Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 3.2 -84
<<   1, 2, 3, ... 30, 31, 32   >>
11 besök idag (145867 totalt)
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Det kallar jag feedback, Anders! 1000 tack! Nu får jag väl iofs inte mer nattsömn av den, beslut skall ju tas!
När ekonomin kommer in i bilden, verkar ju onekligen punkt 1 vettigast. Jag har fräscha stötdämpare på henne.

Jag måste bara ta reda på om det är Bilstein Street sport eller Rennen. De är gula och hårda...
Är det ett speciellt nummer eller beteckning stämplat på dem? Var isåfall?

Vad gäller lättningen av bilen verkar rosten i B-stolpar/trösklar vara ett bra budget-alternativ!
Skämt åsidå, lite RUF-front och heck-plast blir nog en början. Dörrarna känns trygga att ha i plåt om
man "bara" kör med båge.

Å så önskemålen om bilder i trådarna. Måste få med någon bild på nå't.



Snap-offe'en gör underverk! Nu kan man sluta med Atkins-dieten.


Båge på plats...på gården. Lite jobb kvar, men det är några veckor kvar till Anderstorp.
Där lär jag behöva den om mina horn växer ut på den låååååååååååååååååånga rakan!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



Då ses vi på Anderstorp. Se bara till att ha fräsch bromsvätska, luftade bromsar och bra belägg. Bromsarna tar lätt slut där om man inte har kryss i alla rutor. Att bromsa rätt och inte mjuk/fegbromsa på slutet av rakan har givetvis också betydelse för hur länge bromsarna håller.

Kolla här för att se vilka dämpare du har...
http://www.forza.se


/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



En annan sak som har stor betydelse för väghållningen är ju det här med "cornerweight" och det finns en nogrann/besvärlig/dyr variant och så finns det en "quick and dirty". Den första lämnar man sin bil till verkstad ($$) för att göra och den andra kan man göra själv. Du måste vara helt säker på dina bromsar tar jämt, ex.vis efter kontroll av Bilprovningen. Därefter monterar du ett par däck som du inte är rädd om, tar upp bilen i 70 och tvärnitar. Om bilen låser upp på ex.vis höger fram hjul så behöver du mer tryck där, vilket du justerar på justerhylsan vid bärarmen. Samma sak om den drar åt sidan vid inbromsning. Vid grova differanser i tryck drar även bilen på plan väg åt det håll som har minst tryck. Glöm inte bort att bilen skall luta nedåt/framåt med 1 grad vilket du mäter med ett vattenpass på tröskeln. Om bubblan nuddar vid bakre strecket på glaset så har du 1 grad. Genom att skruva hej vilt förändrar du givetvis toe in och camber osv. vilket också bör kollas emellanåt.

/A

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



Hej!
Eftersom du verkar vara en RUF fan så får vi försöka att träffas på nåt banmöte så får du åka en CTR.
Mvh Jens

_________________
jens pettersson
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Jens Pettersson skrev:
Hej!
Eftersom du verkar vara en RUF fan så får vi försöka att träffas på nåt banmöte så får du åka en CTR.
Mvh Jens


Berätta mer! Vilken RUF är det? Bilder? Är du på Anderstorp med PCS 20/8?
Ser fram emot ett möte VARSOMHELST, NÄRSOMHELST! Verkar jag FÖR angelägen?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



Hej!
Jag fick turen och köpa en äkta krachad RUF CTR (troligtvis sveriges enda)och så har jag flyttat över allt till en ny kaross och då menar jag allt,varenda kabel mm mm.
Det finns en tråd här på rejsa om den.Den är inte riktigt klar ännu,jag ska sätta dit nya RUF stötfångare och kapa dropplister mm.
Mvh Jens

_________________
jens pettersson
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Kul tråd det här! Jag kommer följa den då jag själv är sugen på en Carerra 3,2'a. Visst känns de som VW bubblor (förlåt!) på vissa sätt med sina stående pedaler, dörrhandtagen och ljudet när man stänger dörren, men guud vilka bilar! Jag hann köra 50 meter i Anders (964RS) -86'a innan jag insåg att jag måste verkligen ha en sån här... Ska bara komma på vad jag ska sälja för att få råd

Hunden, sambon eller lägenheten?
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Åhhh....*vill också ha en 80-tals 911*

om man inte vart så "bunden" till 306:an så... Tycker att din bil är riktigt snygg!

orginalratten är så ful och drar ner hela indredningen tycker jag, men med skön, rejsig mocka ratt så...Mumms=)

Börjar mer och mer bli ordentligt imponerad av Porsche-kvalite faktiskt. De verkar hålla ohyggligt bra, speciellt med tanke på hur de flesta säkert körs..
Läste i senaste Am&S att 996:an var en utav de mest krångelfria bilarna, i klass med Lexus och då snackar vi om en sportbil..
För några år sedan gillade jag knappt Porsche, speciellt designen.
Men med åren (när man blivit liiite visare ) så har man förstått vilka fina bilar det egentligen är.
och så har man med tiden börjat acceptera designen och tillslut verkligen älska den

Jag börjar mer och mer se mig som en Porsche-älskare...

Ursäkta OT, men din bil fick igång mig Därav hyllningsinlägget till Porsche thumbs up

//Från en passionerad Peugeot-älskare och kanske kommande Porsche ägare?

Ps. Om de inte vore så dyra att försäkra...

_________________
Rachid Rachid
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10157



Rash skrev:
Läste i senaste Am&S att 996:an var en utav de mest krångelfria bilarna, i klass med Lexus och då snackar vi om en sportbil..


Skumt, 996 är ju den Porsche med mest kvalitetsproblem. Den första verkligt serieproducerade Porschen.

_________________
Anders Hansson
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Jag har varit "beroende" utav 911ans form och ljud sedan jag var 13 år. Det har inte gått över...

http://www.albertweb.de/Sound-Spiele/Porschesounds/911%203.2l%20-accel . . . .

(Kan med fördel användas i Windows som "start-ljud")

Jag skulle vilja säga att just släktskapet med Bubblan är en av de coolaste bitarna i deras historia.
Ferdinand och Ferry visste vad de gjorde! 996an är nog bra, men lite mer av "cash-cow"-tänk
kan spåras i produktionsupplägget. När de sedan ÄNDÅ får till en sådan bil, blir man bara impad.
De är nog t o m billiga jämfört med många andra, både dussin-bilar och dyra Pasta-räjsers...

Just kvalitéten hos Porsche är grym. Min bil är 21 år gammal och har rullat 260.000 km i Tyskland.
Nu rastar en amatör som jag henne på Gelleråsen, åker av på Mantorp och hon vill bara ha mer!
Visst bråkar ettans och tvåans synk-ringar, men hallå!?

Att det i slutändan faktiskt ofta finns en viss ekonomi i att äga Porsche (värdet ligger still/stiger), gör
ju att jag inte lipar vid varje månadsamortering till banken. thumbs up



Guiness världsrekord i "Porschar på rad" på Öland 2004. Vem var INTE där?

Tack för alla goa inlägg på min tråd!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Huh, läckert ljud det är i en boxersexa... Finns i mina öron bara ett ljud som ligger i samma klass och det är en M3 E30 med kolfiberinsug... Tänkte man kunde ha en av båda, 50% är ju redan avklarat
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Jag har ju lovat bilder på denna tråd...



Var på semester med familjen i Skåne. "Råkade" köra förbi Jan o Lisa Motorsport!
Lite torr-simning innan montering. Måste bara ta en sväng till Knutstorp Ring imorgon
och titta på hur den banan skall "tas". Kanske kan FLASH lära mig något...

Bild tagen med Ericsson K750i-verkligen ett alternativ till en riktig kamera-NOT! thumbs down

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Jag har aldrig (egentligen) gillat tanken på att borra och kapa i en Porsche!
Gevalia är ju dock ett väldigt villigt första objekt. Nu är 6-punkten på plats inför
helgens Anderstorp. Kompisar har jagat upp mig rejält över "den lååånga rakan",
så kanske får det nya bältet bekänna färg där i slutet...



Jag måste nog tajta till det lite, eller?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Anders Frisk
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 387



Helt rätt moddar thumbs up

Har du fått i bågen ännu?

Hinner själv bara med ett banmöte till innan vintern så vi ses kanske på Mantorp i september?

_________________
mvh
Anders Frisk

996 Turbo 2003
såld och redan saknad: 993 C2
PCS #8050
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3062



Där ser man, du va också på öland, rätt skoj tillställning faktiskt....

Blir ingen anderstorp för mig, för långt bort. Kanske nästa säsong i så fall. Däremot är nästa mantorp bokad !

Hoppas du å kärra klarar sig runt banan utan att prova bältets funktion...

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



FLAT-SIX skrev:
Guiness världsrekord i "Porschar på rad" på Öland 2004. Vem var INTE där?



Jag var inte där, det var liksom samma dag som det var banmöte på Anderstorp förra året.

Vi ses förhoppningsvis imorgon!

/Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346



Rash skrev:


Ps. Om de inte vore så dyra att försäkra...


Hej!

Alltid kul att kolla in en annan 3,2:as utveckling thumbs up

Som en kommentar till det här med försäkring så kostar min 86:a ca 1600 riksdaler att försäkra helår, helförsäkrad (1000 mil). Då behöver man iofs ett garage till den och det ska även finnas en annan bil registrerad på hushållet.

_________________
D a v i d B r a n t m o
Nu:
951 Cup 3,0 16v
Då:
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Nu har Gevalia fastnat på bild! mcburn4ever tog en skön bild på bil och förare "in action" på
Anderstorp. Man tackar!



Nu ser man att hon behöver styvas upp och sänkas. Det fanns redan med på listan enligt
tidigare inlägg. Anderstorp var f ö riktigt rolig på 3e försöket. Riktigt äcklig de första 2 passen.
Gevalia var som en orm i slutet på flygrakan, när jag inte kunde bestämma mig för vilket spår
jag skulle ha INNAN hejdarna slogs på... Vänster-böjen innan start/målrakan var också
knepig att få till. Totalt sett en kanon-dag i PCS regi. thumbs up

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Då är bågen på plats med hjälp av en bussig kompis! Han vill vara anonym... :shifty:



Lite bökigt var det, men när det väl var borrat kändes det bra. De är lätt vane-
bildande att borra och kapa i Porschar... Farligt, farligt, men härligt härligt!




Passade även på att flytta tillbaka stolen några cm. Nu är Gevalia klar för lite Gelleråsen
imorgon. I Mölnlycke spöregnar det, men de lovar SOL i Värmland! Det blir
kanske första testet att köra i regn. Det är inte dumt att testa det också, eller?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Gelleråsen var toppen, men sektionsträningen genomfördes med alltför mycket luft i
däcken runt om. Var lite överdriven på OK/Q8 i Karlskoga, det visade sig vara c 3.5 kg.
Gevalia låste upp fram i varje inbromsning och även bak i t ex esset. Till fria körningen
släpptes luft ut och hon blev ett riktigt snabb-kaffe igen!



Nu när jag har båge, måste jag skaffa ett videokamera-fäste! Det är väl det bågen
är till för? Något tips om var ni köpt era?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Hi friend.
To bad I missed you on Gelleråsen. May be next time on Mantorp ?

I got my camera support at the Expert store on Kungsholmen, the one on Fleminggatan. It's a manfrotto, works quite well. If you check their website (manfrotto.com) but it's rather messy. I don't think all the Expert stores will sell you this but you may give it a try

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 3.2 -84
<<   1, 2, 3, ... 30, 31, 32   >>
11 besök idag (145867 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande