Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
05-07-17 Konbana i Halmstad! (nu på söndag kl 15,00)
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (3663 totalt)
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



Då är man ju på middag med svärföräldrarna. Kanske skulle bli sjuk?
Känner mig lite krasslig... *hosthostharkel*

Sen har jag ju inte hunnit skaffa mig en ny bil heller...

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272


Trådstartare
pär>> jupp det är där!

kommer säkerligen fler tillfällen under sommaren/sensommaren!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1047



Bra ide'!

Jag är sugen men är på gelleråsen, men är sugen om det blir fler tillfällen... thumbs up

_________________
Johan Liedholm
Ford Fiesta -06
VW ID3
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 107



Dennis Kullman skrev:
Pär Hylander skrev:
Jag är f ö sugen att komma oxo.

Banläggningen kan vi ju hjälpas åt med på plats om inte annat. Finns det rejält med konor?

Föresten, vad innebär förbud mot burnouts? Hjulspinnsförbud i starten? Isf bör det vara rullande start IMo. (rädd om kopplingen.....)


Jag gissar att burnouts är riktig rökläggning US-style


Jo, då vi lånar platsen av privata ägare så vill de inte att någon gör "lakritssträck" i olika former för att värma däck eller för att styla. Så det får vi respektera.

Tyvärr sket sig lån av koner in i det sista, men vi får låna däck av en däckkrängare i stället. Däck har jag varit med om att det använts på andra slalom & ban-körningar tidigare så det kan säkerligen funka nu också.

Jag var och mätte upp i går kväll. Här är måtten, dock inte skalenligt. http://web.telia.com/~u61500900/HC/Halmstad-bana2.jpg

Att använda korridoren in till det inre området funkar inte då det var längre än jag trodde. Det blir allt för höga farter. Mitt Saabskåp kom upp i allt för hög fart på den sträckan med stillastående start. Så vi får sikta in oss på att använda den främre planen.
Å som jag var inne på i tidigare inlägg, det är första gången vi gör detta och meningen är att ha bil-kul i Halmstad för små resurser.

_________________
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



frav skrev:
[
Tyvärr sket sig lån av koner in i det sista, men vi får låna däck av en däckkrängare i stället. Däck har jag varit med om att det använts på andra slalom & ban-körningar tidigare så det kan säkerligen funka nu också.

Jag var och mätte upp i går kväll. Här är måtten, dock inte skalenligt. http://web.telia.com/~u61500900/HC/Halmstad-bana2.jpg

Att använda korridoren in till det inre området funkar inte då det var längre än jag trodde. Det blir allt för höga farter. Mitt Saabskåp kom upp i allt för hög fart på den sträckan med stillastående start. Så vi får sikta in oss på att använda den främre planen.
Å som jag var inne på i tidigare inlägg, det är första gången vi gör detta och meningen är att ha bil-kul i Halmstad för små resurser.


Man få ge tusan i att köra för nära när det är däck istället för koner, min front vet hur det kan gå.....

Är det platsen vi har att köra på, eller ska där vara plats för uppställning av bilar etc oxo? Är korridoren för smal att ha konor/däck i?

Nu ska jag ut och skruva på slalomhjulen!

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Ett förslag (som bygger på att remsan går att använda. Ca 700 meter. Gissningsvis ca 50 sek. Start och mål på samma ställe. Siktade på ca 20 meter mellan "konorna"

Betrakta det som ett principförslag.... konplaceringen ooch spårvalet blev ju inte så snyggt. Observera att "kartan" har olika skala på olika ställen.


_________________
Pär Hylander
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



Jag funderar också på att komma upp en sväng, men det där med däck, har varit med om det tidigare och det resulterade i skador på bilen.

Ingen som har koner att låna ut? Jag har tyvärr inga.........

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
frav
Halmstad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 107



Hej igen!

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit och lånat 44st koner av en trevlig herre långt in i skogarna. Ja det blev några mil att köra men nu har vi i.v.f. koner till i morgon. thumbs up

>Pär
Jag kommer vara där vid senast 14 tiden för att förbereda så har du tid att komma innan 15 så kan vi ju prova oss fram till lämplig placering av konerna så både körning & bilar får plats.

_________________
Citera
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004
Inlägg: 5714



frav skrev:
Hej igen!

Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit och lånat 44st koner av en trevlig herre långt in i skogarna. Ja det blev några mil att köra men nu har vi i.v.f. koner till i morgon. thumbs up

>Pär
Jag kommer vara där vid senast 14 tiden för att förbereda så har du tid att komma innan 15 så kan vi ju prova oss fram till lämplig placering av konerna så både körning & bilar får plats.


Annars kan du ju "smyglåna" från mc-övningsplatsen vid flyget...
Neh, skoja bara!!!

_________________
Sand&Salt Mexican Leather

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272


Trådstartare
kanon att koner löste sig ändå!

då jag inte heller har någon direkt erfarenhet av konbanor, så är hjälp uppskattad


parkering av bilar m.m behöver inte ske inne på parkeringen utan där är gott om plats runtomkring!

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



frav skrev:
>Pär
Jag kommer vara där vid senast 14 tiden för att förbereda så har du tid att komma innan 15 så kan vi ju prova oss fram till lämplig placering av konerna så både körning & bilar får plats.


jag försöker att vara på plats strax efter 14

_________________
Pär Hylander
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1646



Hur är vädret idag i Halmstad?


Här i Ljungby är det ösregn och jag funderar på om det är nån idé att ta sjuan västerut?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Patrik Rydh skrev:
Hur är vädret idag i Halmstad?


Här i Ljungby är det ösregn och jag funderar på om det är nån idé att ta sjuan västerut?


I laholm har det regnat lite på förmiddagen, men nu har det torkat upp.

På DMI ser det ju bra ut. http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/radar.htm

_________________
Pär Hylander
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272


Trådstartare
här (mellan tylösand och centrum) så är väderläget bra...

molnigt, men bara ljusa moln... tort och fint på vägarna!
strax under 20 grader...

ses om ett par timmar

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Jag hoppas hinna till 14.30, men det är inte helt 100... kommer garanterat till 15.00...

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
GTIShambler
Helsingborg
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Tackar för en roligt träff (hoppas det blir flera framöver) Undrar om ni kommer lägga upp tiderna för alla bilar på en websida? Skulle va roligt att se hur sakta man körde

_________________
Johan Lüning
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



GTIShambler skrev:
Tackar för en roligt träff (hoppas det blir flera framöver) Undrar om ni kommer lägga upp tiderna för alla bilar på en websida? Skulle va roligt att se hur sakta man körde


Eftersnacket är i eftersnacksdelen av forumet
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=21030&highlight=

_________________
Pär Hylander
Citera
Inför träffar
05-07-17 Konbana i Halmstad! (nu på söndag kl 15,00)
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (3663 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande