kör.


Får du nyckeln till seriedatan också så att RT vet hur de ska tolka signalerna? Schysst av Civinco isf.


Konstigt att Nira var så tjuriga, har inte hört att något annat märke inte vill släppa sitt serieprotokoll öppet.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Martin Skoog
Eslöv
Här sen Mar 2005
Inlägg: 672


Trådstartare
Äntligen!

Bilen är hemma igen efter burbygge! Det var Niklas Lilja på LMP Engineering i Ängelholm som fick installera buren denna gången. Har hört mycket gott om honom, och det blev väldigt bra!

Passformen på buren är imponerande och tack vare det så gick det att svetsa buren i karossen på flertalet ställen. Hela buren är tigsvetsad och med den finischen så kanske man bara ska klarlacka buren :woot:












Nu är bilen hemma några dagar, sen är det lack som gäller, och sen äntligen kan man börja bygga lite själv på bilen

_________________
Martin Skoog

BMW E36 Touring, BMW Cup
Citera
lillebroor
Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004
Inlägg: 462



thumbs up

Trodde aldrig jag skulle få se gamla bettan så!

_________________
Peter Lundman
BMW 318i -83
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 328 Touring BMW Cup #19
<<   1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14   >>
18 besök senaste veckan (87559 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande