Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-09 BMWSC på Gelleråsen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (8315 totalt)
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217


Trådstartare
Jaha, då var den dagen avklarad. Otroligt att man inte smälte bort. Det var nog första gången på länge som det var vindstilla på Gelleråsen. Efter åskskuren blev det betydligt behagligare. Tur att åskskuren inte kom fem minuter tidigare. Slicks, regn och relativt ny asfalt är halt (vilket jag fick en snabbkurs i )

Jag har tyvärr lite dålig uppfattning om hur många gatbilar som kom men det var klart ok bilar ute ända till stängningsdags.

Startfältet i BMW Cup var inte att leka med. Om jag inte minns helt galet var det nära 25 bilar i BMW Cup plus fem bubblor i Beetle Cup. Det var några riktigt härliga kamper runt banan. thumbs up

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Äntligen hemma.... steg upp 05,15 och kom hem 20,00
men det var det värt.... thumbs up

Hade en kanon dag idag.. bilen fungerade perfekt.. kanske lite högt lufttryck på däcken. hade 1,7 runt om i kalltryck, men men... ska inte klaga...

Pratade med en hel del människor i depån och fick värdefulla tips..

Vilket regn som kom sen då... hade mitt sista flagvaktspass precis när regnet kom.. även fast jag hade ett litet plåttak som skydd så blev jag dyngsur.. Och lyckades tappa bilnycklarna också.... ..... upptäckte det inte förens jag kom tillbaka till bilen och blev tvungen att gå tillbaka till posteringen och leta... Och där i det höga gräset så låg dem..

Tack för en trevlig dag...... Hoppas vi syns snart igen...

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Verkligen en lyckad tillställning......


Vädigt nöjd med bilen, fick ett riktigt bra flyt i körningen i de sista passen, lyckades då också få till den låååååååånga kurvan innan start och mål rakan hyfsat....


Det mesta på bilen höll faktiskt riktigt bra som det verkar, R-däck är bra kommer nog inte att vilja köra på några vanliga gat-puckar igen.....


Att ta bilen på släp var dock ingen piece of kaka.... hade ingen tidigare erfarenhet av detta, och fick erfara att det var lite klurigt i synnerhet att få upp bilskrället på släpan samt att köra.....tog lång tid, för det gick inte att köra så värst fort.....men men...man lär sig väl.... skönt ändå att ha en släpa om olyckan skulle vara framme på ett eller annat sätt....


Kul att prata med en massa folk också, fick en massa bra tips...som vanligt blir man ju helt yr i bollen när det kommer fram en massa resianer, och man får genast skämmas för att man inte har pejl på vem som är vem....hoppas ingen tar illa vid sig pga detta....

Såg en massa fotografer....hoppas på lite härliga bilder ....själv tror jag att jag ska ge upp att försöka hinna fota också på träffarna......man har ju ändå häcken full, så det är knappt någon idé att ha ambitionen att hinna fota också....


Nu är man RÄÄÄÄÄÄTT trött.......god natt.....

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Svettigt värre så det var skönt med regnavbrottet
Första gången med r-däck. Ett helt 40 minuters pass med bra fäste. Nu finns det ingen återvändo
Passar även på att tacka Ådisarna för allt arbete ni hjälpte till med, och för att ni är goa gubbar.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Bilder

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Arrangörerna gör ett kanonjobb och det är definitivt inte det lättaste att logistik mässigt få folk att vara i rätt tid på rätt plats men jag tyckte att det funkade bättre i går än på Mantorp vad gäller flaggvaktning (rätta mig om jag har fel).

För egen del så var det relativt lite åkning på förmiddagen men några blöta/torra pass på eftermiddagen.

Bilen gick kanon sånär på en avåkning då jag "glömde" att bromsa, Bistec upplyste mig dock om att bromsa innan krönet och inte efter

Kul att träffa rejsianer och annat folk jag ägnade mig lite åt att titta på de "riktiga" bilarna också, vilket gav en del värdefull info. Alltid intressant att jämföra sin egen bil med en tävlings dito.

Någon som vill sälja sin diffbroms till mig billigt?

Tog några bilder men liten digitalkamera tar inga roliga racebilder (iallafall inte min)

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
RATTRacing
Jönköping
Här sen Jul 2004
Inlägg: 412



JohnC skrev:
Arrangörerna gör ett kanonjobb och det är definitivt inte det lättaste att logistik mässigt få folk att vara i rätt tid på rätt plats men jag tyckte att det funkade bättre i går än på Mantorp vad gäller flaggvaktning (rätta mig om jag har fel).

För egen del så var det relativt lite åkning på förmiddagen men några blöta/torra pass på eftermiddagen.

Bilen gick kanon sånär på en avåkning då jag "glömde" att bromsa, Bistec upplyste mig dock om att bromsa innan krönet och inte efter

Kul att träffa rejsianer och annat folk jag ägnade mig lite åt att titta på de "riktiga" bilarna också, vilket gav en del värdefull info. Alltid intressant att jämföra sin egen bil med en tävlings dito.

Någon som vill sälja sin diffbroms till mig billigt?

Tog några bilder men liten digitalkamera tar inga roliga racebilder (iallafall inte min)


Vill också tacka för en trevlig dag! Tycker att vi i Audiklubben kan hålla riktigt bra sams med BMWSC fastän att ni inte har riktigt så fina bilar. Fniss...
Kan inte till hundra hålla med om att det gick bra med flaggvakterna. På varje 40 minuters pass så gick det bort 5-10 minuter i onödan. Jag var en av dem som försökte samla ihop flaggvakterna i depån. Det räcker ju att en gubbe är sen av 6 för att det skall bromsa upp. Alla flaggvakterna skall vara på plats 10 minuter innan den tid deras pass börjar. Så var inte fallet. Som tur var fanns det alltid någon vänlig person som ställde upp och stod ett pass om någon fattades men som sagt så försvnner mycket bankörningstid i onödan.
Jag skulle vilja föreslå att man använder PA-system mer i framtiden för att löpande informera alla vad som händer. Avåkningar, bärgningar, förändringar i schema, samling för flaggvakter etc. Det är svårt annars att nå ut med info över ett stort område och det kan lätt bli förvirring.

_________________
Johan Rosenquist
SDF ansvarig Audi ClubSport
www.audiclubsport.se

RosenquistAudiTTRACING
www.rattracing.com

www.guldgossarnaracing.se
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Ingen som har lite bilder att lägga upp........

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Jag var ju där och körde för lite, men nu har jag genomfört min första banträff iallafall!
Nästa gång ska jag försöka plugga på lite om banan, för jag hade verkligen noll koll.. körde bara på och körde lite olika spår hela tiden, hehe...

ASKul var det hur som helst och antagligen blir det fler banträffar för min del!
thumbs up

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Kan ev lägga upp några bilder senare (ej kanonbra men...)

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Conny,

Nu när du har licens och medlemskap så måste du naturligtvis utnyttja detta . Sviestad nästa
Lägg gärna upp bilderna.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1137



Conny skrev:
Jag var ju där och körde för lite, men nu har jag genomfört min första banträff iallafall!
Nästa gång ska jag försöka plugga på lite om banan, för jag hade verkligen noll koll.. körde bara på och körde lite olika spår hela tiden, hehe...

ASKul var det hur som helst och antagligen blir det fler banträffar för min del!
thumbs up


En avusblå e36? I så fall var det nog dig jag pratade med i lineupen. (svart e46)
Kasta gärna upp bilder om du har.
Själv var jag lika duktig på att fota som vanlitg, dvs det blev två bilder....

_________________
Mvh David Ek lu nd

BTG 7,16.9 TD

Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Suuuuck.....var är alla bilder....!? Är ju skitkul att se tillbaks på lite bilder.....med tanke på hur många fotografer man såg, borde det vara fullt med bilder i denna tråd.....eller var alla fotgrafer från pressen kanske...!?

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Här kommer lite bilder från helgen. Tyvärr inte så många från gatbilsåkat.

Micke "BTG", Måns, Peter och jag gjorde sällskap upp till Karlskoga på fredagseftermiddagen.

Per-ola tuffar ut på några träningsvarv.

Premiär för Arne i BMWCupen!

Samma sak för Alex!

Weiss-Blau!




Gatbils parkeringen Från BMWSC var vi 40 bilar som körde + cupen + Audi

Johan Dahl

BADaniels nya "strajpning"!

Stefan Larsson gör tummen upp inför deltävling #2

Muller!

Innan jag visste om att Arne tagit andra plats i resp deltävning hörde sig någon för hur det hade gått: "-så där" var svaret från Arne... Skapligt ödmjukt, efter att ha tagit andraplats vid premiären!!

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Äntligen lite bilder thumbs up

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Härligt att komma ut på banan igen! Tyvär blev det ingen körning på förmiddagen för min del pga. flaggvakt samt lite strul med avåkningar som tog tid , Men eftermiddagen var inte helt fel .
Men det var lite väl varmt för min bil, gick upp i 100C i motor temp rätt snappt så man fick ta några avkylningsvarv då å då.
Flaggvakt stod man även under sista cuppen när reget kom... utan tak! :/ flaggorna hjälpte som tak i ca 1min.. .

lite bilder ifrån mazz finns här: http://www.mazz.nu/index.php?cat=audigellerasen_05
Bör även komma en film senare under veckan, innefrån och utefrån bilar.

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Lasse,
Jag hoppas dagen blev lyckad trots oturen att få stå flaggvakt när dagens två incidenter (bärgning av cupbil och regnavbrott) inträffade ?

Alltid bra bilder från mazz.nu, och filmen ser vi fram emot thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Lars E
Enköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 184



Hobbe skrev:
Lasse,
Jag hoppas dagen blev lyckad trots oturen att få stå flaggvakt när dagens två incidenter (bärgning av cupbil och regnavbrott) inträffade ?

Alltid bra bilder från mazz.nu, och filmen ser vi fram emot thumbs up


Självklart blev den lyckad

Tack för vi i Audibilar fick komma

_________________
Lars Eriksson
S4ORCE
Audi S4+ -99B Widebody
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



JohnC skrev:
Arrangörerna gör ett kanonjobb och det är definitivt inte det lättaste att logistik mässigt få folk att vara i rätt tid på rätt plats

Tack, för det är verkligen inte så lätt. Det var mycket jobb i den rejäla värmen. Tack vare en enormt stor offervilja hos Per, Johan och Lasse med flera (alla Audi ClubSport) gick det hela vägen.

RATTRacing skrev:
Kan inte till hundra hålla med om att det gick bra med flaggvakterna. På varje 40 minuters pass så gick det bort 5-10 minuter i onödan. Jag var en av dem som försökte samla ihop flaggvakterna i depån. Det räcker ju att en gubbe är sen av 6 för att det skall bromsa upp. Alla flaggvakterna skall vara på plats 10 minuter innan den tid deras pass börjar. Så var inte fallet. Som tur var fanns det alltid någon vänlig person som ställde upp och stod ett pass om någon fattades men som sagt så försvnner mycket bankörningstid i onödan.

Jag skulle vilja föreslå att man använder PA-system mer i framtiden för att löpande informera alla vad som händer. Avåkningar, bärgningar, förändringar i schema, samling för flaggvakter etc. Det är svårt annars att nå ut med info över ett stort område och det kan lätt bli förvirring.

Angående flaggvakterna så var det i vanlig ordning strul. Bättre än Mantorp med inte bra. I det sammanhanget kan det kanske vara värt att påpeka att vi två föreningar där medlemmar och styrelser tillsammans skall se till att det fungerar. Emellanåt tycks vissa tro att vi (arrangörer) är vinstdrivande företag med leveransskyldighet nu när medlemmen betalat. Så kan man ju säkert inrätta det, men inte till de pengarna som vi kör för idag. Om det skall kunna fortsätta att köra bana till den låga kostnad som det idag är måste medelmmarna inse att alla måste offra sig lite och hjälpa till.

En sak som förvånade mig var hur få personer som kom? Vi räknade till 40 stycken BMW inalles (dvs inkl vi som arrade) och kanske 10-15 Audisar?

RATTRacing skrev:
Vill också tacka för en trevlig dag! Tycker att vi i Audiklubben kan hålla riktigt bra sams med BMWSC fastän att ni inte har riktigt så fina bilar. Fniss...

Är våra bilar snabbare då iaf?

Jättekul med vårt samarbete! Stort tack till er alla i Audi Clubsport för insatsen i lördags!!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
thord
Nyköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 312



Angående flaggvakter

Jag blev uttagen att stå flaggvakt under BMW-cup racen.
Jag kördes ut till kl 9.00 till min post för tidsträningen.
Där stod jag under en timme i 30 graders värme till passet flaggades av.

Efter detta fick jag via komradion veta att vi skulle hämtas in, men vad händer ?
Ingenting !!

Istället kör man igång nybörjarvarv med ett helt koppel bilar och struntar
fullständigt i oss flaggvakter. Jag försökte via radio komma i kontakt med någon
men det var helst dött i andra änden.
Efter ytterligare ca 40 minuter så fick jag, törstig och med dunkande huvud, själv gå
rätt över banan till depån.
Skall det vara på det här viset så betackar jag mig för ytterligare flaggvaktsinsatser.

_________________
Thord Johnsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8291



Thord.
Jag vet att du fick stå som du beskriver. Men det får man vara beredd att göra. Är det varmt får man ta med sig vatten, vill man vara torr får man ta med sig paraply etc. Ingen "missade" förstås heller det du beskriver med avsikt eller illvilja.

--------------------

Vi som arrangerar har inte våra hjärnor uppkopplade till ett trådlöst nätverk där vi alla veta vad alla andra just för stunden gör, försöker ordna, planerar att sätta igång med etc. Vi springer alla som skållade troll över ett ganska stort banområde och försöker så gott vi kan. Utmed vägen tas det tag i oss från alla möjliga håll. Just på Gelleråsen var det minst 20 pers. som var framme bara hos mig och ville argumentera för att de skulle ha "specialare" av olika slag.

Den som inte kan tänka sig att stå flaggvakt är inte välkommen att köra. I framtiden kommer förmodligen den som inte dyker upp till sitt flaggvaktspass att få lämna träffen.

BMWSC och Audi ClubSport är ideella föreningar. Genom att träffarna arrageras av sådana är kostnaderna svindlande låga. Med det följer att alla medlemmar då måste hjälpas åt. Då går det inte att som medlem säga: -"Nu har jag betalat, var är min leverans!?"
Men, hitills i år har vi fått indikationer på att det faktiskt är så man ser på verksamheten. Vad man isf får göra till nästa år är att ta 3500:-/år och så är allt ordnat och klart. Som deltagare skulle man isf inte ens behöva gå ur bilen.
Det kanske är framtidens melodi?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Eftersnack
2005-07-09 BMWSC på Gelleråsen
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (8315 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande