Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 740iAL -92 | 1, 2 >> 6 besök senaste veckan (11951 totalt) |
5 meter Finlandsfärja? Buffelläder och champagnekyl är väl självklarheter i en något förlängd banåkarbil?
Bilen köptes av min salig far redan -97 eller -98. Då var hon i sina bästa år, ständig redo att äta kontinenter till frukost och rapa upp Mercor framåt eftermiddagen. Herr Kraniel testade såklart vagnen redan på den tiden: http://hem.passagen.se/kraniel/test7 Numera, efter några år först i min fars inte allt för milda händer och sedan ytterligare några år med min systers glassätande familj, är hon inte riktigt lika tipptopp. Framförallt är den mustiga mögeldoften en smula påträngande. Men de 286 hästarna skojar man fortfarande inte bort. Det gör man däremot med däcken av märket Dark Horse, eller för den delen krängningsegenskaperna. De är under all, och då menar jag all, kritik. Bilen har fått agera instruktörs-wagen vid Motorklubbens övningar på Tullinge och Mantorp. Nu senast brann bakbromsarna upp. Men det hör väl till när man försöker få hejd på två ton bil. Tullinge: Bilder: Björn Segerblad Mantorp: Bild: Barbra Bohannan Det känns lite halvakut att få fart på Alfan! |
||||||||||
Nästa gång får jag väl skriva om mina banåkainlines som jag hade på Tullinge.
Ja, lite lättning sådär... Nå, egentligen var det såhär: jag hade hört att det var farligt att krocka med stadsjeepar. Så jag var tvungen att prova. Jag tog sikte på en BMW X3 och brände in i den bakifrån. Och mycket riktigt, min bil skramlade till och tappade näsan. Ingenting syntes på jeepen. Eller också var jag bara ouppmärksam, klantig och dum en morgon på Essingeleden. |
||||||||||
Min är 501x188cm, hur bred är din Kraniel? |
||||||||||
Slam dunk 2-0! 502 cm fungerande finlandsfärja mot ynkligt modesta, diminutiva 501 cm stillastående gjutjärnsklubba. |
||||||||||
Kabonk!! 94 188 cm2 stridsbåt mot fjolmiga 90 681 cm2 bogserpråm! Fast du har nog rejsas mest udda banåkarbil! |
||||||||||
Damn. Kanske dags att räkna volym. Hur hög är din? *host host* |
||||||||||
vi kan doppa våra bilar var för sig i östersjön och se vilken som höjer vattennivån mest?
Nåja... tillbaka till topic - vad blir nästa uppgradering på konkryssaren? |
||||||||||
Nästa uppgradering? På listan står följande: * Bromsar som INTE har brunnit upp. * En baklucka som inte är full med fukt och mögellukt - tätning och tvättning alltså. Det var väl det hele. Om jag skulle få önska mig vad som helst så vill jag ha en manuell låda och bättre krängstyvhet. En diskret bur och fyra fyrpunktsbälten hade plussat på bisarrismen en smula. Champagneförrådet behöver fyllas på också, det är tomt i kylskåpet för tillfället.
Jääää! Speciellt det där med groupisarna gillade jag. |
||||||||||
https://rejsa.nu/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=2985 Varför spårar alltid dina trådar ur Daniel? _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||||
En kille i Norska BMW-klubben har faktiskt en 7:a som banvapen. Och som den går den bilen.
Mer eller mindre rensad och med chassi och drivlina mrån en M5:a! "Jag tänkte att man skulle bygga en banbil som var lite ovanlig..." |
||||||||||
Det måste vara Geir Skjelseths du tänker på, en stor man med en stor bil! Mycket trevlig är han också! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Visst är det Geir. Bra beskrivning. Går inte ta fel på. Nära till ett stort garv mest hela tiden. |
||||||||||
den måste vi ju nästan få se en bild på i denna tråden! Perfekt som inspirationskälla för trådstartaren! |
||||||||||
Äsch, den lilla detaljen... nu väntar jag bara på att hon ska hitta hit in och läxa upp mig. Igen. Spårar ur? Jag? Nu förstår jag inte alls. Jag som i alla lägen är en seriös maskiningenjör med seriösa banåkarbilar... *host*
Jepp, den vill vi se mer av! EDIT: Igår satt jag och lekte med tanken att korsa en E38 7-serie med en E39 M5. Vore inte det lite kul? |
||||||||||
På begäran, Geirs M7 in action: (Bilderna från www.bmwccn.no ) En meget gla gutt, Geir, numera hedersmedlem i BMWCCN efter många år som president. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 740iAL -92 | 1, 2 >> 6 besök senaste veckan (11951 totalt) |