Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO S -91
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (8910 totalt)
super7
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5591



Magnus Åkerqvist skrev:
Ska ett tändstift se ut så här??


Ser lite bränt ut....

_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Magnus Åkerqvist skrev:
Ska ett tändstift se ut så här??



Ser lite suddigt ut

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
insomniac skrev:
Magnus Åkerqvist skrev:
Ska ett tändstift se ut så här??



Ser lite suddigt ut


Har inte så elajt mobil =P

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
Rev av toppen idag! Ända som var sönder var toppackningen
Ser ut som den strax är bil igen då

En bild på packningen:

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



Hr du listat ut varför laddtrycket skenade?

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
sweanders skrev:
Hr du listat ut varför laddtrycket skenade?


Den ena slangen till wastegaten har smält sönder lite. Vet inte om det kan vara felet. men ska byta alla slangar och sen köra med en elektronisk styrning av laddrtycket.

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003
Inlägg: 187



vad ger det för skillnad med att köra med elektronisk styrning av laddtrycket(hur funkar det)? var hittar man sån??

_________________
Jörgen Nilsson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10149



RED44 skrev:
vad ger det för skillnad med att köra med elektronisk styrning av laddtrycket(hur funkar det)? var hittar man sån??


Den största skillnaden är justerbarheten och att man med bra wastegate inte har fenomenet med dalande laddtryck.

_________________
Anders Hansson
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003
Inlägg: 187



så det som skiljer är att man kan justera trycket innifrån cupen (elektriskt)? annars funkar det som pysventilen?

_________________
Jörgen Nilsson
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Sen så har man med elektriskt fördelen att wastegaten inte öppnar alls fören man vill det, annars så börjar den ju smygöppna lite innan.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
Magnus L skrev:
Sen så har man med elektriskt fördelen att wastegaten inte öppnar alls fören man vill det, annars så börjar den ju smygöppna lite innan.


Sen kan man ha olika laddtryck för olika växlar. Sen även sänka laddtrycket på högre varv så man slipper för mycket värme/ökat mottryck

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
red44
skåne
Här sen Mar 2003
Inlägg: 187



var hittar man en sån?

_________________
Jörgen Nilsson
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
RED44 skrev:
var hittar man en sån?


http://www.3crownsperformance.com/ där säljer dem Apexi AVC-R och Greddy Profec B Boostcontroller

Du kan läsa om dem på www.greddy.com och www.apexi.com

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Beroende opå vad för motorstyrning man kör med så kan det finnas stöd för turbostyrning i den, och då är det ju egentligen bara magnetventilen man behöver, finns originalmonterat i vissa moderna turbobilar.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
Nu börjar det hända saker... jag är lika snabb som en
Toppen är ialf isärplockad och ska skickas på planing


_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Ja nu får Pelle gå loss med fräsen på din också

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Hallå där!


Hur går det med bilen? Rullar den?

Mvh

_________________
Gustav Hedelin
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
headline skrev:
Hallå där!


Hur går det med bilen? Rullar den?

Mvh


Ligger lite på is nu.. Men till våren ska den ihop =)

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
Nu är toppen bortlämnad till sportvagnskonsults motorbearbetare.
Nya ventilstyringar ska i, Ventilerna ska slipas och sätena ska mirafräsas.

Det är ju snart vår

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Toppen blästrad och fin



Ventilerna polerade, blästrade av avgasventilerna först, nu är allt klart för sätesfräsning och ventilslipning samt byte av styrningar


_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Magnus Åkerqvist
Hässleholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 99


Trådstartare
Nu har man varit lite aktiv i garaget. Svårt med tid nu när man har köpt hus
Blev inte så mycket gjort då det är lite halvdålig passform på grenröret.. Fortsätter imorgon då ska nycklen vridas om igen är det tänkt


Toppen ihopsatt:


Ny fin packning:


Toppen på plats:

_________________
Magnus Åkerqvist
Vobblo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 TURBO S -91
<<   1, 2, 3   >>
6 besök senaste veckan (8910 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande