Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda del Sol Si -93
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
6 besök senaste veckan (14997 totalt)
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005
Inlägg: 195


Trådstartare
Figgz: Motorn gav upp i superstage ja. staklager som gav upp. kan inte hitta nått som tyder på det i blocket så lutar mest åt att hålet där lagret att, var ovalt i samband med oljeförlust i en kurva. eller liknande. Only god knows

Karl: Köpte pirelli p-zero nero, vilket jag kört med innan som är hästlängder bättre än t1-r. Dock på de nya fälgarna satt det på ett par REGAL ( thumbs down ), men de lär ju slitas upp snabbt. Så får köpa toyo r1r sen att köra gata med. Ser också ut som jag måste köpa på mig en uppsättning 15" som går på bromsarna för lindra däckkontot lite under banträffarna.

_________________
Mvh Martin Peterson

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Karl Birgander skrev:
Kört med några vettigare däck än t1-r nu?
Är du ute och rullar nåt? Dags för en kul-tur igen kanske? Erik? P.P.?


U know it, jag har ju numera riktiga åka-däck. Sunny har förpassats till de sälla jaktmarkerna!

Jag e alltid på att ut o åka lite, bara tiden som inte alltid finns i överflöd tyvärr. Förslag?

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Martin_P skrev:
Figgz: Motorn gav upp i superstage ja. staklager som gav upp. kan inte hitta nått som tyder på det i blocket så lutar mest åt att hålet där lagret att, var ovalt i samband med oljeförlust i en kurva. eller liknande. Only god knows


oj va tråkigt, var väl den motorn du hade isär eller hur var det?
Nåja, den är ju igång nu så det är ju skönt att du inte verkar hänga läpp för mycket

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Martin_P
Kalmar
Här sen Apr 2005
Inlägg: 195


Trådstartare
Figgz skrev:
Martin_P skrev:
Figgz: Motorn gav upp i superstage ja. staklager som gav upp. kan inte hitta nått som tyder på det i blocket så lutar mest åt att hålet där lagret att, var ovalt i samband med oljeförlust i en kurva. eller liknande. Only god knows


oj va tråkigt, var väl den motorn du hade isär eller hur var det?
Nåja, den är ju igång nu så det är ju skönt att du inte verkar hänga läpp för mycket


Japp, hade motorn isär och mätte upp allt, med nya lager osv.

Mätte iochförsig med plastiguage enligt WSM (workshopmanual), borde mätt stakarna med hålindikator.

Har två block som står nu. funderar på bygga nått lite mer seriöst turbo bygge på ett av dem.

_________________
Mvh Martin Peterson

Bilar:
2st Honda Civic 1200 -78
Audi A4 Quattro 1.8T -01
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda del Sol Si -93
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
6 besök senaste veckan (14997 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande