Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Inför träffar 2005-08-28 Rejsa.nu Challenge på Tullinge | << 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (8076 totalt) |
Hoppas nästan på regn... enda chansen för mig att få hem den där pokalen.... _________________ Marcus Stålheim Vinnare BMW CUP klass special 2013 Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special |
||||
Nu är jag redo
Tvättad, damsugen, nya bussningar i bärarmar fram, trimmad haldex, V-max soppa, tri-pak oktanboost. Någon är inte inom räckhåll för mig. Behöver öka motoreffekten minst 50% och utan slicks uppskattar jag att man tappar 2,5 - 3 s Mitt mål är att förbättra min tid. Har studerat onboard-filmen från min körning i juni och sett några mindre bra manövrar. Målet är att komma ner till 1:23:xx (varje tiondel sitter hårt) Tror att snabbaste tid blir 1:19:xx kanske t.o.m 1:18:xx _________________ Christian Lindblom |
||||
Nu får man ju prestations ångest. Nåväl slicksen är oanvända från 2000 tror jag. Har en uppsättning från förra året dock är det D4 som är ännu svårare att få temp i än D6. Min camber är ju inte ställbar(minimalt) så vi har vridit fjäderbenen för att få camber. Fälgarna hadde jag turen att få låna av Loadeds och de är 9,5 breda runt om med samma offset på 19 runt om Då tid inte fanns att även byta plats på de orginala fjäderbensplattorna från vänster till höger samt höger till vänster för att få önskad 3 grader camber fram så hann vi inte se om det även vid 3 grader hadde gått att få in fälgen under skärmkanten. Nu är frågan om man får önskad temp i däcken, slicks har ju inget vidare grepp om de inte når minimum 60 g bäst greppar de runt 80-100g. Min oro är att det kommer skilja för mycket i temp över ytan då cambern är så stor. Jag hadde mycket heller kört på 3g fram och 2g bak, tro att det då blir lättare att få rätt temp i däcken, samt att mer gummi är i backen. Jag hoppas dock att bilen kommer kränga ner lite mer däck i backen som det nu är med de 5g. På challenge är det således inte givet bätter med slicks kan jag tänka mig,för man har inte mycket tid och få upp tempen i dom på den banan, ca halvt varv. Men går det ja då har man ju all fördel. Vi ses i morgon _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Glömde nämna att det är 3 grader camber bak nu, bara så ingen trodde att jag även körde på 5g bak _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
[/quote]
På challenge är det således inte givet bätter med slicks kan jag tänka mig,för man har inte mycket tid och få upp tempen i dom på den banan, ca halvt varv. Men går det ja då har man ju all fördel. Vi ses i morgon [/quote] Hej, Förväntningarna ökar Vadå prestationsångest? Lite intressant info: I superstage skiljde det ca. 4 s mellan slicks & R-däck. M3 CSL som kört ca 1:21:5 med slicks och ca 1:25:5 Verkar vara större skillnad mellan slicks & R-däck än mellan R-däck & gatdäck. Vet ju förståss inte hur mycket dom åkte värmde innan. Vi ses _________________ Christian Lindblom |
||||
Jaha, jag som inte trodde det var någon utställning Att rena bilar är snabbare är en myt. _________________ John Kraft Glidare: Honda NSX Banbil: Honda S2000 kompressor. Tidigare: EVO IX Tidigare: S2000 turbo |
||||
Hel, ren och fuktionsduglig är tre ord som går hand i hand. _________________ //Rahel Azad |
||||
Inför träffar 2005-08-28 Rejsa.nu Challenge på Tullinge | << 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (8076 totalt) |