Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1376 besök totalt |
Underlig 924-plasthuv
För ett tag sen hittade en kompis en plasthuv till en 9x4 i de lokaler han jobbar. Det låg en Porscheskrot där innan, så det är inte så underligt som det låter. Vad som däremot är underligt är hur den är uppbyggd. I min värld finns det två skäl till att göra en plasthuv: Vikt och rostskydd. Men eftersom såna här inte rostar i första taget, och huven ser ut sån här: ![]() med spolarmunstycken ![]() rejäla förstärkningar ![]() orginal huvlås ![]() riktiga gångjärnsfästen ![]() och t.o.m. har belysning så är den ju inte direkt optimalt lätt. Så nu undrar jag om någon har sett något liknande, och i så fall i vilket sammanhang? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
Jag har!
Börge Christensen (dansken i hasslarp) hans huvar ser ut så. Orginal infästningar och starka. Han demade en sådan för mig för ett tag sedan. Vi diskuterade angående ett uttalande på 944 sidan om att glasfiberhuvar gärna öppnar sig i högre hastigheter om man kör med orginal lås. Tino _________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
_________________ Tino Carrasco Ford Capri 2.0 GL 1978 Ford Capri 2.0 GL 1979 Alfa Romeo GT1300 Junior FIAT 500C Sport Twin Air Projektledare Motorbanan Ring Knutstorp |
Aha, det var därifrån den kom. Har ingen aning om vad orginalhuven väger än, men det är ju en rätt stabil historia, det också.
Den är inte till salu ännu. Men ifall jag hittar ett lättare alternativ så kanske... får återkomma i frågan. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1376 besök totalt |