Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-10 PCS Mantorp
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (7643 totalt)
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



964RS skrev:

En fantastisk dag och i mitt tycke även en fantastiskt rolig bana. Man hör en en och annan påstå att Mantorp är en tråkig bana, men det kan jag absolut inte hålla med om.



I agree. I used to think Mantorp was a bit boring but not any more. The only bend I don't like is the one where you go into the pit. The rest is really fun fast and relatively safe.
The 1st long left hander after the start straight is a personnal favorite, same goes for the small right hander after the paris curve, this one is hairy, I still can't make myself take it flat out, I have to modulate the throttle slightly before turning in. Finally the left hander downhill just before the tight turn for the pit entrance is really great. The track offers some good opportunities to pass as well....

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
VincentM skrev:
964RS skrev:

En fantastisk dag och i mitt tycke även en fantastiskt rolig bana. Man hör en en och annan påstå att Mantorp är en tråkig bana, men det kan jag absolut inte hålla med om.



I agree. I used to think Mantorp was a bit boring but not any more. The only bend I don't like is the one where you go into the pit. The rest is really fun fast and relatively safe.
The 1st long left hander after the start straight is a personnal favorite, same goes for the small right hander after the paris curve, this one is hairy, I still can't make myself take it flat out, I have to modulate the throttle slightly before turning in. Finally the left hander downhill just before the tight turn for the pit entrance is really great. The track offers some good opportunities to pass as well....
'

gillar samma kurvor, dom som är härligast där man verkligen kan balansera bilen nära greppgränsen ,fast till skillnad från dig så står jag stumt ut ur de flesta kurvor ...finns liksom inte så mycket å välja på...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216



danste skrev:
Tack Henrik för kanonbilder med fart i! Vad är oddsen att hitta sig själv på bild? Att du inte plåtade GEVALIA var väl ingen högoddsare dock!

Tyvärr. Jag körde också i OR så inga bilder från den gruppen.

Jag är också intresserad av bilder "in action" på min Boxster S. Någon?


_________________
Henrik Andersson
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Cédric skrev:


gillar samma kurvor, dom som är härligast där man verkligen kan balansera bilen nära greppgränsen ,fast till skillnad från dig så står jag stumt ut ur de flesta kurvor ...finns liksom inte så mycket å välja på...


Different cars different skills ! I have been thinking about holding a hand on my right leg to push it down to the floor since it just doesn't want to obey me

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
VincentM skrev:
Cédric skrev:


gillar samma kurvor, dom som är härligast där man verkligen kan balansera bilen nära greppgränsen ,fast till skillnad från dig så står jag stumt ut ur de flesta kurvor ...finns liksom inte så mycket å välja på...


Different cars different skills ! I have been thinking about holding a hand on my right leg to push it down to the floor since it just doesn't want to obey me


nu vet ja inte exakt hur mycket effekt du har, men me runt 300 hästar skulle ja inte våga stå stumt ut ur kurvorna, om jag inte var immun mot armco räcken och döden ...

Tycker det passar mig rätt bra som ny på det här med bankörning, 125hk räcker faktiskt längre än vad man tror, och så är det framförallt säkrare och billigare för en yngling som mig..Andra i OR som hade bra mycket mer effekt än mig men ändå körde långsammare verkade ha det lite svårare med acceleration i kurvorna, det syntes faktiskt.

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



VincentM skrev:

The 1st long left hander after the start straight is a personnal favorite, same goes for the small right hander after the paris curve, this one is hairy, I still can't make myself take it flat out, I have to modulate the throttle slightly before turning in.


Den är helt klart hårig den kurvan. Jag försökte hålla fullt men samma sak hände med min högerfot, den lyftes lite från gasen. Jag innbillar mig att det ska gå att hålla fullt där men det kräver lite av föraren för man ska våga.

Förresten, ingen som har bilder på min bil? En svart 928.

_________________
Rehan Mirza
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Cédric skrev:
VincentM skrev:
Cédric skrev:


gillar samma kurvor, dom som är härligast där man verkligen kan balansera bilen nära greppgränsen ,fast till skillnad från dig så står jag stumt ut ur de flesta kurvor ...finns liksom inte så mycket å välja på...


Different cars different skills ! I have been thinking about holding a hand on my right leg to push it down to the floor since it just doesn't want to obey me


nu vet ja inte exakt hur mycket effekt du har, men me runt 300 hästar skulle ja inte våga stå stumt ut ur kurvorna, om jag inte var immun mot armco räcken och döden ...

Tycker det passar mig rätt bra som ny på det här med bankörning, 125hk räcker faktiskt längre än vad man tror, och så är det framförallt säkrare och billigare för en yngling som mig..Andra i OR som hade bra mycket mer effekt än mig men ändå körde långsammare verkade ha det lite svårare med acceleration i kurvorna, det syntes faktiskt.


I am a bit above 300, don't know exactly, between 340 and 360 is my guess. Usualy I can't completly keep up with GT3s in straight line acceleration.
With you car what you have to work 1st on is corner entry speed and not braking to much

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Sunt förnuft säger att man borde köpt en 924 eller 944! Jag är dock elva-fan
in i märgen, så jag kunde inte låta bli! Hååtvåoerna har mer inbyggd balans
än en gammal elva och ger en del "gratis". Jag gillar dock alla typer av Porschar,
så det störde mig inte att bli omkörd hela tiden!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
nä, de va inte mycket bromsa, bara efter efter långa rakan litegranna, mest en liten dutt och sen in i kurvan !....

danste, helt rätt, har man kul på banan spelar det ingen roll vad man kör thumbs up


oj, en järfälla bo, är det den här bilen ?


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Där ser man, en till järfälla bo. Jo det är min bil, den ser ut att kränga lite mer än jag trodde, får fixa lite hårdare krängare till nästa år.

_________________
Rehan Mirza
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
Då borde det här också vara din kärra, va så snabb så ja lyckades inte få med hela på bild =), riktigt skönt ljud va de i 928orna när dom drog förbi på rakan..


_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 213



Synd att du inte fick med hela bilen, den bilden var riktigt bra, har du en högupplöst bild, det blir mitt nya skrivbordsunderlägg

_________________
Rehan Mirza
Citera
Jonas 4923
umeå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 35



Hej på er ,
Mantorp är en mycket trevlig bana som dock kräver massor med effekt om den skall vara riktigt
rolig , för oss som inte har +300hk blir det tyvärr lite långtråkigt tex på rakan ZZZZZ.
I Augusti kör vi på en av de roligaste banorna som finns i svedala Kinnekulle.

Danste,
Du har köpt helt rätt bil , visst 911 är inte lika välbalanserad , men ruskigt snabb
när man lärt sig hantera den, och sist men inte minst Den ger sååå mycket feedback till
föraren.
Den lite tyngre bakdelen gör oxå att man kan gasa ...j#¤&gt tidigt

Vi ses på Pcs banmöten

Mvh

_________________
Jonas Hjältén pcs 4923
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



danste skrev:
Sunt förnuft säger att man borde köpt en 924 eller 944! Jag är dock elva-fan
in i märgen, så jag kunde inte låta bli! Hååtvåoerna har mer inbyggd balans
än en gammal elva och ger en del "gratis". Jag gillar dock alla typer av Porschar,
så det störde mig inte att bli omkörd hela tiden!


Next time ask Jonas for a ride. I still remember the 1st time I went with one of PCS instructors and when I went with Peter Gutniak, it was a fantastic eye opener thumbs up Helps you understand how much grip you have and how a 911 should be handled, it's a good short cut instead of trying to figure it out by yourself !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



VincentM skrev:
danste skrev:
Sunt förnuft säger att man borde köpt en 924 eller 944! Jag är dock elva-fan
in i märgen, så jag kunde inte låta bli! Hååtvåoerna har mer inbyggd balans
än en gammal elva och ger en del "gratis". Jag gillar dock alla typer av Porschar,
så det störde mig inte att bli omkörd hela tiden!


Next time ask Jonas for a ride. I still remember the 1st time I went with one of PCS instructors and when I went with Peter Gutniak, it was a fantastic eye opener thumbs up Helps you understand how much grip you have and how a 911 should be handled, it's a good short cut instead of trying to figure it out by yourself !


My eyes were opened at the age of 13, when I first realized I was a 911-addict!

Jag har åkt med en Weisach-testförare på Knutstorp i regn i en 996TT! Efter det finns inte
mycket att tillägga... Bankörningen har verkligen gett mer av Porsche-ägandet; det finns
mer i livet än att försöka hitta en bra parkering på Avenyn!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



thumbs up

Still try one of the PCS guys on the dry with R tyres

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Jonas 4923 skrev:
Hej på er ,
Mantorp är en mycket trevlig bana som dock kräver massor med effekt om den skall vara riktigt
rolig , för oss som inte har +300hk blir det tyvärr lite långtråkigt tex på rakan ZZZZZ.
I Augusti kör vi på en av de roligaste banorna som finns i svedala Kinnekulle.

Danste,
Du har köpt helt rätt bil , visst 911 är inte lika välbalanserad , men ruskigt snabb
när man lärt sig hantera den, och sist men inte minst Den ger sååå mycket feedback till
föraren.
Den lite tyngre bakdelen gör oxå att man kan gasa ...j#¤&gt tidigt

Vi ses på Pcs banmöten

Mvh


Tack för stödet, Jonas! Jag var inne på Kokos-hemsida och såg att vi har samma mål inför vintern:
lite bur, lite styvare, lite... Jag såg att du planerar Boxster-ok fram! Det skall tydligen fungera riktigt bra
och vara ok upp till 300hk (och racing) enligt Stig i Vara. Var tänker du köpa HEIGo-bur/bågen? Samköpa
i Tyskland?

Jag är PCS 2468!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



Första gången i R1 för mig och det kändes bra - jag var lite orolig för att vara rundningsmärke men det var inga problem!

Mina bidrag, dock inga actionbilder (dålig kamera...)






_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Jonas 4923
umeå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 35



Hej danste igen ,
Tyvärr var det lääänge sedan hemsidan uppdaterades ,
Båge sattes in förra året , boxer ok lika så,
nya dämpare är oxå monterade.
Härnäst blir det uppdatering av bakoken tyvärr ökar man kolvarean regält
med boxter oken fram så jag tror man kan plocka lite bromsprestanda ytterligare med
tex 944 turbo ok bak tillammans med 3.2 skivor .

Bågen köpte jag via Stefan på Nioelva.se .

Vi ses på Kinnekulle ? Gelleråsen ? kunutstorp ?

Trevlig sommar och ha det bra , går på semester om 3 timmar

_________________
Jonas Hjältén pcs 4923
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062


Trådstartare
Izar skrev:
Synd att du inte fick med hela bilen, den bilden var riktigt bra, har du en högupplöst bild, det blir mitt nya skrivbordsunderlägg


jo, de va lite synd, men det är rätt svårt att få med hela bilen när det går undan framför linsen, betänka att detta är slutet på målrakan strax innan inbromsningen.

aja, här e den ifall du vill ha lite större, inte så skarp, men iaf något:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/928large.jpg

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480



Jonas 4923 skrev:
Hej danste igen ,
Tyvärr var det lääänge sedan hemsidan uppdaterades ,
Båge sattes in förra året , boxer ok lika så,
nya dämpare är oxå monterade.
Härnäst blir det uppdatering av bakoken tyvärr ökar man kolvarean regält
med boxter oken fram så jag tror man kan plocka lite bromsprestanda ytterligare med
tex 944 turbo ok bak tillammans med 3.2 skivor .

Bågen köpte jag via Stefan på Nioelva.se .

Vi ses på Kinnekulle ? Gelleråsen ? kunutstorp ?

Trevlig sommar och ha det bra , går på semester om 3 timmar


Tusan!

Anderstorp den 20/8! Det blir också def Gelleråsen den 28/8! Testa med en ren OR igen! Behöver det... Behöver du uppgradera till 3.3-cylinder för dessa moddar?

Ses!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Eftersnack
2005-07-10 PCS Mantorp
<<   1, 2, 3   >>
4 besök senaste veckan (7643 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande