Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-14 Motorklubben Gelleråsen
2706 besök totalt
Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 73


Trådstartare
Äntligen har adrenalinet lagt sig såpass att hjärnan fungerar igen. Tack alla arrangörer för ytterligare en toppendag med motorklubben.

Dagen klarades för min del av utan incidenter förutom att bromsbeläggen gav upp under sista åkpasset. Det var jag å andra sidan inte direkt ensam om så det är fel att klaga.

Lite ledsen blev jag dock efter att ha åkt med Rickard Göransson i Porschen. Nu inser jag tyvärr att jag har mycket kvar att lära och att jag definitivt behöver en porsche.

Som vanligt användes kameran alltför dålig men jag lägger upp ett par bilder i väntan på expressens bildmaterial.

/Rickard


Genomgång av banan


3 bilar med konstgjord andning kippar efter luft


Stammis-bilarna


Många var imponerade av Rickard Göransson sätt att misshandla porschen


Riskokare modell äldre VS Riskokare modell yngre


Storfiskarna ljuger om dagens fångst


Flygande kocken

_________________
Rickard Franklin
Volvo V50 T5 -06
Yamaha FZ6-N -06
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004
Inlägg: 13266



jag hade skitkul med, körde mer än jag fotade men Kraniel borde ju ha massa trevliga bilder.... fotade dock startfältet innan körningen började...


_________________
Tord Ringenha11
Citera
KIT
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 14



Tack alla för en toppendag. Det var första gången för min del på bana med Minin, men man lyckades ju haka på ganska så bra ändå! Schysst flygande kocken kort, fick du några från banan också? Mina bromsar klarade sig och det märktes STOR skillnad när man bromsade mycket på en gång, istället för att sitta och smyga som man brukar göra...

Däcken slets däremot och vänster fram är även texten på sidan borta

Jäkligt kul dag och det är definitivt inte den sista gången jag hakar på!

_________________
Gunnar Frykfors
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Kul att ni trivdes på vad jag själv uppfattade som en kanondag. Det som imponerade mest på mig var hur fort och disciplinerat alla körde. Inte för att förringa flygande kocken och Rickard Franklin som var ruskigt snabba men grupp C, dvs de som aldrig kört på bana alls innan, gjorde ju em otyrolig upphämtning under dagen. Vid sista passet var det svårt att se vilken grupp som var vilken.

Jag satt ju inte på med Richard Göransson själv men attan vad Porschen gick fint både genom Trösen och Ejes. Det var intressant att se hur han på en decimeter när gick på gasen varv efter varv.

Jag tyckte att jag fick upp ganska bra fart i Porschen då jag körde den men ojojoj vad Göransson kan köra...

Tack till alla deltagare. Ni gör det kul att arrangera bandagar!

Jo förresten. Daniel kommer upp med en artikel på http://motorklubben.expressen.se senare idag. Det lär ska bli en helsida i papperstidningen också.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Mrs Kraniel
Teflonplan
Här sen Okt 2004
Inlägg: 394



Vad är väl den Nakne Kocken mot vår egen "snabbmats"-kung Flygande Kocken?

Bilder och reportage är på väg, så håll koll på Motorklubbens hemsida.
Blev lite jobbigt att välja mellan alla de drygt 1500 bilder Daniel hann knäppa...

Var verkligen en toppendag! Synd bara att jag glömde kladda på solkrämen innan- har en riktigt snygg raggarbränna idag!

_________________
Barbra Bohannan
Se7enänka, Scorpiodräpare & lycklig Alfista.

Kör med:
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Mrs Kraniel skrev:
raggarbränna


...jo jag vet vad du menar... Jag åkte ju Caterman utan hjälm på småvägar från Sthlm till Karlskoga på onsdagen. Pannan är som läder nu...

EDIT: Jag vet inte vad jag kör för bil.... CATERHAM... Verkar som att jag brände hjänan också, inte bara pannan.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537



Tack för alla glada tillrop!

Vi hade verkligen en superdag på Gelleråsen igår thumbs up
Allt fungerade som det skulle och alla deltagare var jätteduktiga och blev samtliga skickligare bilförare efter gårdagens träning. Mycket hjälp på den punkten hade vi ju av vår gästinstruktör Rickard Göransson som visade sig vara en mycket skicklig pedagog. Det är en sak att vara duktig racerförare, en annan att lära ut och Rickard visade sig väl besitta båda egenskaperna.

Tack alla deltagare, tack alla instruktörs- och funktionärskollegor och särskilt tack till Rickard Göransson!

PS. Idag regnar det i Karlskoga...

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ja, wow vilken dag. Jag bannar mig själv bara för att jag inte fattade att Porschen skulle vara tingad under dagen. Man hade ju åtminstone hoppats på något varv i alla fall.

Nu finns det massor av bilder på http://motorklubben.expressen.se - även om man inte är inloggad. Det bjuder vi på!

Länken direkt till artikeln med bildspecialerna är http://motorklubben.expressen.se/public/showarticle.aspx?aid=460

Är det någon som är intresserad av originalformat eller någonting annat, hör av er till mig.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Kraniel skrev:
Ja, wow vilken dag. Jag bannar mig själv bara för att jag inte fattade att Porschen skulle vara tingad under dagen. Man hade ju åtminstone hoppats på något varv i alla fall.

Nu finns det massor av bilder på http://motorklubben.expressen.se - även om man inte är inloggad. Det bjuder vi på!

Länken direkt till artikeln med bildspecialerna är http://motorklubben.expressen.se/public/showarticle.aspx?aid=460

Är det någon som är intresserad av originalformat eller någonting annat, hör av er till mig.


Kankse är jag ovanligt lite bevandrad i cyberrymden...., men jag hittar inga bilder etc, som man kan se utan att logga in...!?


EDIT: Joo....nu hittade tom jag dem...

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
bylle
Boden
Här sen Jul 2004
Inlägg: 29



Nu är jag äntligen tillbaka på hemmaplan :-)

Det var definitivt en toppendag på Gelleråsen. Kul att det finns så pass många som intresserar sig för att svänga också, tycker mest man stöter på folk som är intresserade av att åka fort rakt fram (Vad det nu ska vara bra för )

om inte förr så ses vi på nästa trackday!

_________________
Kristoffer Bylund, Boden
Mitsubishi EVO IX - www.EVOix.se
Citera
Eftersnack
2005-07-14 Motorklubben Gelleråsen
2706 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande