Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 928 S4 -91
1, 2   >>
6 besök senaste veckan (15034 totalt)
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Porsche 928 S4
Hej alla rejsianer... Efter att ha "lurkat" här i snart två år så var det på tiden att registrera sig. Här är mitt bidrag till våra rejsbilar


Här har hon precis gjort sig hemmastadd i sitt nya fina garage. Hon hävdade bestämt att det behövdes ett nytt då vårfloden resulterade i 1dm vatten i det gamla. Lika bra att hon fick som hon ville för annars hade hon väl blåst en topplockspackning eller nått


För er som är nyfikna så sitter det en 5L V8 (DOCH 32V) i aluminium på 320hk & 430nm original i bilen.


En kompis och jag i depån på Mittsverige vid en av Maxspeeds fredagsträningar.

Började köra lite smått på onsdagsträffarna på Mittsverige och började sedan att köra på fredagsträningarna som Maxspeed arrangerar. Är nu helt och hopplöst fast i banåka-träsket

Gjort:
Skivor och belägg
Fästen till och installation av skalstol *klart* (.. tack Mattias! )
Vätskeservice,
Generell översyn,
Kamrem & vattenpump,
Lite pill med inredning,
En massa byte av bromsvätska & belägg.
Vagninställning
Inredningsrekond
Byta transaxel *uppdaterat*
Byta lager i momentomvandlare *uppdaterat*
Växellådeservice (olja/filter)
Diff-Service (PSD/Vätska)

Att göra:
Årets service *uppdaterat*
Byte av styrväxel så småningom

Önskelista:
Halvbur (Helst en bolt-on-lösning)
5- eller 6-punktsbälte
RMB
Extrauppsättning fälgar för R-däck

Här kommer en film från lite banåka på Mittsverige. Det regnade en del men efter mycket om och men så beslutade tre modiga själar att ändå köra. Vansinnigt halt var det så speciellt fort gick det inte

8Mb med musik
http://my928.kicks-ass.org/varrusningen_2005.WMV

Version utan musik för er "motoraudiofiler"
http://my928.kicks-ass.org/varrusningen_2005_nosound.WMV

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



hej kul att Du lägger upp bilen här
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Tjenare Mattias!
Ja, nu får det vara slutlurkat

Sjysst bild förresten.. ser ut att vara reklamkurvan

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



Inga nya skivor än? Så det blir ingen körning på fredag då?
Ska se senare om jag inte har några fler bilder på din bil...
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Nja.. Lär nog inte hinna få ordning på det till fredag är jag rädd. Lär nog dyka upp dock och köra lite depå-rejsing:)

Stephan i den andra 28an skulle ev köra om jag förstod honom rätt.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
steph
S-vall
Här sen Aug 2004
Inlägg: 27



Tyvärr blir det inget åka för mig heller...
Har haft fullt upp på jobbet så det har inte blivit något skruvat thumbs down

_________________

Stephan Nilsson
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Porsche 928 + bankörning = Råckenråll
Det är alltid lika trevligt att se när en 928 luftas på bana thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10141



Den här tråden får mig att sakna min 928 som hann smaka slalom några gånger men inte bankörning.. Tur att man får chansen att köra DEVEKs vita 928 den 1/7..

_________________
Anders Hansson
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Eddie,
Håller med.. sen är de trevliga att köra med

SweAnders,
Du sålde fel bil helt enkelt

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Johan Mähler
Sollefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 678



Tror du körde samtidigt som mig va?
Lät skönt som fan om V8an

_________________
Vh, Johan Mähler - Compello.se
Honda S2000
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Johan,
Jo det kan nog stämma... Tycker jag känner igen den svarta BMWn:) Brukar köra på fredagar och ibland på onsdagarna.

Visst låter det gött? Stephs 928S med Borlasystem låter ännu goare.. När den åker förbi så reser sig håren i nacken om du inte sett den så tror jag den är med på filmen längst upp i tråden.

Tycker personligen att just S4/GT/GTS hade kunnat varit lite mindre ljuddämpade. Ska försöka inhandla eller banka till en RMB (=raka rör förbi bakre dämpare) så småningom å då blir det nog lite mer muller... men å andra sidan ligger det sist i prioriteringen just nu.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



he he tycker att transaxellagerljuden ger bilen ett kanske mindre mäktigt biljud typ trimmad eumoppe
Men den ser ut att gå fint thumbs up
Kan ta med stolen på onsdag om Du vill?
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Mattias,
Haha... därför man behöver RMB

Ja för sjutton det kan du göra om du vill, blir perfa Ska du köra nått?

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Kanonkul med 928or i startleden.
Går själv i liknande tankar, men det får bli något annat år. Jag samlar information tillsvidare.
Bra att det finns någon som går i bräschen och kan komma med tips på inställningar och dela med sig av sina erfarenheter av att race'a med 928.

Tyvärr har jag problem med att ladda ner filen. Fel codec säger datorn. Några tips?

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Goran,
Ska hålla utkik efter dig på banan
Ska du köra någon serie eller bara leka på banan som mig?

Ang filmen,
Förmodligen har du för gamla decoders.. Prova att uppdatera mediaspelaren alternativt dra hem denna: http://www.videolan.org/vlc/ så borde det funka.

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Adam928 skrev:
Goran,
Ska hålla utkik efter dig på banan
Ska du köra någon serie eller bara leka på banan som mig?

Ang filmen,
Förmodligen har du för gamla decoders.. Prova att uppdatera mediaspelaren alternativt dra hem denna: http://www.videolan.org/vlc/ så borde det funka.


Hej Adam

Ja, du behöver inte börja leta än. Det lär ta något år. Håller på att renoverar hus.

Jag lutar åt två varianter för tillfället: antingen en 928(240hk) 80-82 och att klassa in den i Roadsport B med så mycket originaldelar som möjligt eller en 928 300+hk med ett kompressorkit från USA så man ligger på ca 400 hk och sen lättning för att hamna i någon Modsportklass. Standard eller mycket kraft.
Jag blir sugen när man hör dem amerikanska komressorbilarna susa iväg som att dem vägde 700 och inte 1700 kg. Därför vill jag gärna kunna öppna filen utan musiken.
Jag testar din player.

Kommer du till Knutstorp i sommar?

Lycka till på banorna.
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Ah, ja det brukar kunna stjäla mycket tid

Låter som ett kul projekt. Kolla med utzon, han håller ju på och bygger en 928 för modsport aller Roadsport har jag för mig. Han kan säkert komma med många tips och råd. http://www.utzon.se

Jag har liggandes dokumentation om 928CUP-bilen om det kan vara intressant. 928CUP var någon form av race-prototyp framtagen av folk på Porschefabriken i syftet att köra CUP-race med. Där står en hel del matnyttigt i form av modifikationer mm. Skicka ett mess med mailadressen så kan jag maila dem.

928 med kompressor lär vara brutalt kul
Finns några på PCS forum som håller på och bygger sådana nu.

Knutstorp skulle vara kul å köra på men om jag ska vara ärlig så tror inte jag kommer iväg på några andra banor än hemmabanan Mittsverige i sommar... Kanske nästa år. Dels av ekonomiska skäl och dels för att det finns så pass stort utbud av bra banköra på Mittsverige just nu (Finns typ drop-in-körning 2ggr/veckan...)

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Mattias_H

Här sen Apr 2004
Inlägg: 778



Monterat in någon stol ännu?
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare


ok.. en liten uppdatering ang stolen är på plats

Bort med stolen och mäta... mäta... Och mäta - klart
Inhandla beg glidskenor på skroten och modifiera - klart
Tillverka själva adapterdelen (Mellan stol och skenor) - klart
Måla hela rasket i nån tjusig färg - Halvklart.. grundade ikväll
Inhandla bultar - ska göras imorrn
Montera permanent - ej klart

Till en början såg det enkelt ut men det visade sig snart att det blev lite bökigt då 1. Ena sidan är högre än den andra... 2. Spaken för fram-bak justeringen sitter lite olämpligt. Till slut så har jag med hjälp av farsan lyckats till något som borde gå att få dit.

Visade sig att det tog lite mer tid än man trodde till en början om det skulle bli gjort riktigt... När vi hade gjort klart allt och provmonterade lite så insåg jag att jag satt alldeles för högt upp till skillnad mot vad jag tidigare trott. Var rätt säker på att jag skulle få lägga in nån form av mellanlägg så att den kom högre upp men inte då... höll på å slå skallen i taket

Av med grejjerna och bygga om igen.. Kom ner 2.5cm till och jag hoppas det räcker. Har precis grundat grejjerna och imorrn bär det iväg å inhandla lite riktiga bultar och färg. Behöver dessutom en bult till säkerhetsbältet.


Sen så har jag beställt bromsskivor och väntar dem denna veckan. Hoppas min lokala leverantör av bromsklossar har grejjer hemma bara...

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
steph
S-vall
Här sen Aug 2004
Inlägg: 27



Ser fram till en provsittning...

_________________

Stephan Nilsson
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358


Trådstartare
Uppdatering!
Efter sju svåra år har jag och farsan lyckats knacka ihop grejjerna



I förmiddags... Grundade dem igår och lackade dem på förmiddagen idag. Här hänger de på tork.



Provmontering... Visade sig inte sitta riktigt som vi ville.
Ett problem vi märkte av var att själva fram-tillbaka-reglaget tog i främre tvärsgående stag så vi fick ta ur lite där. Senare skulle det visa sig att det sket sig ändå då även stolen tog i Gick att justera ändå om man lossar på stolen lite. Sen var det bara hålen till själva stolen kvar (vilket visade sig inte vara så jäkla bara... )



Voila! En hiskelig tid tog det men ska det sitta rätt så... Uppskattar att det tog ca 15-20h inkl resor för inköp av material mm. Provade lite lätt på vägen hem... Direkt bekväm är den kanske inte men fast borde jag ialf sitta... En sak jag märkte var att dynan precis under benen trycker lite väl mycket mot undersidan låren... Hoppas inte benen somnar efter några varv bara Btw.. kunder inte låta bli att prova att köra lite norsk rondellkörning i snabbt tempo för att prova...

Nu är det bara att provaåka stolen på närmaste bana... laddar inför slutet på månaden

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 928 S4 -91
1, 2   >>
6 besök senaste veckan (15034 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande