Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
DTM Brno
1363 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Kvalet börjar på ARD nu!

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Sörpan skrev:
Kvalet börjar på ARD nu!



Hur gick det

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



YAY! Ekström 1:a och nu ledare i mästerskapet

Kristensen 2:a

HH Frentzen 3:a

Mika fick punktering efter bara några varv men körde upp sig till 13:e plats igen.

_________________
Martin Öberg
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



obizzz skrev:
YAY! Ekström 1:a och nu ledare i mästerskapet

Kristensen 2:a

HH Frentzen 3:a

Mika fick punktering efter bara några varv men körde upp sig till 13:e plats igen.


Det var ju dumt av mig att gå in och kolla på denna tråden eftersom jag tänkte titta på det ikväll .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Från: Audi sport.nu

Mattias Ekström vann i Brno!
DTM Brno: För nio månader sen hade Audi och Mattias Ekström sin stora triumf här när de säkrade titeln och tog hem både första och andraplatsen i tävlingen. På söndagen blev det en upprepning av dubbelsegern: Mattias Ekström etta, Tom Kristensen tvåa.

Under lördagens kval var det sol tätt följt av regn, och så verkade helgen bli efter lördagens stora skyfall. Förarna kvalade när det var torrt samt fick åka superpole innan regnet slog till och stod som spön i backen. Audi fick med sig alla de fyra nya DTM-bilarna till superpolen och Mattias Ekström samt Tom Kristensen körde till sig startplatser i andra led.

- Superpolevarvet gick bra men jag hade lite problem med däcken så bilen släppte i varje kurva, säger Ekström.

- Det funkade ganska ok för mig med men det är alltid trevligare att stå i första led, men jag och Mattias kommer att ladda för att köra om, säger Tom Kristensen.

När starten gick så gjorde Gary Paffett en tjuvstart, vilket innebär att han kommer få ett "drive through" straff, och slog av lite på tempot varav Heniz-Harald Frentzen kom ut först. Mattias fick en hyfsad start och tog en placering i starten. Sen sattes det av i högsta fart i jakt på de övriga.

- Jag är ganska nöjd med min start, jag lyckade ta en placering och såg att Gary tjuvstartade. Så jag gav allt för att komma ifatt Frentzen, säger Ekström

Frentzen höll ledningen under tio varvs tid men vid första depåstoppet gjorde Mattias team ett otroligt bra depåstopp och han kunde komma före Frentzen precis i utgången av depåkurvan. Mattias var otroligt taggad efter depåstoppet och la plattan mot mattan och lyckades skapa en lucka ner till de andra.

- Grabbarna gjorde ett jättebra stopp som gjorde att jag kunde komma upp i ledningen. Sen försökte jag att ge så mycket jag kunde för att de skulle stanna bakom mig, säger Ekström glatt.

Bakom Mattias hade Tom Kristensen farten uppe och även han lyckades ta sig förbi Frentzen upp på en andraplats. Han satte också högerfoten så långt ner som det gick, för även han ville stå överst på pallen.

- Jag ville verkligen åka om Mattias men det var lite för stort gap fram till honom, säger Kristensen.

Dessa två grabbarna lyckades med en "Grevinnan och betjänten" då de gjorde samma procedur som förra året och placerade sig etta och tvåa. Helgens överraskning är att H-H Frentzen lyckades med att bibehålla tredjeplatsen över mållinjen. Med det här så gick Mattias upp i ledning i mästerskapet och till nästa race fortsätter spänningen.

Resultat Brno
1. Mattias Ekström, Audi A4 DTM
2. Tom Kristensen Audi A4 DTM +0.288
3. Heinz-Harald Frentzen Opel Vectra GTS V8 +24.694
4. Gary Paffett AMG-Mercedes C-Klasse +28.503
5. Jamie Green AMG-Mercedes C-Klasse +30.997
6. Christian Abt Audi A4 DTM +34.555
7. Allan McNish Audi A4 DTM +34.815
8. Frank Stippler Audi A4 DTM +36.102
...

Ställning DTM efter Brno
1 Mattias Ekström, Audi, 27
2 Gary Paffett, Mercedes, 24
3 Tom Kristensen, Audi, 22
4 Jean Alesi, Mercedes, 17
4 Mika Häkkinen, Mercedes, 17
6 Christian Abt, Audi, 8
7 Jamie Green Mercedes, 7
8 Heinz-Harald Frentzen, Opel, 6
8 Bernd Schneider, Mercedes, 6
...

TV-tider:
Sön 5/6 18.00 SVT 24 DTM Brno, Kommentatorer är Stefan Klemetz och Tommy Kristoffersson.
Mån 6/6 21.30 SVT 1 Race: DTM Kommentator : Johan Torén.
Tis 7/6 16.25 SVT 2 Race: DTM Kommentator : Johan Torén.
Du hittar bilder från Audi motorsport i vår bilddatabas på www.audisport.nu
Läs mer om Audi på www.audi.se.

Läs mer om Audi Motorsport på www.audisport.nu.

För mer information kontakta Marcus Thomasfolk, Press- och PR-chef Audi Sverige.
E-mail marcus.thomasfolk@audi.se
Tel +46 (0)8 553 896 57
Mobil +46 (0)70 358 96 57

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696


Trådstartare
Det var inte med stor marginal som Mattias kom ut före HHF efter depåstoppet...

...men Paffet måste ha lite skakiga nerver med en så grov tjuvstart?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Stacken skrev:
obizzz skrev:
YAY! Ekström 1:a och nu ledare i mästerskapet

Kristensen 2:a

HH Frentzen 3:a

Mika fick punktering efter bara några varv men körde upp sig till 13:e plats igen.


Det var ju dumt av mig att gå in och kolla på denna tråden eftersom jag tänkte titta på det ikväll .


Samma här

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Hmm kanske var lite dumt av mig att skriva hur det gick, tänkte inte på att alla inte tittar på det via internetstream

Jaja ska låta bli nästa gång

_________________
Martin Öberg
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



obizzz skrev:
Hmm kanske var lite dumt av mig att skriva hur det gick, tänkte inte på att alla inte tittar på det via internetstream

Jaja ska låta bli nästa gång

om man inte vill veta ett motorsportresultat så är det nog ingen bra ide att besöka motorsportsajter. Dessutom är frågan var gränsen skall gå. Om jag spelar in det och inte kan titta förrän om en vecka så är det ju svårt att kräva att alla skall hålla tyst tills dess.
Men rejsa är kanske för bra för att håla sig ifrån en hel dag?

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Ska man vänta en hel vecka kanske man får räkna med att hitta spoilers men jag kunde ju iaf väntat tills loppet visats på svensk tv

_________________
Martin Öberg
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



[quote="obizzz"]Hmm kanske var lite dumt av mig att skriva hur det gick, tänkte inte på att alla inte tittar på det via internetstream

Var streamans det???

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



stream.garnierprojects.com/dtm_low

eller

stream.garnierprojects.com/dtm_high

funkar ju inte nu men under träning kval mm så funkar det


_________________
Martin Öberg
Citera
Elitracing (åskådarracing)
DTM Brno
1363 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande