Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 3.2 -84
<<   1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32   >>
13 besök senaste veckan (145884 totalt)
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Hi Vincent!

I didn't miss YOU though, omöjligt med ett så skönt ljud i din turbo! thumbs up Jag fick gåshud,
när du drog på mot hårnålen och ut på rakan. Riktigt rejsigt Porsche-ljud.
Jag skall kolla upp ditt tips om fästet här i Göteborg. Tack!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Thanks ! it's the wastegate that's so loud on this car, believe it or not but it's 100% porsche original, the sound of the exhaust is just drowned into it. Apparently Porsche didn't have to be that politicaly correct at the time

There is a thread here in the best off category just regarding camera mounts. It may give you some ideas as well.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Då var det snart dags för Mantorp igen. Kul att de kör finalen i PCSR samtidigt.
Detta går väl iofs ut över "vår" bantid, men dagen blir ju ändå en höjdare. thumbs up

Senaste "projektet" är ett shortshift-kit från WeltMeister och lite nya bussningar till länkage mm.



Allt blev j**gt tight och riktigt korta lägen. Bättre än förut? Vet inte än... Måste nog justera in
alltihop igen. Jag hittade denna på www.type-911.co.uk till vettiga pengar och en fantastisk service.
Beställde på onsdag e m och hade det i lådan på måndag morgon! Frakten var £13, m a o nästan lägre
än från tvärs över gatan, typ! Tetig hemsida, men rekomenderas starkt!

Kontakt tagen med plåtslagare i Trollhättan för att få Gevalia i lite bättre form till våren.
Espresso-färgen får hon behålla men något mindre rostad... Någon elva-ägare som kan rekomendera
"rätt" R-däck för våra bilar? Tacksam för info! See you on Mantorp, Vincent!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346



FLAT-SIX skrev:
Någon elva-ägare som kan rekomendera
"rätt" R-däck för våra bilar? Tacksam för info! See you on Mantorp, Vincent!


Hej,

jag har kört på Michelin Cup däck den här säsongen och jag tycker att dom funkar kanon på min bil. Har dock inte någon erfarenhet av andra r-däck.

Dom håller väldigt länge, jag har kört över 1000 mil och ca 9 dagar/kvällar på bana samt ett gäng slalomtävlingar och det finns fortfarande mönster kvar.

_________________
D a v i d B r a n t m o
Nu:
951 Cup 3,0 16v
Då:
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4496



Jaha här har vi tråden!

Var ju tvungen att leta upp din tråd efer vårt lilla möte på Mantorp (vit 3,2 som åkte hem)

Det var attan var du legat i, nu får man ju blodad tand.

Nu måste man ju visa att man kan kasa runt på banorna i en orginalbil också! Snor nog en hel del av ditt koncept. Jag har Bilstein dämpare Rennen så nu kan vi ha en akademisk dsikusion hela vintern om stag, krängningshammare m,m.

Så idag har man varit duktig. (och tyst om detta hemma...)

Båge är beställd idag!

Anmälan till knutstorp mailad.

Bilen är nu officellt döpt till Walter.

Gamla recaro sport stolen är på väg i.

Starka funderingar på 6 punktsbälte, måste bara kolla att de funkar i stolen.

Bil tråd här kanske......

Nåväl, hoppas vi syns på knutan!

_________________
Jens Lanvin
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
d_b skrev:


Hej,

jag har kört på Michelin Cup däck den här säsongen och jag tycker att dom funkar kanon på min bil. Har dock inte någon erfarenhet av andra r-däck.

Dom håller väldigt länge, jag har kört över 1000 mil och ca 9 dagar/kvällar på bana samt ett gäng slalomtävlingar och det finns fortfarande mönster kvar.


Vad har du fram? Michelin killarna var lite tveksamma till 205or eftersom de var BREDARE än 225orna! Vad får du plats med och vilka fälgar (ET) har du? Tack för infon... thumbs up

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
d_b
Stockholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 346



FLAT-SIX skrev:


Vad har du fram? Michelin killarna var lite tveksamma till 205or eftersom de var BREDARE än 225orna! Vad får du plats med och vilka fälgar (ET) har du? Tack för infon... thumbs up


Jag har 205/55-16" fram med ET23.

Det har funkat bra men kräver klippta skärmkanter. Det är dock inte specifikt för Michelin då mina förra Bridgestone tog i (innan klippningen av kanterna) vid "aktiv" körning.

_________________
D a v i d B r a n t m o
Nu:
951 Cup 3,0 16v
Då:
996 GT2 CS
951 s
964 RS
911 Carrera 3,2
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Jaha! Säsongen är över och Knutstorp blev en stor "prick över i-et" avseende min första ban-säsong. Ett stort tack till Jonas Hjältén, instruktör,
för tipset om "gasuppsläpp i Liton-kurvan med 911". SÅÅÅ skall en elva köras och SÅÅÅ skall jag köra i fortsättningen. Jag tjöt av glädje i bilen,
när baken bröt ut och bilen ställde upp sig mot nästa bromspunkt. Plattan i mattan och så var man framme! Funkar bra i hårnålen också
efter några väl feta försök. Att gå med dörrhandtaget först på rakan är coolt, men inte särskilt snabbt.

2 fotografer LeWaN på fjollrosa och Dan på ZoOM-photo har numer sina alster på kontorsväggen hemma. Jag rekomenderar starkt ett köp...

Tänk er bilden nedan i 30x45 cm på blankt papper! thumbs up



Tänk er nu att detta är samma bil... Gevalia visade sig vara ett bättre namn än jag önskade: mörkrost!



oljerören till kylen i fronten var nybytta, när jag köpte henne. Undrar varför...



Fattar ni varför man måste ha minst 3 högblanka bilder på väggen i vinter? Jag hoppas på att kunna få plåt-geniet i Trollhättan att knacka ny plåt, så
att tid och pengar kan läggas på väghållning och inte på kosmetika... Nu gör vi en inköpslista och återkommer med "byggbilder"!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003
Inlägg: 1778



Usch, jag lider med dig när jag ser bilderna på rosten, har ju precis gått genom samma sak med M3an. Måste dock säga att jag brinner mer för min bil nu när allt är klart, det blev roligare på något sätt... Lycka till!
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4496



Hejsan låter ju trevligt!

Ser inte så roligt ut bara...men jag bifogar lite inspiration från ringen i helgen, måla om!

Den var otroligt fräck.





Får nog göra en biltåd om Walter nu, inköpslistan är klar.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3069



ajaj, de bruna guldet verkar ha fått ordentligt fäste. Tyckte inte den såg särskilt rostig ut när jag såg den "live".

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Ascari skrev:
Hejsan låter ju trevligt!

Ser inte så roligt ut bara...men jag bifogar lite inspiration från ringen i helgen, måla om!

Den var otroligt fräck.[

Får nog göra en biltåd om Walter nu, inköpslistan är klar.


He, he! GULF-bilar är alltid fräcka, men rauchquartzmetallic är...ehh bruna! Gevalia skall i etapp 1 behålla färgen, men lite inspirerad utav huv-dekoren blev jag! thumbs up

Cédric: I de otroligt höga hastigheter jag kör syns inte sådant! Jag har helt klart inte sett allt heller, men som en kompis sa: "Hålen går ju inte sönder och bilen är ju lättare nu!".
Nu är ena framskärmen av och det fanns lite gojs där också. Många skruvar blir det...

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3069



måla om verkar dumt, ja tycker färgen är rätt ball. Och så behöver du inte va så noga me rostlagningen då rosten kamoflerar sig rätt bra i den färgen =)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Gevalias väg mot våren fortsätter. Man vet att om man hittat rost på ett ställe,
så kommer man att hitta mer. Ändå blir man förvånad!



För att hålla humöret och entusiasmen uppe måste man skapa en positiv arbetsmiljö!



Det blir många timmar i garaget i vinter och var "bryter man"? Hur mycket skall fixas
när "man ändå" håller på?



Trots att bilen ångtvättades är hon fylld med skit överallt. Inte konstigt att Gevalia är lite
tunn i plåten här och där...

Helt plötsligt har jag lite delar över också! Någon som är i behov? Stötfångare fram och
bak, frontplåt med dimljus och spoiler, sidoplåtar bak för Carrera-breddad 911. Eventuellt
får jag över broms-ok också, men plånboken avgör detta lite längre fram i vinter!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tycker inte att det är så farligt om det är lite rost på den här typen av bilar, den är ju helt klart värt att fixa.
Tänk om det vore en sur bruxhink, då är det svårare att motivera rostfix

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



FLAT-SIX skrev:

Helt plötsligt har jag lite delar över också! Någon som är i behov? Stötfångare fram och
bak, frontplåt med dimljus och spoiler, sidoplåtar bak för Carrera-breddad 911. Eventuellt
får jag över broms-ok också, men plånboken avgör detta lite längre fram i vinter!

Vad har hänt nu då? Nya planer på karossfronten? Detta har man inte fått info om i något mail . Du får ju berätta mer så man kan bli inspirerad själv. Själv går jag ner i garaget ikväll och startar Silverfisken och kör ut den för att få plats att putsa upp vinterdäck till Saaben. Det blir det närmaste att greja med Porschen denna vecka i alla fall .

Jag får väl snart skaffa mig något "Biltema/Clas ohlson-ärende" så jag kommer ner och ser hur den ser ut i verkligheten nu .

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Gevalia skall bli en RUF CTR utan motorn, växellådan, väghållningen eller
putsen...

Just det; en look-a-like eller a-look-I-like!

Kollat en del leverantörer i Tyskland, men beställde igår från "Plast-Dansken".
Små mus-öron backspeglar också...



Något åt detta hållet. Vill ha, tycka om! thumbs up Gevalia skall upp till dina trakter nu på söndag. Ses där?

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003
Inlägg: 348



FLAT-SIX skrev:
Gevalia skall bli en RUF CTR utan motorn, växellådan, väghållningen eller
putsen...

Just det; en look-a-like eller a-look-I-like!

Kollat en del leverantörer i Tyskland, men beställde igår från "Plast-Dansken".
Små mus-öron backspeglar också...



Något åt detta hållet. Vill ha, tycka om! thumbs up Gevalia skall upp till dina trakter nu på söndag. Ses där?


Hej.
Hade dansken såna stötfångare?,hmm jag frågade förut men då hade han inga formar till dom.I och försej så frågade jag till 930 karossen.
RUF orginal är inte så billiga,dom kostar 1670 euro styck,men dom kommer kompletta med lister och lysen och allt...
Mvh Jens

_________________
jens pettersson
Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1263



FLAT-SIX skrev:

Gevalia skall upp till dina trakter nu på söndag. Ses där?

Gärna. Hör av dig....

Nu blir jag ju också sugen på exteriör design......

_________________
Dennis Johansen PCS 3413
Porsche 911 SC -83

Saab 9-3 -07
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3676



FLAT-SIX skrev:
Eventuellt
får jag över broms-ok också, men plånboken avgör detta lite längre fram i vinter!


Eventuellt bromsarna också?? Saka hellre något annat om du inte har råd, riktig vad det skulle vara vet jag förstås inte. Bra bromsar betyder i alla fall mycket.

RUF paketet är bara SÅ rätt till en "dragspelselva", lycka till!

/A

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
FLAT-SIX
Mölnlycke
Här sen Jul 2005
Inlägg: 480


Trådstartare
Jens:
Dansken hade till smala "äkta" CTRen! Jag var länge orolig för att det kunde bli
typ RSR ála 74or. Han lovar att vi snackar om samma modell. Plasten klar i december.
Han har MYCKET att plasta nu. Kolla in www.hahn-gfk.de de har nog kopiorna
du ev söker.

964RS:
Jag vet! Bromsar är det jag behöver mest, mer än ny plast. Jag är en s k "också-
människa", d v s vill ha plast OCH bromsar. Köper jag plast och rostlagning nu, vet jag
att jag köper bromsar senare! Förhoppningsvis INNAN sommarsäsongen är över...

Ich soll dir anrufen, Cyberdennis! Biss bald!

_________________
Daniel Stenberg
3.2 Carrera -84

GEVALIA,
ett snabbkaffe
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 Carrera 3.2 -84
<<   1, 2, 3, 4 ... 30, 31, 32   >>
13 besök senaste veckan (145884 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande