Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
05-07-17 Konbana i Halmstad! (nu på söndag kl 15,00)
1, 2   >>
7 besök senaste veckan (3665 totalt)
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272


Trådstartare
Hej!

Nu på söndag den 17/7 kl.15:00 inbjuds intresserade att delta i Halmstad Cars första bilslalom körning. Ja, vår egna lilla HC superstage.

Vill du ha kul, lära dig hur din bil beteer sig - gasa, bromsa & svänga runt en konbana på tid så är du välkommen till Granngårdens parkering på Gjutaregatan 12 i Halmstad.
Kommer du på E6an tar du av södra avfarten, kör mot stan, ta vänster i andra trafikljuset, ta första höger, och följ vägen som sveper till vänster. När vägen tar slut tar du vänster och vipps är du där!
(eller går det bra att ringa mig på 0702-986355 om du kör villse )

Då det är första gången så tar vi inte ut några avgifter utan alla är välkommna.



Dock gäller följande:

->Evenemanget är lagligt.

->Innan körningen utförs kontroll av fordon & förare av arrangören.

->Giltigt körkort krävs & skall kunna uppvisas vid deltagarregistreringen. (Inget körkort ingen körning!)

->Föraren skall skriva på en säkerhetsblankett för att få delta.

->Inga lösa föremål får finnas i bilen.

->Endast 4-hjuliga bilar är tillåtna.

->Inga burnouter är tillåtna! Den som utför burnout inne på området får stå för saneringskostnaden gentemot markägaren.

->Arrangören ansvarar ej för skador. Alla kör på egen risk.

->Bilen måste vara godkänd av SBP samt skattad & försäkrad. Tag med försäkringsbevis.

->Säkerhetsbälte, hjälm, handskar samt skor som inte kan lossna från foten skall användas. Även heltäckande klädsel bör användas.

->Inga passagerere får medfölja.

->Alla fönster skall vara stängda.

->Arrangören & dess funktionärer har vid behov rätt att tillrättavisa samt avvisa åskådare & förare.

->Åskådare, deltagare & funktionärer skall hålla sig på säkert avstånd samt rätta sig efter arrangören.

->>Sist men inte minst, använd sunt förnuft.

-----------------------------------------------------

Att tänka på i förväg är att kontrollera bromsbeläggen, bromsvätska & däckstryck innan körning.


Vamt Välkommna!!!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Eftersom jag ändå skall till Halmstad så kanske man skulle passa på..........

Hur ser banan ut?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 652



är det bara att komma dit och köra eller? i så fall kan du räkna med mig

_________________
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Nordictimeattack SM segrare 2014
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272


Trådstartare
Jonas>> bara att komma hit och köra. Tänk på klädval och hjälm och så bara! Kul att äntligen ses då kanske! /Fixxe


FSN> hur banan ser ut kan jag i dagsläget inte svara på. Kan försöka återkomma om det senare.

Men är du ändå här så är det ju bara att sladda innom! Kostar ju inget mer än lite soppa och däck thumbs up

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Låter kul!
Jag kommer - även om jag nog är lite sliten då efter en heldag på Mantorp (Japmeet) dagen innan

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Erik Tryggvesson
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 235



Attans, synd att man inte har någon vettig bil att köra med . Få se om man dyker upp som åskådare kanske.

_________________
/ Erik Tryggvesson
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Funkar inte någon av alla bilarna i din signatur?

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1354



Är också i Halmstad över helgen, hade egentligen inte tänkt åka Åpel dit... Har dock för mig att försäkringen inte gäller vid tidtagning?

_________________
Lasse Alfons
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Alfons skrev:
Är också i Halmstad över helgen, hade egentligen inte tänkt åka Åpel dit... Har dock för mig att försäkringen inte gäller vid tidtagning?


Du kan nog iskallt räkna med att försäkringen inte gäller.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



FSN skrev:
Alfons skrev:
Är också i Halmstad över helgen, hade egentligen inte tänkt åka Åpel dit... Har dock för mig att försäkringen inte gäller vid tidtagning?


Du kan nog iskallt räkna med att försäkringen inte gäller.


och det även när det inte är tidtagning.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Erik Tryggvesson
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 235



Joakim Winkler skrev:
Funkar inte någon av alla bilarna i din signatur?
Jo man tycker ju det. Skulle isf vara 325 Touringen. Alpinan känns som en finlandsfärja i en konbana & är dessutom entusiastförsäkrad. Och den andra rostburken till 325:a har kassa däck och endast en kat som ljuddämpare (vilket iofs jag inte har nåt emot men säkert andra )

_________________
/ Erik Tryggvesson
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272


Trådstartare
parkeringen är stor och utan stolpar & dyligt, så ska man lyckas krocka bilen så blir det i en husvägg = inte så troligt dock...

Erik... ta kombin... kul att köra lite bara ju thumbs up

körningen är på privat mark, polis är informerad... närmaste bostads hur är nog runt kilometern bort, så ljudet är nog ingen fara!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Jag kommer - Kan bli kul !.

Bara byta till R-däcken

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 107



Hej!

Det är jag som dragit i hop det här. Då det är första gången så blir det inget pretantiöst men jag hoppas vi kan ha kul med små resurser. Är det någon som råkar sitta på ett gäng med koner i närheten så hojta till.

Jag har skissat lite på ett utkast till banförslag som jag scannade. Det är inte riktigt skalenligt men ger en bild av området.

http://web.telia.com/~u61500900/HC/Halmstad-bana.jpg

Kan det vara något? Ge gärna kommentarer eller förslag.

_________________
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



frav skrev:
Hej!

Det är jag som dragit i hop det här. Då det är första gången så blir det inget pretantiöst men jag hoppas vi kan ha kul med små resurser. Är det någon som råkar sitta på ett gäng med koner i närheten så hojta till.

Jag har skissat lite på ett utkast till banförslag som jag scannade. Det är inte riktigt skalenligt men ger en bild av området.

http://web.telia.com/~u61500900/HC/Halmstad-bana.jpg

Kan det vara något? Ge gärna kommentarer eller förslag.


Kan du lägga in ett mått för referens?
Det blir ju en viss skillnad om det är 5 eller 50 meter mellan konorna

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



frav skrev:
Hej!

Det är jag som dragit i hop det här. Då det är första gången så blir det inget pretantiöst men jag hoppas vi kan ha kul med små resurser. Är det någon som råkar sitta på ett gäng med koner i närheten så hojta till.

Jag har skissat lite på ett utkast till banförslag som jag scannade. Det är inte riktigt skalenligt men ger en bild av området.

http://web.telia.com/~u61500900/HC/Halmstad-bana.jpg

Kan det vara något? Ge gärna kommentarer eller förslag.


Fråga allmänt så att fler ser det, finns nog många som kan hjälpa till med en bra och säker bana.

Jag har bara kört konbana två gånger tidigare och har ingen aning om vad som gör en konbana bra eller dålig men på bägge körningarna så var det folk som körde fel hela tiden trots att banorna var mycket enkla.

Mitt tips är en enkel bana, när man rundat en kon så skall man veta var man skall nån stans. och en liggande kon brevid en stående som indikerar om man skall runda till höger eller vänster (så det behövs många konor).

Säkerhetsmässigt så tror jag inte att det är nån jättebra idé att starta åt ett håll, ner och vända och sen full mutter genom startgaten för att fortsätta på andra sidan. Känns onödigt att utsätta funtionärerna för den risken.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



FSN skrev:

Mitt tips är en enkel bana, när man rundat en kon så skall man veta var man skall nån stans. och en liggande kon brevid en stående som indikerar om man skall runda till höger eller vänster (så det behövs många konor).
.


Jag är halvrutinarad slalomåkare (som konbana kallas i Porscheklubben), tror som Fredrik att oavsett hur enkelt man lägger banan så kör folk fel. Vad pratar vi för avstånd och ytor?

_________________
Pär Hylander
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 107



Jag skall in till stan frammåt kvällen. Ska då försöka köra förbi och mäta lite.

_________________
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Jag är f ö sugen att komma oxo.

Banläggningen kan vi ju hjälpas åt med på plats om inte annat. Finns det rejält med konor?

Föresten, vad innebär förbud mot burnouts? Hjulspinnsförbud i starten? Isf bör det vara rullande start IMo. (rädd om kopplingen.....)

_________________
Pär Hylander
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Pär Hylander skrev:
Jag är f ö sugen att komma oxo.

Banläggningen kan vi ju hjälpas åt med på plats om inte annat. Finns det rejält med konor?

Föresten, vad innebär förbud mot burnouts? Hjulspinnsförbud i starten? Isf bör det vara rullande start IMo. (rädd om kopplingen.....)


Jag gissar att burnouts är riktig rökläggning US-style

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241




_________________
Pär Hylander
Citera
Inför träffar
05-07-17 Konbana i Halmstad! (nu på söndag kl 15,00)
1, 2   >>
7 besök senaste veckan (3665 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande