Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-11 PCS Kinnekulle
3696 besök totalt
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216


Trådstartare
Eftersom ingen annan börjar så gör väl jag det

Igår var det banmöte på Kinnekulle med PCS och när jag åkte hemifrån var det förvånande klart väder men i Jonsered var det dimma och ösregn och så fortsatte det fram till Kinnekulle och det regnade även under bangenomgången men efter det var det mer eller mindre uppehåll hela dagen och till och med inslag av sol

Det var nog första gången som jag körde på riktigt blöt bana och det är ju väldigt lärorikt och men min bil känns väldigt välbalanserad så det var inga större problem även om det var lite svansviftning ibland

Dom tre resterande passen blev det bara bättre och bättre och sista passet var nästan helt torrt och man kunde ladda på ganska bra även om jag inte vågade köra som jag brukar under bron för det var fortfarande blött vid curbsen i utgången men better safe then sorry.

Sammanfattningsvis så blev ju dagen mycket bättre än vad man trodde på morgonen och som vanligt så gör PCS funktionärerna ett kanonjobb

Lite bilder från R2 och R1-A


































_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Då fylller jag på med lite mer bilder o pladder .

Mycket trevligt banmöte trots regnet. För alla er som inte kört på en bana som varit blöt så måste jag bara rekommendera er att testa så fort tillfället bjuds thumbs up ! Det är otroligt lärorikt men något nervöst .

Här är lite bilder frårån en blöt Kinnekulle Ring . Tyvärr så fotade jag bara vid två tillfällen o båda gångerna var det samma grupp som körde (R2) .




















































_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335



Hej Magnus, Fredrik och övriga!

Mycket bra möte för att vara med PCS. Lite mindre bilar än vanligt vilket gjorde att det blev bättre ute på banan, nästan för tomt när R2 körde! Detta medförde även att tillgängligheten på instruktörer var bättre än vanligt och för första gången fick jag åka med en instruktör runt banan. Nyttigt!!! Det var även en mycket god stämning bland både instruktörer och övriga deltagare, lite mer avslappnat än vanligt.

Trots att banan torkade upp så småningom tyckte jag att greppet var lite sämre, kanske beroende på den låga temperaturen. Det kan även ha berott på ringrosten efter vintern att jag inte hade samma tempo som vanligt.
Extra kul är att bilen gick bättre med den nya fjädringen!!!

Fredrik - Du har ju i princip fotat hela R2 men ändå lyckats missa mig - SKÄMS


Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Hello, jag har också lite bilder.














_________________
Magnus Lidholm
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Fina bilder Magnus thumbs up .

Ajdå Rikard... jag får skämmas lite ... du föll bort i bildredigeringen .

Men här är en bild där du är med i alla fall thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



o här är en liten filmsnutt på mig som jag får tacka Anders C för thumbs up .

http://www.ed.se/dok_thread.taf?dok_auid=6943&_dl_dok=1&_UserR . . . .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

På många bilder ser det ganska tomt ut på banan! Men det vare kanske olika många i de olika grupperna för depåbilden visar ju att det var ganska många bilar ändå thumbs up



Den här bilden tycker jag är jätteförvirrande. Den gula ser ju ut som den krympt....


_________________
Magnus Thomé
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Blötast var det nog på förmiddagen. Mitt första pass stod det som spön i backen. Men fram åt eftermiddagen torkade det upp. Men det hölt på o småskvätte mäst hela tiden, så 100% tort var det nog aldrig riktigt.
Kvarkurvan är ju en riktig långkörare. Trodde nästan att vänster framhjul skulle kasa av . Men resten av banan är ju riktigt skoj. Hör nog till en av dom roligaste . Synd bara att banan ska vara så nergången för övrigt... I Sandfollorna ligger det ju stora stenbumlingar . O räckena är väldigt nära banan på några ställen. Ska man köra av banan så ska man inte göra det på kullen för då blir det dyrt .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
PeterW
Partille
Här sen Jan 2005
Inlägg: 6




_________________
Peter Westerström
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Tack till arrangörer, instruktörer och deltagare för ett trevligt banmöte! thumbs up
Detta var mitt första banmöte med PCS och det kan nog sammanfattas som regnigt men lärorikt och roligt. Även om man börjar få lite rutin på körning i regn så uppskattade jag verkligen det sista passet på en nästan helt torr bana.
Det var två år sedan som jag senast körde på kinnekulle och jag måste säga att banan är fortfarande min favoritbana! Jag älskar verkligen kurvan under bron efter rakan!

Fina bilder ni tagit förresten! Såg att t.o.m. jag fastnat på några av dem.
Citera
Jonas 4923
umeå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 35



Hej på er ,
Den gule är min , ja den ser lite liten ut
Gammel possarna e ju små och ettriga. GT3 or är stora och elaka
Tack för all bra feedback till oss instruktörer och tack till er alla för en trevlig dag
på kullen.

Mvh

_________________
Jonas Hjältén pcs 4923
Citera
Eftersnack
2005-06-11 PCS Kinnekulle
3696 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande