Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 328 Touring BMW Cup #19 | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14 >> 18 besök senaste veckan (87559 totalt) |
Då har det hänt lite till i verkstan.
Alla "lösa" delar från karossen är rensade och har blivit lämnade på blästring. de fyllde en E39 touring med fällda säten . Motorn blev också delad och så har jag gått genom diverse prylar..... Imorgon är det badrumsbygge/renovering...... _________________ Martin Skoog BMW E36 Touring, BMW Cup |
||||||
Idag passade jag på att hämta lite saker när jag ändå var ute och körde i jobbet.
lite diffar i Göteborg hos Peder och sen ner till Falkenberg för att hämta mina Intrax stötdämpare. Nya modellen, med lite förbättringar. Bla andra mer hållbara tätningar, nållager i övre fjäderskålen. Också såklart ny sättning på dämpningen efter mina önskemål. _________________ Martin Skoog BMW E36 Touring, BMW Cup |
||||||
Idag var jag och hämtade lite saker från blästring. Sen var det bara att gå igenom och förstärkningssvetsa och grundmåla.
Karossen är förresten på burbygge, och sen ska den lackas Vagnen i bakgunden är tänkt att börja användas i Mars men först ska jag svarva massiva aluminiumfälgar och så lite förstärkningssvetsning så det håller! _________________ Martin Skoog BMW E36 Touring, BMW Cup |
||||||
Jag var hemma hos Martin idag och tog lite smygbilder som jag vill dela med mig av här på rejsa... -håll i er! Såhär blev barnvagnen: Så här blev nya race avgassystemet: Bruksbilen: Nya spoiler kittet till touringen, inskickat till reglementsgruppen som dispensansökan säsongen 2011... något har hänt, tror ni det finns medicin mot allt detta? Bombargin? _________________ Patrik Skoog |
||||||
Eftersom karossen är på burbygge hos LMP Engineering så finns det inte så mycket att skriva.
Dock så fortsätter inköpen som om det inte finns något stopp Var på en "skrotsamlarrunda" med brorsan igår, och fick tag i både lager till motorn, krängare, shortshift mm till tävlingsbilen. sen hans det med en runda på vertygsboden åxå Nu när vi ska åka med sprut från Civinco så tvingade brorsan mig att köpa en dash , men det är väl lika bra det. det blir billigare än som att köpa massa externa mätare ändå. som ni ser så kan den mäta boost också - och det är ju bra nu när jag har turbo.....annars hinner man snart inte med.... sen hann jag med en liten stund vid svarven också ikväll när jag tröttnat på att bygga badrum, så det blev ett par av mina specialmotorkuddar som gör att jag kan flytta motorn lite för att få bättre viktfördelning... bilder kommer nog inte och sist men inte minst så har vi beställt lite däck från TWS. I år tänkte jag testa Dunlop! Ska bli riktigt intressant att testa. Man har ju lite att jämföra med..... Kunde inte låta bli med de priserna som TWS erbjuder! Riktigt Bra!!! _________________ Martin Skoog BMW E36 Touring, BMW Cup |
||||||
Har du problem med interfacet? Mitt till Motec funkar då hur bra som helst. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
RT har inte något interface till Civinco, men kanske snart. Vi skall skicka lite info till RT så kunde de fixa ett interface. Arne, vad åker du för sprut? Har du ECU kopplat till DL1 sen DASH2? -Så tänke jag göra... _________________ Patrik Skoog |
||||||
Mitt har väldigt låg uppdateringsfrekvens.. så varvtals-kanalen är oanvändbar. Men det kan bero på att det är en prototyp för första Nira-interfacet. _________________ /Arne Lindgren |
||||||
Jag kör Nira i3+ på min.. Det fanns inte interface till det heller innan. Men jag och brorsan gjorde reverse-engineering på signalerna från Nira-boxen.. Detta var enda sättet eftersom Nira inte ville släppa nödvändig info. Det var ganska knepigt eftersom Nira-boxen inte skickar ut data på serieporten utan man måste skicka ett kommando för att få ett svar. Men genom att avlyssna kommunikationen mellan mappningsprogrammet och boxen så lyckades vi till slut knäcka vad som skickades. Ja, mitt är kopplat så här: http://www.race-technology.com/wiki/index.php/ConnectingHardware/DLx-ECU-DASHx _________________ /Arne Lindgren |
||||||
ok! Imponerande att ni fick rätt på interfacet. Jag väntar på serie data från Civinco som jag skall skicka till RT, sen så var det tydligen inga problem med interfacet enligt RT. Jag har en DL1 också så kopplingarna blir samma som du kör. _________________ Patrik Skoog |
||||||
Får du nyckeln till seriedatan också så att RT vet hur de ska tolka signalerna? Schysst av Civinco isf. _________________ /Arne Lindgren |
||||||
Japp _________________ Patrik Skoog |
||||||
Konstigt att Nira var så tjuriga, har inte hört att något annat märke inte vill släppa sitt serieprotokoll öppet. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Äntligen!
Bilen är hemma igen efter burbygge! Det var Niklas Lilja på LMP Engineering i Ängelholm som fick installera buren denna gången. Har hört mycket gott om honom, och det blev väldigt bra! Passformen på buren är imponerande och tack vare det så gick det att svetsa buren i karossen på flertalet ställen. Hela buren är tigsvetsad och med den finischen så kanske man bara ska klarlacka buren :woot: Nu är bilen hemma några dagar, sen är det lack som gäller, och sen äntligen kan man börja bygga lite själv på bilen _________________ Martin Skoog BMW E36 Touring, BMW Cup |
||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 328 Touring BMW Cup #19 | << 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14 >> 18 besök senaste veckan (87559 totalt) |