Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
2005-08-28 Rejsa.nu Challenge på Tullinge
<<   1, 2, 3, 4
7 besök senaste veckan (8076 totalt)
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Jag har under dagen spanat in en deltagares bil.

M3 CSL, ser ut som värsta BTCC-bilen med 5 graders camber och slicks.

Står mitt i stan

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Erik B skrev:
Nu har iaf fler betalat Hoppas vädret håller i sig och att vi slipper regn.
Vi ses morgon...


Hoppas nästan på regn... enda chansen för mig att få hem den där pokalen....

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
Chrisss
Kungsängen
Här sen Jul 2004
Inlägg: 233



Nu är jag redo

Tvättad, damsugen, nya bussningar i bärarmar fram,
trimmad haldex, V-max soppa, tri-pak oktanboost.

Någon är inte inom räckhåll för mig. Behöver öka
motoreffekten minst 50% och utan slicks uppskattar
jag att man tappar 2,5 - 3 s


Mitt mål är att förbättra min tid.
Har studerat onboard-filmen från min körning i juni och sett några
mindre bra manövrar.
Målet är att komma ner till 1:23:xx
(varje tiondel sitter hårt)

Tror att snabbaste tid blir 1:19:xx kanske t.o.m 1:18:xx

_________________
Christian Lindblom
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



Erik B skrev:
Jag har under dagen spanat in en deltagares bil.

M3 CSL, ser ut som värsta BTCC-bilen med 5 graders camber och slicks.

Står mitt i stan



Nu får man ju prestations ångest. Nåväl slicksen är oanvända från 2000 tror jag. Har en uppsättning från förra året dock är det D4 som är ännu svårare att få temp i än D6.

Min camber är ju inte ställbar(minimalt) så vi har vridit fjäderbenen för att få camber. Fälgarna hadde jag turen att få låna av Loadeds och de är 9,5 breda runt om med samma offset på 19 runt om Då tid inte fanns att även byta plats på de orginala fjäderbensplattorna från vänster till höger samt höger till vänster för att få önskad 3 grader camber fram så hann vi inte se om det även vid 3 grader hadde gått att få in fälgen under skärmkanten. Nu är frågan om man får önskad temp i däcken, slicks har ju inget vidare grepp om de inte når minimum 60 g bäst greppar de runt 80-100g. Min oro är att det kommer skilja för mycket i temp över ytan då cambern är så stor.

Jag hadde mycket heller kört på 3g fram och 2g bak, tro att det då blir lättare att få rätt temp i däcken, samt att mer gummi är i backen. Jag hoppas dock att bilen kommer kränga ner lite mer däck i backen som det nu är med de 5g.

På challenge är det således inte givet bätter med slicks kan jag tänka mig,för man har inte mycket tid och få upp tempen i dom på den banan, ca halvt varv. Men går det ja då har man ju all fördel.
Vi ses i morgon

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2740



RS6 skrev:
Erik B skrev:
Jag har under dagen spanat in en deltagares bil.

M3 CSL, ser ut som värsta BTCC-bilen med 5 graders camber och slicks.

Står mitt i stan



Nu får man ju prestations ångest. Nåväl slicksen är oanvända från 2000 tror jag. Har en uppsättning från förra året dock är det D4 som är ännu svårare att få temp i än D6.

Min camber är ju inte ställbar(minimalt) så vi har vridit fjäderbenen för att få camber. Fälgarna hadde jag turen att få låna av Loadeds och de är 9,5 breda runt om med samma offset på 19 runt om Då tid inte fanns att även byta plats på de orginala fjäderbensplattorna från vänster till höger samt höger till vänster för att få önskad 3 grader camber fram så hann vi inte se om det även vid 3 grader hadde gått att få in fälgen under skärmkanten. Nu är frågan om man får önskad temp i däcken, slicks har ju inget vidare grepp om de inte når minimum 60 g bäst greppar de runt 80-100g. Min oro är att det kommer skilja för mycket i temp över ytan då cambern är så stor.

Jag hadde mycket heller kört på 3g fram och 2g bak, tro att det då blir lättare att få rätt temp i däcken, samt att mer gummi är i backen. Jag hoppas dock att bilen kommer kränga ner lite mer däck i backen som det nu är med de 5g.

På challenge är det således inte givet bätter med slicks kan jag tänka mig,för man har inte mycket tid och få upp tempen i dom på den banan, ca halvt varv. Men går det ja då har man ju all fördel.
Vi ses i morgon


Glömde nämna att det är 3 grader camber bak nu, bara så ingen trodde att jag även körde på 5g bak

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Chrisss
Kungsängen
Här sen Jul 2004
Inlägg: 233



[/quote]
På challenge är det således inte givet bätter med slicks kan jag tänka mig,för man har inte mycket tid och få upp tempen i dom på den banan, ca halvt varv. Men går det ja då har man ju all fördel.
Vi ses i morgon [/quote]

Hej,

Förväntningarna ökar
Vadå prestationsångest?

Lite intressant info:
I superstage skiljde det ca. 4 s mellan slicks & R-däck.
M3 CSL som kört ca 1:21:5 med slicks och ca 1:25:5
Verkar vara större skillnad mellan slicks & R-däck än mellan R-däck & gatdäck.

Vet ju förståss inte hur mycket dom åkte värmde innan.

Vi ses

_________________
Christian Lindblom
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



Godnatt alla.... .... syns imorgon....

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



Regnigt på väg hem från nacka nu. Undra om man orkar tvätta bilen imorrn igen.

_________________
//Rahel Azad
Citera
kraft
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 103



AZAD skrev:
Regnigt på väg hem från nacka nu. Undra om man orkar tvätta bilen imorrn igen.


Jaha, jag som inte trodde det var någon utställning

Att rena bilar är snabbare är en myt.

_________________
John Kraft
Glidare: Honda NSX
Banbil: Honda S2000 kompressor.
Tidigare: EVO IX
Tidigare: S2000 turbo
Citera
AZAD
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 256



kraft skrev:
AZAD skrev:
Regnigt på väg hem från nacka nu. Undra om man orkar tvätta bilen imorrn igen.


Jaha, jag som inte trodde det var någon utställning

Att rena bilar är snabbare är en myt.


Hel, ren och fuktionsduglig är tre ord som går hand i hand.

_________________
//Rahel Azad
Citera
Inför träffar
2005-08-28 Rejsa.nu Challenge på Tullinge
<<   1, 2, 3, 4
7 besök senaste veckan (8076 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande