Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Intresse av att köra på Gelleråsen den 13:e April?
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19   >>
16 besök senaste veckan (51206 totalt)
Klas NSX
Yngsjö
Här sen Nov 2002
Inlägg: 454



Det verkar som jag gått miste om ett toppenarrangemang.

Eftersom det kan bli problem med försäkringar för den som hamnade bland lekakulor och för framtida arrangemang är det kanske intressant att förtydliga att tiderna ni redovisar är timade från videoband efter arrangemanget.

_________________
/Klas Pihl
Citera
Kribban
Västerås
Här sen Mar 2003
Inlägg: 14



SecretAgentMan skrev:
Jag var ruskigt långsam igår. 1.24 mot de vanliga 1.20-1.21.
Inte för att man tar tid. Det bistod oförstående åskådare med efteråt.


Då får väl 1.28 anses vara hyffsat för en öststatsbil med hockeypuckar till däck och en rookie bakom ratten

_________________
Kristian Larsson
Skoda Octavio RS
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



...jag tror man tog tid med ett gammal tjeckiskt solur på den repan Kribban.

Jag är redigt impregnerad av den rödes framfart!

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Turbo²

Här sen Jan 2003
Inlägg: 1803



Jag blev klockad till 1.32 som bästa varv.
Helt ok tycker jag..

ochippad och bromsolja som inte ville vara med .. Och dunlop 3000 däck .. "jippie.. "

_________________
Mathias Lövdblad
Citera
Rejs Nisse
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 43



Hade mycket roligt igår.
Å läskig tur vi hade med vädrets makter me.
Perfa resjväder.

Mot slutet på dagen fick man (läs jag) åka me i Johans M3:a.. :woot: blev kall om händerna.. allt blod rusade iväg nånannanstans..

_________________
/Johan Söderberg
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Första gången någonsin för mig på "Åsen", men bilen kändes kanon med det nyligen monterade H&R Cup-kitet och Yokahama R-däcken.! thumbs up
Tyckte jag hängde med hyffsat med den stackars 100-hästarn!
"Någon" råkade klocka mig ett varv innan jag hunnit bli riktigt varm i kläderna på 1:29.
Tror inte att jag skulle komma mycket under 1:28:00.
Men vad spelar det för roll!?!
Huvudsaken är väl att man har skoj!!!
och det hade jag verkligen igår!!!
"Esset" blev min klara favorit, men "Depåkurvan" med sin snabba inledande höger var också en utmaning.
Hade tänkt dra igång videokameran senare under dagen,
men tyvärr blev det aldrig av.
Får bli nästa gång!

Ett stort tack till arrangörerna för att jag fick komma!!! thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Måste stämma in i ovasionerna! Det var första gången på bana utan egen bil - men jag hade mycket kul ändå! Riktigt skoj med märkesoberoende banmöten! thumbs up (Det var dock lite kämpigt att gå direkt från en fest natten innan o hoppa in i åkes bil mot gelleråsen.... fick sova en timme i bilen och nyktrade väl till mig under lunchtid sådär )

Många roliga bilar var där - extra kul var det att se Carl i sin radical (tack för en mycket bra genomgång av banan m.m på morgonkvisten!), race-porscharna (964RS och 993RS?) samt stcc s60:n!! (vilket ljud!!)

Jag hoppas på fler banmöten i den här stilen - jag måste bara se till att ha skaffat mig en ny bil tills dess isåfall...

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



Jag vill tacka Carl Rydquist för den riktigt detaljerade och lärorika bangenomgången. Inte bara spårval utan även konkreta tips för hur man egentligen ska göra med ratt å pedaler för att köra snabbt. thumbs up

Under senare delen av dagen stod jag och klockade några av racebilarna:

1:10 på radicalen
1:12 på stcc-bilen

(detta under varv där de verkade ta i så det knakade...)
Nån kanske fick ta del av deras riktiga varvtider som togs med bättre utrustning än stoppur?

Sen tror jag att det var 1:20 på 'nån' m3:a (dock med passagerare)

Ska fixa in lite filmer från min körning också! Hade med mig djungel-Jim + kamera under några varv.
Jag tror att ni kommer gilla hans kommentator-stil - personligen har jag svårt för att hålla mig när jag lyssnar på det

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974



Åke Wallebom skrev:
Ska fixa in lite filmer från min körning också! Hade med mig djungel-Jim + kamera under några varv.
Jag tror att ni kommer gilla hans kommentator-stil - personligen har jag svårt för att hålla mig när jag lyssnar på det

Hahaha!! neeeeej!! Vi kom ju överrens om att vi skulle cencurera allt mitt pladder!! (jag blev lite uppspelt och hade svårt att hålla snattran stängd under första körpasset med Åke här )

Stort tack för att man fick hänga med Åke!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ska man misstänka att det var Kroken som testade lite med sin S60?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ska man misstänka att det var Kroken som testade lite med sin S60?

Inte alls avis på er andra! Men jag får se det som så att jag istället jobbade så även den "fattige studenten" kan betala MartinG för sin däck...
Så nästa gång: Count me in! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

AL skrev:
Ska man misstänka att det var Kroken som testade lite med sin S60?
Nej "Nilsson" faktiskt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kanske lite shake down efter rullningen förra helgen. Dom har ju garanterat fått raka till den lite iaf.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
joakim_adolfson

Här sen Mar 2003
Inlägg: 471



ojdå! Då har jag nog lite tid kvar , borde ju inte bli ifrånåkt av en polo . Till mitt försvar är att det är första gången på riktig bana och jag inte kan bilen än. Mest fegande genom kurvorna med understyrning som resultat. Lovar att bättra mig till nästa gång..


_________________
Joakim Adolfson
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Ta det lugnt, det finns alltid någon snabbare, vi är alla där för att ha kul, vill man pressa bilen till sitt yttersta, visst, vill man åka och träna på vänsterbromsning...go for it.

Jaga varvtider slutar i tårar, förr eller senare så åker man av.

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Vilken sång det är i en riktigt vässad sugmotor...fick ståpäls av bara tomgången i Flashens Volvo när den varmkördes, och när han släppte loss den på banan....

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



joakim_adolfson skrev:
ojdå! Då har jag nog lite tid kvar , borde ju inte bli ifrånåkt av en polo . Till mitt försvar är att det är första gången på riktig bana och jag inte kan bilen än. Mest fegande genom kurvorna med understyrning som resultat. Lovar att bättra mig till nästa gång..


Vitsen med en banträff är ju just att man skall lära sig behärska sin egen bil under relativt säkra former. thumbs up
Det är ju ingen tävling om vem som är snabbast!
Utan alla kan köra i sin egen takt och så sakteliga öka tempot och flytta fram bromspunkterna när man känner sig mogen för det.
och skulle man råka snurra, så finns det oftast avåkningszoner och grusfållor.
Det bästa är att helt strunta i vilka varvtider man själv och andra kör på!

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Carl R
Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 392



Stort tack till Vincent, Johann mfl för att jag fick åka ihop med racebilarna idag. Också väldigt imponerad över att det "hände så lite", dvs vårdad körning av de allra flesta.

Tack också Åke och Jimmy in da Jungle för "beröm". Hoppas det inte blev för mycket på en gång..

För den som är intresserad: Söndagen var en inkörning (av mig själv) på Radical-bilen. Tiderna började på en rytm med 1.10 (variation på ca +- 0,3 sek) och sjönk sedan under dagen i steg (köranalys efter varje pass och små justeringar på slutet). Ändring av vinge och dämpare, senare bromspunkter och på vissa ställen "upp en växel" gav till slut jämna 1.08-tider (bilen i övr feldrevad och körd med setup för Falkenberg). Nu ser jag fram emot att köra med fräscha däck (egentligen kasserade däck jag körde på igår), rätt setup och sen börja labba med k-hämmarna, bilen var lite väl understyrd igår (framdäcken tröttnade mycket de sista 2-3 varven av dagens dryga 50).

Jag är personligen mycket nöjd med söndagens träning. thumbs up

och återigen, det var kul att se så städad körning. Värt att upprepas! (i dubbel bemärkelse) thumbs up

Tack o hej. /Carl
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Ang. Janne Nilssons tider..........så var det som sagt en shake down.
Han var lite osöker på hur fort det skulle gå i racetempo........men gissadet på 1.07-1.08........
Den nya bilen har mindra kraft och mycket mindre bromsar, än STCC-bilen.

Själv "vann" jag min klass......som enda Usa-bil.....höga 1.28 tider som bäst.........men mest 1.29- 1.30.

För er som inte vet......så sitter det en 2.8 liters v-sexa på 148 hk i bilen och stötdämpare och fjäderar är stendard.
Däcken är ny totalskrot...........tog mej knappt hem.....

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Åke Wallebom
Åkersberga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 542



iceman skrev:
Tack också Åke och Jimmy in da Jungle för "beröm". Hoppas det inte blev för mycket på en gång..


Inte för mycket, men det var svårt att komma ihåg allt. Tack vare att vi var 3 i samma bil så gick det hyffsat att pussla ihop vad du egentligen sagt efteråt ;-)
(Men egentligen är det inga problem eftersom jag tänker tvinga med dig eller dylik banräv i min bil nästa gång ... )

Nästa gång hoppas jag att 200SX'en ska få visa mig (och i viss mån även er andra ;-) ) vad den kan efter chassiuppgradering. För det blir väl en nästa gång?? Vincent? JohanN?

200SX klubben blir det ju några banträffar med - men jag måste nog säga att det känns mer varierat att blanda bilmärken och modeller hejvilt! thumbs up

_________________
/ Åke Wallebom (oak)
www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass.
Citera
Rejs Nisse
Uppsala
Här sen Feb 2003
Inlägg: 43



ButterflyRacing skrev:
För er som inte vet......så sitter det en 2.8 liters v-sexa på 148 hk i bilen och stötdämpare och fjäderar är stendard.
Däcken är ny totalskrot...........tog mej knappt hem.....


V6:a.. var hundra på att det var en V8:a..
Måste undersöka öronen..

Du bromsa rätt hårt i Ejes kurva, kom lite rök då och då. Eller har jag fel?

_________________
/Johan Söderberg
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande.
Citera
Inför träffar
Intresse av att köra på Gelleråsen den 13:e April?
<<   1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19   >>
16 besök senaste veckan (51206 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande