Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
MSLS 9-juli
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6967 totalt)
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Tack allihop för en otrolig rolig dag!
Vi hade solsken hela dagen och rejset flöt på riktigt bra för oss i nr 74, Equipe Lionne.

Jag körde två pass, den första där jag lärde mig känna bilen som var rejält ombyggd och fungerande för året och lära mig banan återigen, vart 5 år sedan jag körde där senast.. Blev lite besviken första passet, hade inte riktigt farten. Troligen pga ovan nämnda saker.

Men andra passet...weee Allt flöt på hur bra som helt och bilar kördes ikapp och förbi, inte en enda bil körde förbi mig på sista passet, förutom en Audi 80 som körde förbi när jag missade en växel. Men som jag körde om igen då jag stressat han till att bromsa på sig 15s senare

Riktigt skön racing fick jag uppleva, tack alla funktionärer och alla som gjorde det möjligt! Förutom ännu ett kärt minne fick jag även en bonnabränna

Totalt sett kom vi sjua, och fyra i vår klass. Med bättre strategi, förfinad bil och lite tur så borde det kunna gå bättre.

Var bara tvungen att skriva av mig...hoppas ni alla hade en lika rolig dag som jag hade!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Jag åkte ner och kollade på sista timmarna, man vart ju inte lite sugen på att köra
Det vart lite tjafs efter loppet vad var det om?

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Jag glömde att gratta Jimben Racing till ett bra race, eran bil sitter bra i backen.
Jag trodde att ni skulle ta en 3 plats totalt när nissanbil åkte in i depå.
Nästa race kommer vi och för hoppningsvis ställer till det för er och alla andra

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Niklas L skrev:
Jag åkte ner och kollade på sista timmarna, man vart ju inte lite sugen på att köra
Det vart lite tjafs efter loppet vad var det om?


Ässchh, det blev en incident mot slutet av rejset då en av våra förare släppte förbi en snabbare bil, men så gjorde den snabbare bilen en liten miss(antar att det var en miss och inte med mening) och fock sladd. Vi hade ingenstans att ta vägen och bilen fick sig en smäll fram. Eftersom kylarna sitter fram hade det ju kunnat stoppa hela rejset för oss, det var ju inte mer än en 20-30min kvar av rejset då.
Så vår förare gick fram och ville ha en ursäkt men fick svaret: "Thats racing..."
Kanske lite omoget men nåja, i stidens hetta blir det väl så. Antar att ingen menade något illa egentligen. Men det var det som ledde till tjafset efter rejset.

Alla är vi olika och reagerar olika, men sak är säker, hade vi bara fått en ödmjuk ursäkt så hade vi accepterat det...onödigt att bråka om saker tycker jag

Jag hade iallafall själv mitt livs (hittills) roligaste rejs, många sköna fighter och det var ritktigt skönt att ha fått upp farten också

_________________
Rachid Rachid
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Rash skrev:
Alla är vi olika och reagerar olika, men sak är säker, hade vi bara fått en ödmjuk ursäkt så hade vi accepterat det...onödigt att bråka om saker tycker jag


Man behöver väl knappast be om ursäkt för att man får sladd? om man nu inte kör vårdslöst och man därför får sladd förståss... men jag förstår att ni gärna hade velat fått ett "det var inte meningen" från den andra föraren istället för "that's racing". Hoppas någon förstår vad jag menar med mitt svamlande...

PS. Tänkte slänga upp lite bilder från rejset vid tillfälle. Tror jag fick till någon/några skapliga även detta rejs. DS.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
patand skrev:
Rash skrev:
Alla är vi olika och reagerar olika, men sak är säker, hade vi bara fått en ödmjuk ursäkt så hade vi accepterat det...onödigt att bråka om saker tycker jag


Man behöver väl knappast be om ursäkt för att man får sladd? om man nu inte kör vårdslöst och man därför får sladd förståss... men jag förstår att ni gärna hade velat fått ett "det var inte meningen" från den andra föraren istället för "that's racing". Hoppas någon förstår vad jag menar med mitt svamlande...

PS. Tänkte slänga upp lite bilder från rejset vid tillfälle. Tror jag fick till någon/några skapliga även detta rejs. DS.


Tydligen så sa föraren ungefärligt: "och? Det är racing!" Vilket fick det att tända till för vår förare. Men som sagt. Jag önskar att alla kunde vara mer toleranta mot varann. Detta är trots allt racing på låg nivå och ska gå ut på att alla har kul! Men samtidigt är det väl lätt att börja bråka efter ett tufft race i den heta värmen, kanske tål man inte lika mycket då?

Hade kanske hjälpt om jag tvingade de att krama om varann? Det hade nog släppt på spänningarna iallafall

Nåja, jag hoppas själv innerligen att jag får plats även i nästa race, och har råd

_________________
Rachid Rachid
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Rash skrev:
Hade kanske hjälpt om jag tvingade de att krama om varann? Det hade nog släppt på spänningarna iallafall


Bra idé!

Nu till något helt annat: Undrar lite hur ni (Equip Leone) gjorde för att köra 6 varv snabbare än oss de sista timmarna (jag kör i Blommenhof orangea volvo S40)... vi ledde ju med 3 varv över her fram till timme 6 (tror jag det var) men i mål är ni 3 varv före oss... undrar om något hände med vår bil, jag kunde tyvärr inte vara kvar hela dagen och har inte hunnit prata med de andra killarna...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
patand skrev:
Rash skrev:
Hade kanske hjälpt om jag tvingade de att krama om varann? Det hade nog släppt på spänningarna iallafall


Bra idé!

Nu till något helt annat: Undrar lite hur ni (Equip Leone) gjorde för att köra 6 varv snabbare än oss de sista timmarna (jag kör i Blommenhof orangea volvo S40)... vi ledde ju med 3 varv över her fram till timme 6 (tror jag det var) men i mål är ni 3 varv före oss... undrar om något hände med vår bil, jag kunde tyvärr inte vara kvar hela dagen och har inte hunnit prata med de andra killarna...


Jag vet tyvärr inte vad som hände med er bil! Jag körde iallafall två pass. På första så körde jag relativt lugnt och lärde mig bilen samtidigt som jag uppfriskade minnet om kurvorna...det var under förmiddagen.

Mitt sista pass började ungefär efter 6h tror jag. Då minns jag att jag kom ikapp er bil, körde om och körde om en gång till under mitt pass. Sedan så tror jag att de två som körde efter mig körde liknande. Så på de sista timmarna tog vi väl några varv på er antar jag. Du kanske kollade precis när vi gått i depå? Eller liknande? Minns inte att vi var tre varv efter er? Då var det en jäkla uppkörning om ni inte hade något problem..

Hela rejset flöt på bra för oss iallafall. Speciellt efter mitt pinsamma första pass och att vi missade att gå i depå under safteycarvarven...

Varvtider m.m. kan du ju hitta under msls.info Där kan du ju jämföra varvtiderna mellan våra bilar de sista timmarna.

Har ni "orginal" JTCC-S40 eller är det något ombyggt? Vår bil är väl lättare och har liknande med krut eller kanske lite mer. Så den borde väl rimligen gå lite snabbare..

_________________
Rachid Rachid
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Rash skrev:
Har ni "orginal" JTCC-S40 eller är det något ombyggt? Vår bil är väl lättare och har liknande med krut eller kanske lite mer. Så den borde väl rimligen gå lite snabbare..


Jo er bil är helt klart snabbare än vår, typ 4-6 sekunder per varv eller så... ganska mycket iof men 6 varv trodde jag inte ni skulle kunna ta in. Men passerade du vår bil två gånger under bara ditt pass på 45 minuter så är det ju inte så konstigt om det blev 6 varv tillslut...

Våran JTCC är lite lättad men istortsett otrimmad i motorn (JTCC trimmad är den förståss). Det borde gå att få ner mer tycker jag. Men det är ju inte jag som håller i plånboken eller planerar vad som skall göras på bilen. Den är iaf driftsäker och det brukar ju kunna löna sig i långlopp, men när alla andra också håller... ja då har vi inte så mycket att sätta emot tyvärr.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
patand skrev:


Våran JTCC är lite lättad men istortsett otrimmad i motorn (JTCC trimmad är den förståss). Det borde gå att få ner mer tycker jag. Men det är ju inte jag som håller i plånboken eller planerar vad som skall göras på bilen. Den är iaf driftsäker och det brukar ju kunna löna sig i långlopp, men när alla andra också håller... ja då har vi inte så mycket att sätta emot tyvärr.


Känner som dig där! Tyckte att bilen gick bra. Vi hade ett rejs utan missöden. Och ändå kom vi inte på pallen Vi kom sjua totalt och fyra i vår klass. Det räcker inte att vara hyfsat snabba och jämna, för det verkar alltid finnas snabbare och om de framför inte bryter så har vi väl ingen chans.
Man kan säga att du och jag kör i seriens Minardibilar Eller iallafall RedBullRacingbilar

Jag körde en JTCC-bil i ERF förra året, med ett väldigt proffsigt team, Fredrik Carlsson Racing. Men tyvärr var inte S40:n så konkurrenskraftig Även om den hade Öhlinare m.m. så går det ju tyvärr inte när pulvret saknas Hade vart kul att testa på de lite snabbare bilarna i klassen, tex Tipon Den är ju helt otrolig!

Men Lionne är vacker och räcker gott och väl för mig Man har ju inte råd att köra vad som helst liksom..

Men en sak är säker, långlopp är lätt den racingform som man får mest tillbaka per satsad krona! Yttepyttesmå summor i jämförelse med sprintracing...

_________________
Rachid Rachid
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Rash skrev:
Men en sak är säker, långlopp är lätt den racingform som man får mest tillbaka per satsad krona! Yttepyttesmå summor i jämförelse med sprintracing...


Harkel...

Detdär tror jag mer beror på att du har fått en bra deal på hur du hyr in dig i befintligt team och vilken nivå av sprintracing man jämför med. Nu har jag ju inte en susning över vad du betalar, men jag vet vad det kostar att driva/köra spint och långlopp på div olika nivåer.

Jämför man då MSLS i tex en JTCC-bil, som måste vara ett mkt vettigt val, och tex BMW Cup är det nog ganska samma både kostnadsmässigt och nivåmässigt. Men hyr man in sig slipper man skruvandet osv osv...

Mest per krona kan nog stämma i vissa fall, i andra gör det det inte, men yttepyttesmå summor jömfört med sprint ger lite skev bild tycker jag...

Inget fel i detta upplägg utan mkt bra, men såååååå gratis som du skriver att det är kan det inte vara...om de inte ger dig rabatt för att de vill ha med en snabb pilot.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Rash skrev:
Men en sak är säker, långlopp är lätt den racingform som man får mest tillbaka per satsad krona! Yttepyttesmå summor i jämförelse med sprintracing...


Harkel...

Detdär tror jag mer beror på att du har fått en bra deal på hur du hyr in dig i befintligt team och vilken nivå av sprintracing man jämför med. Nu har jag ju inte en susning över vad du betalar, men jag vet vad det kostar att driva/köra spint och långlopp på div olika nivåer.

Jämför man då MSLS i tex en JTCC-bil, som måste vara ett mkt vettigt val, och tex BMW Cup är det nog ganska samma både kostnadsmässigt och nivåmässigt. Men hyr man in sig slipper man skruvandet osv osv...

Mest per krona kan nog stämma i vissa fall, i andra gör det det inte, men yttepyttesmå summor jömfört med sprint ger lite skev bild tycker jag...

Inget fel i detta upplägg utan mkt bra, men såååååå gratis som du skriver att det är kan det inte vara...om de inte ger dig rabatt för att de vill ha med en snabb pilot.


Hehe, ok. Riktigt så billigt är det väl kanske inte Alla vet ju att racing kostar multum. En säsong i JTCC kostar tex 300-500000kr om man ska ha en bra chans. Olika SSK serier kan ju också kosta en hel del med tanke på hur mycket körtid man får. Men delar man bil med flera och kör längre rejs, så blir det ju mycket billigare! Men som sagt, kanske inte yttepyttesmå summor men i jämförelse med sådan racing man drömmer om så är det väl det Allt är väl relativt

För övrigt har jag samma deal som alla andra som hyr in sig i teamet och som inte äger bilen. Vore väl dumt annars Sedan är jag långt ifrån snabbast, för tillfället

_________________
Rachid Rachid
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Rash skrev:
Man kan säga att du och jag kör i seriens Minardibilar Eller iallafall RedBullRacingbilar

Jag körde en JTCC-bil i ERF förra året, med ett väldigt proffsigt team, Fredrik Carlsson Racing. Men tyvärr var inte S40:n så konkurrenskraftig Även om den hade Öhlinare m.m. så går det ju tyvärr inte när pulvret saknas Hade vart kul att testa på de lite snabbare bilarna i klassen, tex Tipon Den är ju helt otrolig!

Men Lionne är vacker och räcker gott och väl för mig Man har ju inte råd att köra vad som helst liksom...


Ja det kan nog stämma... Minardi i långlopp... undrar om vi spräcker budgeten om vi köper en begagnad F1:a och sätter kaross på... hehe... huvudsaken är ju att man har kul iaf och det har jag definitivt (kanske inte lika kul detta rejset då mitt pass bestod av 20 min SC...) antagligen har grabbarna som kör F1 i Minardi och Redbull bilarna ganska roligt också...

Ja Tipoon går som ett skållat troll... undrar om jag skulle våga köra den... men det skulle jag nog... tycker även Porschen går väldans bra (när den väl går alltså, de verkar ju ha mycket problem med den).

Lionne och vacker i samma mening?! Trodde inte det gick att få till men tydligen... Ganska snabb verkar den vara iaf!

Jag ser fram emot att få ta ner min lilla Porscheräser till Sviesta vid tillfälle, skulle inte bli mäkta förvånad om den är snabbare runt banan än vad volvon är (iof har jag R-däck på porschen och det får man ju inte ha i MSLS, men ändock kul att jämföra). Porschen är iaf roligare att köra än Volvon, föga oväntat... *S*

Kom gärna fram och säg hej om ni är på MSLS nästa gång! Jag har planerat att köra alla årets lopp så jag borde vara på plats vid Blommenhof teamet någonstans...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
patand skrev:


Kom gärna fram och säg hej om ni är på MSLS nästa gång! Jag har planerat att köra alla årets lopp så jag borde vara på plats vid Blommenhof teamet någonstans...


Det ska jag göra! Teamet kommer att vara med, speciellt då teamet vann gratis start på nästa race Men frågan är om jag kommer att vara med. Det hoppas jag iallafall..

_________________
Rachid Rachid
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Tack Rash, började nästan undra lite om kostanderna...

Jämför man med JTCC är det snorbilligt, men JTCC är SM...vilket man kanske inte kan säga om MSLS. Ingen ont om MSLS för det utan tvärtom. Serien behövs verkligen och hoppas inte den sabbas för mkt genom att man vill att den ska växa allt för mkt utanför Sviestad. Billig åka är nyckelordet. thumbs up

Sen har vi gjort lite grova överslag själva och tusan vet om det i sista ändan skilljer jäääättemkt mellan sprint och långlopp. Iaf inte på den nivå vi åker. Fast iofs, utan långloppsteam hade jag troligen inte åkt en meter i fabriksny bil byggd på råkaross så till viss del stämmer det.

Tror ni som kan gör helt rätt i att hyra in er på platser förutsatt att man får en hyffsad deal.
Bygga och driva är seeeegt och tar mkt tid, pengar och energi.

Lycka till i fortsättningen!

PS. Vill ni så får ni gärna PM:a vad ni betalar och hur uppläggen ser ut. Inte för att skrika om från min sida utan för att kolla lite vad hyrplatserna kostar i olika bilar/serier ungefär.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Jim Bengtsson
Anneberg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 119



Äntligen överst på pallen!!

Niklas L: kul med fler konkurenter i kl4.
Nån som vet nåt om den gula DHL golfen om dom tänkt åka msls?

Det var lite läskigt med incidenten, låg bakom precis.

Mvh Jim, Jimbenracing.

_________________
Jim Bengtsson
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Jim Bengtsson skrev:
Äntligen överst på pallen!!


Grattis! Hoppas planerna på snabbare bil i Blommenhof teamet inför nästa år går i lås så kanske man kan få känna på den känslan... Men jag är jätteglad även att ha en 3:e plats pokal hemma från årets första rejs!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Jim Bengtsson skrev:
Äntligen överst på pallen!!

Niklas L: kul med fler konkurenter i kl4.
Nån som vet nåt om den gula DHL golfen om dom tänkt åka msls?

Det var lite läskigt med incidenten, låg bakom precis.

Mvh Jim, Jimbenracing.


Så du bor i Anneberg! Nästan grannar ju! om det är Anneberg i Kungsbacka kommun då

Ni körde väl BMW E30 bilen va? Den gick riktigt bra! thumbs up

_________________
Rachid Rachid
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Jim Bengtsson skrev:

Nån som vet nåt om den gula DHL golfen om dom tänkt åka msls?

Mvh Jim, Jimbenracing.


Jag pratade med Micke som kör Audin och vad jag förstog det som så skulle dom forsätta
att kör i MSLS.

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Niklas L skrev:
Jag pratade med Micke som kör Audin och vad jag förstog det som så skulle dom forsätta
att kör i MSLS.


Det ska väl du också hoppas jag
Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003
Inlägg: 486



Dan Hovang skrev:


Det ska väl du också hoppas jag


Nja jag vet inte riktigt, jag har ett par val STCC, WTCC, DTM och MSLS
troligtvis blir det MSLS pga av mängden resor det blir i dom andra serierna

_________________
Niklas Lövgren
Citera
Allmänt banåkaforum
MSLS 9-juli
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (6967 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande