Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-07-30/31 Kinnekulle, 2 Dagar med GTi & OCS
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6810 totalt)
Jani Hast
Trollhättan
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1017


Trådstartare
Vart och kollat på bankörning i 2 dagar på Kinnekulle.

Lite bilder
Resten finns som vanligt på www.hastig.se














_________________
// Jani Hast
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Jag hade en kanonhelg på banan i helgen.

Det blev mycket bantid, faktiskt så mycket man orkande speciellt på söndagen.

För mig blev det totalt lörd och sönd 26mil på kullen.

Dock tog det hårt åt mina däck och speciellt bromsar.
Skivorna är nu kraftiga sprickor hela vägen ifrån venthålen ut i skivkanten både fram och bak
Biffigare doningar på G.
Man är inte van att banåka tar så hårt åt materialet då man är van med 800kg corsa.... vikten gör sitt till.

Jani: Bra bilder som vanligt thumbs up

Inga på min nissan bakifrån?

Mvh Peter

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Perfekt ban-dag, sol och massor av ban-tid.
Toppen arrangerat av GTI och OCS thumbs up thumbs up Tackar för att man fick vara med

Inga missöden förutom att jag tappade kontrollen efter TV-krönet i början då det var blött med en snurr.
Stannade dock på asfalten. Känns inte kul när bilen vänder och rumpan är på väg mot räcket

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Även jag har fotat en del, ungefär 200 bilder...

Ja även jag fotade en del på tvådagars nu i år, jag gjorde något jag aldrig orkat innan... jag tok mig även runt utanför banan och fotade från massa olika ställen...

Alla bilderna finns på
http://figgz.mine.nu/traffar/2dagars_05/


~290 hästar i en Speedster, jädrar va den gick! Stolt förare med nytagen licens också!



Några bilar uppradade för körning, allt från Kadett C med C20LET, via golfar till Vectra GT16v


54hk på banan... vem har sagt att man måste ha effekt?


Ballaste dussinbilen, Speedstern! Vanligare än Calibra på denna träffen... här visas en turbo!


En bild jag blev rätt nöjd med faktiskt, denna Calle T gick bra! Lät tufft med


Corsalöse Wärhner laddar i Godzilla!


Nisse i Golfen jagas av en Speedster


Nicklas i Speedstern, har synts flitigt på träffarna i år - det är skoj!


Henke, tidigare sett i vit turbokonverterad Astra GSi kör nu pluttOpel


Peeter i Lådbilen jagar sig ner på snabba varvtider


Besök från norr, Alexander rastar sin Vectra, även han med nytagen licens



Som sagt, resten av bilderna finns i länken i början av inlägget!
Vi hade iaf rätt så tur med vädret under körningen...annars vart det blött!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Wärhner
Huddinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3438



Josen skrev:
Perfekt ban-dag, sol och massor av ban-tid.
Toppen arrangerat av GTI och OCS thumbs up thumbs up Tackar för att man fick vara med

Inga missöden förutom att jag tappade kontrollen efter TV-krönet i början då det var blött med en snurr.
Stannade dock på asfalten. Känns inte kul när bilen vänder och rumpan är på väg mot räcket

/Joachim


Jag kom precis två bilar efter och blev lite förvånad då du stod där eftersom flaggvakten inte hunnit få upp flaggan

_________________
/Peter Wärhner

Nu: 968CS -93 PCSR 8B
Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6499



Wärhner skrev:

Jag kom precis två bilar efter och blev lite förvånad då du stod där eftersom flaggvakten inte hunnit få upp flaggan


Jag stod och fotade när detta hände, ni måste nog precis ha passerat innan han fick upp flaggan... iaf fick jag hjärtat i halsgropen när man såg miatan gå baklänges åt fel håll när man visste att gräset vid sidan av banan var så halt som det var... tur inget hände!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Figgz skrev:

54hk på banan... vem har sagt att man måste ha effekt?


Jag åkte med några varv som instruktör och trots den ringa effekten (58 hästar är det faktiskt i 1.2:an, du får allt läsa på din Opelhistoria lite bättre Figgz!) så var det riktigt roligt. Det var inte heller mycket till fäste i 155:orna eller var det nu var, men att svänga är ju alltid skoj! Det gällde här att hålla farten uppe och det ger ju ett något annorlundare spårval än annars. Ja ja, jag får allt försöka hålla uppe farten också. Så, nu slapp någon annan lustigkurre att skriva det.
Fullt under bron, 120 km/h fladdrade förbi såg jag när jag sneglade på mätaren, och sedan vek vi av till vänster direkt och följde sedan vänsterkanten. Asfalten till höger var totalt onödig...
Han jag åkte med körde bana allra första gången på lördagen och han undrade om jag ville visa honom lite. Efter ett varv undrade jag vad det var som han inte visste. Det gick ju klockrent, förutom i högern efter Molin, där han nog tittat för mycket på Magnus spårval, men det felet rättade vi raskt till och vips så gick det mycket bättre!

Vi försökte köra den här träffen så nära SBF:s regler som möjligt och det jag kände som var något som borde förändras var antalet bilar för de med licens. Nu är det 10 bilar max på banan och det blir ganska glest. Desto tätare blir det i depån om det är en stor träff. Vi får väl ta upp detta till vintern!

Jag är förresten imponerad av er som tältade! När jag låg hemma i sängen och hörde hur regnet vräkte ner och åskan gick ner så led jag allt lite med er!

P.S. Automobils Porsche gick inte igenom vår besiktning till att börja med.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Även jag var på plats idag och fotograferadel lite. Lägger upp några smakprov här först hade tänkt att lägga upp fler senare men det tar sin lilla tid märker jag...


Nisse i full färd i Golf CS:en upp mot Mohlins knäpp, herrn placerade även ekipaget på andra plats i gtiklubbens tävling 'finaste bil' som pågick under söndagen thumbs up


Peeter på väg in under bron med den kvickare av sina bilar på plats, flest mil på banan för dagen?.


Även 'lådbilens' dragbil fick smaka på lite senare på dagen, den beryktade skrikpassaten, det gick undan även med denna bil


Lite ljud till denna bilden hade inte suttit fel, vrålande Golf VR6 framförd av Thullen, precis innan bron även detta.


Vit Ascona B körd av han som kallar sig för just detta här på forumet (vitascona alltså ), gick väldigt fint och lät om möjligt ännu bättre.

_________________
Peter Karlsson
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Äntligen hemma efter att tagit omvägen via Jönköping och handlat gatfälgar.

Fantaskisk dag med underbart "Kinnekulleväder", heltorrt på banan till 11:00

Det var jag som var någon sekund sen med flaggan när Josen snurrade och Wärhner passerade precis när jag ryckte flaggen. Även om man scannar över hela ansvarsområdet är det lite svårt att ha ögonen på exakt rätt ställe hela tiden. Dessutom snurras det ljudlöst när det är blött och jag var inte direkt förberedd på snurrning mitt på kortrakan över tunneln (tror det är lite växtlighet i vägen dessutom (hela Kinnekulle är lite vildvuxet i kanterna för tillfället)).

Nåja, nog med undanflykter, inget skada skedd.

Sitter och petar lite på en fimsnutt med Nisses spårval. Jag hamnade bakom i ett antal varv och tappade inte så mycket mark (förrän koncentrationen tröt). Tyvärr var linsen lite skitig men det märks nästan inte med Mustekens kassa optik . Hoppas att jag kan lägga ut den ikväll.

Edit: Nisses Spårval

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Lite blött fortfarande 09.00


_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048



Men senare sken solen och torkade upp banan!! thumbs up


_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19499



Jani Hast skrev:
Hmm, lyfter den så mycket bak vid maxbroms (kanske hjälpt av Mohlins knäpp iofs)?

Många fina bilder på mina chassirörelser thumbs up

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
SlimVince
Stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 151



Det var roliga två dagar på Kullen, tack till alla arrangörer!
Några bilder:





























_________________
Vincent Wong
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Barbapappa skrev:
Peeter på väg in under bron med den kvickare av sina bilar på plats, flest mil på banan för dagen?.

Jag körde 29,6 mil på banan med Lådbilen + några till med Passaten!

Det var en riktigt härlig dag med lagom många bilar. Man kunde i princip köra hur mycket man ville. thumbs up

Jag hade nya däck Dunlop Direzza 02G, som jag inte kört på tidigare.
I början understyrde bilen på ett sätt som den inte gjorde med RE 540-däcken, som jag hade tidigare.
Men när jag kom på att jag kunde bota understyrningen med att gå på gasen ännuhårdare,
så kändes det som att det gick att riktigt fort.
otroligt kul var det hur som helst!

En stor eloge till arrangörerna. Ni gjorde ett mycket bra jobb.
Jag håller dock med Nisse om att man borde kunna släppa ut några fler bilar än 10 i licens-gruppen.
Speciellt om förarna av bilar går åt sidan och släpper om snabbare bilar, så som de så föredömligt gjorde igår. thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
linden1
Göteborg
Här sen Jul 2005
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Även jag tog lite bilder. 200+ blev det. De finns här; http://www.jacksaw.net/050730/


_________________
Mikael Lindén
Opel Vectra Sport V6
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Figgz skrev:
Niklas i Speedstern, har synts flitigt på träffarna i år - det är skoj!


Jag har hunnit med 7 bandagar i år och fortfarande är jag inte så snabb...
Andra gången jag var här så försökte jag köra samma spår hela dagen och det hade jag nytta av denna helg. Denna gång lyckades jag få till kurvan före och efter molins knäpp. Nu skall jag bara rätta till under bron och kurvan före TV-krönet också. Man måste ju spara något till nästa gång. Supersonett fick nog hjärtat i halsgropen när han när han insåg hur mycket jag bromsar under bron.
Stort tack till alla!
Mina 44 bilder.


Gissa bilen.


Många olika bilar. thumbs up


En var blå.


8 olika Speedstrar under två dagar.


En blå till.


Måste samla lite däck till hemvägen också.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nillet skrev:
Mina 44 bilder.

Kul bild på Lådbilen! thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



NiklasFalk skrev:
Sitter och petar lite på en fimsnutt med Nisses spårval. Jag hamnade bakom i ett antal varv och tappade inte så mycket mark (förrän koncentrationen tröt). Tyvärr var linsen lite skitig men det märks nästan inte med Mustekens kassa optik . Hoppas att jag kan lägga ut den ikväll.

Edit: Nisses Spårval


Kul att se sig själv! Men du kunde väl sagt till att du filmade, nu var jag ju okammad!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



SBF:s ungdomssektion höll i licenskursen.




















Fast det är klart... Mamma var ju också med.


_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Nisse Classon skrev:
SBF:s ungdomssektion höll i licenskursen.


Av längden att döma en Speedsterförare

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4029



Peeter skrev:
Nillet skrev:
Mina 44 bilder.

Kul bild på Lådbilen! thumbs up


Lådbilen misstände tidigare och tidigare i kurvan efter varja varv. Jag tänkte att snart släpper det... Du tankade till nästa pass för sedan slutade den misstända.

_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com
Citera
Eftersnack
2005-07-30/31 Kinnekulle, 2 Dagar med GTi & OCS
1, 2   >>
4 besök senaste veckan (6810 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande