Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Sportvagnsmeetinget Knutstorp 8-10/7
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (6248 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vilka kör? Vilka mekar? Vilka tittar på?

Min egna roll för året är lite osäker. Jag var helt inställd på att vara åskådare, men i morse ringde polaren och undrade om jag ville låna hans bil. Kanske blir Roadsport A-premiär i så fall...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1979



I brist på polare med Roadsportbilar får det bli mekande för min del...
Hansen FV som vanligt!

_________________
Göran Hackman
TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967
Sunbeam Alpine Mk III, 1963
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Vi som kör MGCC KM men inte har vagnbok får ju inte köra
Kommer kanske ner och tittar; beror på om jag ska till Gelleråsen på söndagen eller inte...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Galne
Karlskrona
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1197



Kommer ner och är åskådare då mek objektet är på totalrenovering hos ägaren i år!!

_________________
Henrik Gunnarsson
Mazda 323 S -97
http://www.galne.se
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



Tänkte köra rallyt på lördagen och vara åskådate/fotograf på söndagen.

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476



Tyvärr har jag blivit tvungen att kasta in handduken. Det blir inget rejsande för min del...

_________________
/Markus Lefors
Citera
JeppeJ
Skanör
Här sen Mar 2004
Inlägg: 6



Kostar det någonting att gå in och titta på evenemanget?


Mvh Jesper

_________________
Jesper Jensen
Citera
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 44



J@nne skrev:
Kostar det någonting att gå in och titta på evenemanget?


Ja. Lördag: 100:-, söndag: 150:-

_________________
Thomas Bjernflo
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2463



Kommer med största sannolikhet ner och kikar

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

Jag kommer o hälsar på

Kommer det finnas möjlighet att köra nåt under helgen med gatbil?

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Njaaa... lördagskvällen brukar innehålla ett testpass för gatsportbilar. Så din blå bumse är väl rätt tveksamt om den får starttillstånd. Dessutom är det mer en "prova på"-grej för nybörjare. Jag i 924:an och en Seven rundade TVR:er, Alfor och MG:s till höger och vänster i blötan förra året, så det går inte så där jättefort. Fast du kan ju fråga Hylander om du får låna hans räser och skrämma livet ur folk med. Om inte annat kan du ju köra publikens åkning och (som vanligt ) skrämma livet ur en massa passagerare.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Tittar till rallystarten i min hemstad innan jag beger mig till Gälleråsen.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Otto.D
Skåne
Här sen Jan 2004
Inlägg: 105



Jag kör
924 turbo i Roadsport B

_________________
Otto Dürholt
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



P.P. skrev:
Njaaa... lördagskvällen brukar innehålla ett testpass för gatsportbilar. Så din blå bumse är väl rätt tveksamt om den får starttillstånd. Dessutom är det mer en "prova på"-grej för nybörjare. Jag i 924:an och en Seven rundade TVR:er, Alfor och MG:s till höger och vänster i blötan förra året, så det går inte så där jättefort. Fast du kan ju fråga Hylander om du får låna hans räser och skrämma livet ur folk med. Om inte annat kan du ju köra publikens åkning och (som vanligt ) skrämma livet ur en massa passagerare.




mera info om detta ???

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Jag ska hålla ordning på transpondrarna för tidtagningssystemet, dvs. montera på och av transpondrar vid varje heat.

Finns det någon som känner sig manad att hjälpa till med denna uppgift så skicka gärna ett PM till mig, det är alltid bra med någon extra medhjälpare.

Fredrik
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41557

Forumägare
Forumägare

P.P. skrev:
Njaaa... lördagskvällen brukar innehålla ett testpass för gatsportbilar. Så din blå bumse är väl rätt tveksamt om den får starttillstånd. Dessutom är det mer en "prova på"-grej för nybörjare. Jag i 924:an och en Seven rundade TVR:er, Alfor och MG:s till höger och vänster i blötan förra året, så det går inte så där jättefort. Fast du kan ju fråga Hylander om du får låna hans räser och skrämma livet ur folk med. Om inte annat kan du ju köra publikens åkning och (som vanligt ) skrämma livet ur en massa passagerare.


Jag kommer iof i en blå bil, en Porsche 968 med stora Automobildekaler på thumbs up Så då borde väl chansen öka

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Håhå, så mediah...n skall ut igen

Hittar inget skrivet på nätet, annat än ett gäng namn anmälda till "Prova banan". Kolla in MGCC:s hemsida, så hittar ni nog lämplig kontaktväg för info och anmälan. Men skynda er. Sista anmälningsdag (i alla fall till racen) är måndag.

I morgon skall jag testa Porschen och se om den nymonterade växellådan blev bra. Men innan ni börjar få för er att det är något monster jag skall ut i vill jag meddela att jag är nöjd om jag åker fortare än de 1,15 jag körde i Alfan. Finns det förresten någon här som skulle vilja låna ut ett par 265 breda 18" Michelin Sport cup så jag slipper åka Michelin/Pirelli-kombo?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004
Inlägg: 44



P.P. skrev:
Hittar inget skrivet på nätet, annat än ett gäng namn anmälda till "Prova banan". Kolla in MGCC:s hemsida, så hittar ni nog lämplig kontaktväg för info och anmälan.


Vi har nu lagt upp lite info om "Prova på bana" på MGCC:s webbplats: http://www.mgcc.nu.

_________________
Thomas Bjernflo
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004
Inlägg: 304



Är det bara rally för medlemmar?
Hur länge i tid varar "prova på banan" och när börjar det?
Programmet i övrigt? Är det tävlingar både på lördag och söndag?

Vill inte verka gnällig men jag saknar information, finns det mer?
Jag vill övertala nya oinvigda med de tvekar... det finns inte info. för "utomstående".
Alla kanske inte läser denna tråd
Jag har varit där flera gånger i och med man själv rejsnackar med likasinnade... men nu undrar jag hur man får dit folk som inte känner den inre kretsen.

Med all välmening

_________________
Magnus Bengtsson
Citera
maxx
Eskilstuna
Här sen Apr 2004
Inlägg: 3261



Thomas_B skrev:
P.P. skrev:
Hittar inget skrivet på nätet, annat än ett gäng namn anmälda till "Prova banan". Kolla in MGCC:s hemsida, så hittar ni nog lämplig kontaktväg för info och anmälan.


Vi har nu lagt upp lite info om "Prova på bana" på MGCC:s webbplats: http://www.mgcc.nu.

"Du som varit med tidigare vet att ingenting brukar saknas och att programmet alltid är fyllt till sista minut. Häftiga race, prova påbankörning, åka med, utställningar, rally och grillafton."

Varför finns det inget program på webbplatsen?

Har funderingar på att åka dit och kolla lite men det känns lite osäkert att åka 20 mil extra utan att veta vad man hinner att se, när man borde vara där och hur länge, eller vilka aktiviteter som är när. Iofs kan jag åka och kolla på STCC istället ...

_________________
Michael Sjösgärd
Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt.
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator
Trådstartare
Lita på en oldtimer. STCC är ett sömnpiller i jämförelse med det här. Att man kan dra ut på så lite racing så mycket som de kan där...

Vill du se mycket publikbilar, var där lördag eftermiddag, då kommer rallydeltagarna in. Är det racen du är ute efter brukar första heaten rulla igång runt 10,00-10,30 tiden på söndagen. Eller gör som jag, lägg en helhelg, det är sällan man är utråkad där.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Inför träffar
Sportvagnsmeetinget Knutstorp 8-10/7
1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (6248 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande