Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-08 - 10 Sportvagnsmeetinget Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (15681 totalt)
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Joakim Winkler skrev:
7-11 skrev:

Jag reagerade själv på att posteringen visade rött och att det susade förbi en Cortina och en bil till.

Den andra bilen var den kvarvarande Falconen.

De fick starta sist i omstarten.


...och den tredje var en Mustang. De fick som straff att starta sist.
Föraren i Cortinan lär ha blivit så förbannad att han struntade i att fullfölja. Synd för Mustangen och Falconen hade en trevlig fight upp genom fältet. Speciellt kul när dem blåste förbi hundkojorna, och allt annat med för den delen, på rakan. Kom inte ihåg hur bra det gick för dem, men någon poäng fick dem med sig.

Goran - flaggvakt i lilla rakan

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Goran skrev:
...och den tredje var en Mustang.

Ja! Det var det jag väntade på, då var det inte jag som minns/uppfattade fel.

För vad jag såg så var det tre bilar som missade rödflaggen i det loppet.

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Pedgren
Källs Nöbbelöv (Skåne)
Här sen Apr 2005
Inlägg: 65



Hur f..n kan man bli förbannad för att bli bestraffad om man kört ett HELT varv i racetempo
mot rödflaggor.De tre bilar i det heatet som gjorde detta fick faktiskt starta om även om det
var sist i fältet.I mina ögon är en rödflagga HELIG.Den hängs inte ut för skojs skull och risken
att det finns oskyddade funktionärer ute på banan är stor.Körning mot rödflagga var det i två
andra heat på söndagen med.

_________________
Peter Edgren
---------------
Klubb:HMS
---------------
Peugeot 205 i ERCup (Vilar)
Citroen BX 16v ERCup (Vilar)
Passat som dragbil
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



Bengt Metz skrev:
Hej


Ang Konbanan


o du Dan, nån ska va värst, cyklade du runt??



/ Bengt Metz


Jepp, jag tar frivilligt på mig det. Med en så liten bil som min så var det inga problem att ratta runt banan......
Frågan är bara vad polaren rattade runt på, det är ju egentligen bara det som betyder något. Väntar med spänning på resultatlistan som förhoppningsvis är uppdelade på de olika delarna....

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Pedgren skrev:
Hur f..n kan man bli förbannad för att bli bestraffad om man kört ett HELT varv i racetempo
mot rödflaggor.De tre bilar i det heatet som gjorde detta fick faktiskt starta om även om det
var sist i fältet.I mina ögon är en rödflagga HELIG.Den hängs inte ut för skojs skull och risken
att det finns oskyddade funktionärer ute på banan är stor.Körning mot rödflagga var det i två
andra heat på söndagen med.


Men var det ett helt varv? Visserligen tittade jag åt alla möjliga håll hela tiden, men jag satt mitt emot startlinjen, och jag noterade den inte förrän sekunderna innan ledartrion passerade och kompisen hävdade bestämt att han såg en gulflagg nere i Liton samtidigt. Var den där av nån annan orsak?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Pedgren
Källs Nöbbelöv (Skåne)
Här sen Apr 2005
Inlägg: 65



P.P. skrev:
Pedgren skrev:
Hur f..n kan man bli förbannad för att bli bestraffad om man kört ett HELT varv i racetempo
mot rödflaggor.De tre bilar i det heatet som gjorde detta fick faktiskt starta om även om det
var sist i fältet.I mina ögon är en rödflagga HELIG.Den hängs inte ut för skojs skull och risken
att det finns oskyddade funktionärer ute på banan är stor.Körning mot rödflagga var det i två
andra heat på söndagen med.


Men var det ett helt varv? Visserligen tittade jag åt alla möjliga håll hela tiden, men jag satt mitt emot startlinjen, och jag noterade den inte förrän sekunderna innan ledartrion passerade och kompisen hävdade bestämt att han såg en gulflagg nere i Liton samtidigt. Var den där av nån annan orsak?


Jodå,det var ett helt varv.Andra gången dom passerade start/mål-linjen viftades det ilsket med dubbla
rödflaggor.Det var när Jenna gjorde sin rödflaggskörning som posteringen efter Liton visade gult och
alla övriga posteringar rött.Det var efter den gulflaggan som hon och en till ökade tempot igen för att
genast slå av när det var rött vid start/mål. Vad jag vill lyfta fram är att flaggsingnalerna MÅSTE
respekteras.Funktionärerna måste kunna lita på att förarna reagerar på framförallt röd och gul-flagg.
På samma sätt måste man som förare kunna lita på flagg-postern.

_________________
Peter Edgren
---------------
Klubb:HMS
---------------
Peugeot 205 i ERCup (Vilar)
Citroen BX 16v ERCup (Vilar)
Passat som dragbil
Citera
Eftersnack
2005-07-08 - 10 Sportvagnsmeetinget Knutstorp
<<   1, 2, 3, 4
3 besök senaste veckan (15681 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande