Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Rx 7 X2
2203 besök totalt
Håkan B
Trelleborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 33


Trådstartare
Mazdorna är försedda med 12A Motorer med Streetportning. Den ene motorn är byggd hos Lasse Bergström på ML Wankeltrim i Stockholm samt den andre är byggd av Martin i Lund.
Den gule Mazdan är försedd med justerbar framvagn samt justerbar bakvagn. Motorn tillbakaflyttad en bit för viktfördelningens skull. Denne bil har gått i sk Roadsport C med Lennart Nilsson en gång i tiden. Bilen håller på att anpassas till historisk klass H2 där det är dåligt med ekipage som tävlar med Wankel. Har olika slutväxlar till dessa 5,83 , 5,12 alt 4,87 beroende vilka banor och däck som skall användas. Den vite Mazdan har jag tävlat i Rally (Grp E) ifjol som ledde till att bilen totalförbjöds angående vikt och effekt samt att jag blev tvungen byta klass så det blir Historisk H2 med denna också. Bilen är totalt nedplockad och håller på att skruvas i hopa med diverse klassade komponenter typ Grupp 2 kitet med glasfiberskärmar , glasfiberframspoiler samt glasfibervinge bak. Lexan rutor skall monteras i bägge bilarna och dessa skall App K besiktas i sommar.[/img]

_________________
Håkan Bercic
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Tråkigt att den vite förbjöds

Var inte vikt/effekt förhållandet inom ramarna? eller blev de sura för att en bil med wankel vann?

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Håkan B
Trelleborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 33


Trådstartare
Det var angående vikt/effekt förhållandet som den förbjöds på. Det var stickande i ögonen också att bilen slog Volvo original bilarna när vi körde asfaltsprinter. Det är aldrig någon som kliver fram och säger fy vad duktig du är !! Det är istället vad har han nu fuskat med ?? Jag håller på med en RX3a för historisk Racing nu men den kommer inte ut förrän jag testat lite troligtvis till första tävlingen nästa år. Wankel motorn har alltid varit föraktad!! Därför brukar jag låta folk titta på min bil och berätta lite så man sprider mer kunskap över de olika motortyperna. Såg du hade problem med ljudet under en träning på Anderstorp!!!! Hur gick detta till???? Jag själv har två stora ljuddämpare på den gule men det slår ändå eldslågor ur dem när man växlar ner

_________________
Håkan Bercic
Citera
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004
Inlägg: 522



Håkan B skrev:
Mazdorna är försedda med 12A Motorer med Streetportning. Den ene motorn är byggd hos Lasse Bergström på ML Wankeltrim i Stockholm samt den andre är byggd av Martin i Lund.
Den gule Mazdan är försedd med justerbar framvagn samt justerbar bakvagn. Motorn tillbakaflyttad en bit för viktfördelningens skull. Denne bil har gått i sk Roadsport C med Lennart Nilsson en gång i tiden. Bilen håller på att anpassas till historisk klass H2 där det är dåligt med ekipage som tävlar med Wankel. Har olika slutväxlar till dessa 5,83 , 5,12 alt 4,87 beroende vilka banor och däck som skall användas. Den vite Mazdan har jag tävlat i Rally (Grp E) ifjol som ledde till att bilen totalförbjöds angående vikt och effekt samt att jag blev tvungen byta klass så det blir Historisk H2 med denna också. Bilen är totalt nedplockad och håller på att skruvas i hopa med diverse klassade komponenter typ Grupp 2 kitet med glasfiberskärmar , glasfiberframspoiler samt glasfibervinge bak. Lexan rutor skall monteras i bägge bilarna och dessa skall App K besiktas i sommar.[/img]



Jag vill se bilder!

/Gustav Hedelin

_________________
Gustav Hedelin
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Inte direkt någon träning, min bil är endast en gatbil, men jag har också två ljuddämpare på min, dessutom turbo ändå fick jag 97 dB senast. Ska sätta en insats i ändröret till nästa gång.

Jag är väldigt sugen på att skaffa något att tävla med, men jag vet hur mycket tid och pengar som går åt.

jag får också feta eldslågor från min

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mazda Rx 7 X2
2203 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande