Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Manta A -74
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (13446 totalt)
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
erikjakan skrev:
Jag vill inte vara elak men risken är att din framvagnsbalk blivit på tok för låg!

/Erik


Jag vet att den är lite väl låg men jag har lagt ut grejerna på golvet och monterat däck. Det ska fungera om det inte är alltför mycket gupp i vägen...
Annars är det bara att jag bygger om skräpet igen.

Kanske ska nämna att den är sänkt ca 50-60mm så om jag sätter på däck som är 40mm större diameter på än original ska det bara vara 30-40mm närmare backen. Svårt att tro att det ska vara avgörande men vi får se.

_________________
Erik Abrahamsson

Opel Manta -74
Citera
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
Har pulat på litegrann så sakta men säkert börjar det likna en torpedvägg där den gamla var. Kommer nog behöva flytta bak stol, pedalställ och ratt ca 15-20cm för att få plats med turbo, grenrör, wastegate m.m. Nån som har några synpunkter på det eller är det bara bra? Stående pedaler med bromsvåg kommer inhandlas av märket Wilwood från Summit racing.

Kanske nån som vet var (i Sverige?) man kan hitta rör för att skarva rattstången som är av typen "Dubbel D"?


_________________
Erik Abrahamsson

Opel Manta -74
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2182



använd delar från BMW rattstång vet att äldre 5 serie använder DD stång..
good luck


_________________
Michael Thulesius
Citera
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
Pga personliga bekymmer har det inte hänt så mycket på ett tag men här är en ny bild på torpedväggen. Ska hämta ut pedalstället imorgon.


_________________
Erik Abrahamsson

Opel Manta -74
Citera
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
Nu har jag svetsat lite mer. Nu sen när jag helsvetsar, hur ska jag rostskydda så man slipper grubbla över att det ska börja ätas upp direkt?


_________________
Erik Abrahamsson

Opel Manta -74
Citera
Abrahamsson
Örnsköldsvik
Här sen Jan 2005
Inlägg: 79


Trådstartare
Använde Hagmans 2-komponents grundprimer så nu är det nästan klart med allt karossarbete. Bara lite svetsning kvar i motorutrymmet och en balk som är genomrostig och måste fixas...



_________________
Erik Abrahamsson

Opel Manta -74
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Manta A -74
<<   1, 2
7 besök senaste veckan (13446 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande