Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-19 Supra in action på Alastaro (Finland)
2419 besök totalt
Lövan
Lidingö
Här sen Maj 2005
Inlägg: 23


Trådstartare
I söndags var det bandags igen nu var det dags för Alastaro en riktigt rolig bana som passar Supran bra då det är breda kurvor och många "raka" kurvor.

För dagen var bilen bestyckad med Bridgestone 540S fram 245 bak 265 i storlek 18" kalltryck 2,2 fram och 2,3 bak provade i början med 2,1 bak och tyckte att det inte bettade tillräckligt.

Är ju som sagt helt färsk på detta så tror ni att jag har för lite luft eller för mycket ?

Har nog lite chassijobb framför mig i vinter då det känns som en silja båt i vissa lägen, då har jag ändå Teins västa coilovers på bilen och dom står på max.

Så har ni tips på hjulvinklar mm då detta är en kloss på ca 1850kg med förare så är jag mer än tacksam för hjälp.

Mvh Niklas



Här går det lite brett =)

_________________
Niklas Löfgren
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



snygga bilder Lövan - mkt trevlig bana Alastaro.

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Lövan skrev:
...
För dagen var bilen bestyckad med Bridgestone 540S fram 245 bak 265 i storlek 18" kalltryck 2,2 fram och 2,3 bak provade i början med 2,1 bak och tyckte att det inte bettade tillräckligt.

Är ju som sagt helt färsk på detta så tror ni att jag har för lite luft eller för mycket ?


Vad hade du för varmtryck? Har du foton på hur däcken såg ut efter?



Det ser ju absolut inte så pjåkigt ut rent chassimässigt när man kikar på bilderna iaf thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Biffigare krängningshämmare kanske vore nåt? Jag har hårda dämpare/fjädrar på min men ändå en del krängning, så det blir nog nästa steg.

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Lövan
Lidingö
Här sen Maj 2005
Inlägg: 23


Trådstartare
Det blir krängningshämmare från TRD till nästa år. =)

Magnus: dåligt med bilder tyvärr.

_________________
Niklas Löfgren
Citera
Eftersnack
2005-06-19 Supra in action på Alastaro (Finland)
2419 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande