Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-11 -- Flygstaden, Söderhamn
4204 besök totalt
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
Några bilder och lite text här:

http://www.smksoderhamn.com/artiklar/2005/050911c.html

Tyvärr fastnade jag inte på några bilder, men jag masade mig iväg, till slut.

Ett bra ställe att träna framförallt bromsning på eftersom det är väl försett med avåkningszoner på många ställen. Själv lekte jag lite "trailbraking" och fick väl upp träffprocenten lite, men det är svårt och känsligt med precisionen!

Nu när jag återkom efter två år till banan tänkte jag på att det är bra mycket bättre asfalt här än på de andra flygbanorna jag provat, Barkarby, Björkvik, Lunda och Emmaboda (innan asfalteringen). Bedömde underlaget ge representativt grepp vilket ju är bra för teständamål.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002
Inlägg: 316



Du kanske finns på bild som inte är utlagt, osmo brukar knäppa många kort under dagen. Prova att skicka ett mejl till osmo.savikko@soderhamn.com

Det var trevligt att växla ett par ord i verkligheten med en rejsa.nu anhängare allafall 205an såg ut att gå fint, väldigt odramatiskt.

_________________
/Krister Lundkvist
www.klundkvist.se
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 358



Finfina bilder samt ett trevligt arrangemang:)

Körde inte själv denna gång utan hängde med Team oldsmobile istället. Tyckte dock hela grejjen var väldigt bra arrangerad. Ett plus i kanten var förargenomgången som var tydlig och bra. Även konbanan verkade vettigt konstruerad tyckte jag. Det är lite kul att det handlar om en så pass snabb konbana.

Det enda jag kan komma på att förbättra inför framtiden var väl möjligtvis lite bättre skyltning till själva evenemanget. Vi blev lite vilsna pga att det satt andra SMK-skyltar som ledde in till baksidan av fältet där det var väldigt igenbommat Dock så träffade vi på en av funktionärerna i etern då vi hade radio emellan bilarna och kunde på så sätt få en vägbeskrivning

Sen så var publikplatserna lite långt ifrån bilarna men det går säkert att ordna på nått sätt. Hur ser det ut längs rakan med shikanerna i skogskanten? Där kanske man kan ordna så folk kan stå (utanför stängslet).

Annars var det kanon! Jag hade jätteskojj

_________________
Adam Weinemo
Porsche 928 S4 MY91
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
K Lundkvist skrev:
Du kanske finns på bild som inte är utlagt, osmo brukar knäppa många kort under dagen. Prova att skicka ett mejl till osmo.savikko@soderhamn.com

Det var trevligt att växla ett par ord i verkligheten med en rejsa.nu anhängare allafall 205an såg ut att gå fint, väldigt odramatiskt.
Detsamma!

Jo, jag har redan mailat osmo och han har försökt skicka.

Det blir rätt odramatiskt med ca 130 hk @ 970 kg på den här banan... Jag förstår vad du menar, men det är en bidragande orsak. Sen att den nog ändå har bättre väghållning än de flesta gatbilar bidrar med resten. Jag försökte stöka till det så gott det gick, men det såg kanske inte så dramatiskt ut från utsidan?

Synd att det inte var fler rejsbilar där så man hade fått lite tempocheck. Alfan och jag hade nog hållt liknande tempo om den hade varit kvar.

Få se om det blir ett nytt besök 25/9.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
Några osmo Savikkos bilder från dagen. Har bara på min bil ännu.








_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
Några fler av osmos fina bilder:

















...varierad vagnpark, som synes. Utöver bilarna en massa hojar inkl fyrhjulingar, supermotarder, gatcyklar och en åtminstone en race-hoj.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Mustang-Leffe
Järfälla
Här sen Sep 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Blev det inga bilder på min bil, Mustang-caben alltså?
Kanske körde så fort att inte fotografen hann med...

_________________
Leif Nilsson
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
Några till från osmo.....

Förarmöte:


Musse-kavalkad:






Inte bilar, men fyra hjul.....:

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Fast Fritz

Här sen Sep 2005
Inlägg: 4



Hej första posten på rejsa för mig
Som sagt det är sista körningen 25/9. Hoppas att det kommer lika många bilar då som på dom tidigare körningarna.

Jag kommer dit som vanligt med den röda Audi S2:an.
Ps. Hoppas att det dyker upp lite fler Audi bilar på banan.

_________________
Fredrik Tingelöf
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002
Inlägg: 316



Fast Fritz skrev:
Hej första posten på rejsa för mig
Som sagt det är sista körningen 25/9. Hoppas att det kommer lika många bilar då som på dom tidigare körningarna.

Jag kommer dit som vanligt med den röda Audi S2:an.
Ps. Hoppas att det dyker upp lite fler Audi bilar på banan.


Välkommen hit!

Så du åker S2an, då måste jag fråga om du har gjort nått åt chassi den senaste tiden? Den verkade var betydligt stummare än tidigare .

_________________
/Krister Lundkvist
www.klundkvist.se
Citera
Fast Fritz

Här sen Sep 2005
Inlägg: 4



Inför sommaren 2004 så monterade jag Bilstein dämpare runt om och bytte alla chassie bussningar till polytheran bussningar.

I framtiden ska det monteras en kraftigare eller justerbar krängningshämmare bak.

_________________
Fredrik Tingelöf
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Ajajjj...
Hur gick det med fälgkanten på denna!?




Hur som helst mycket fin bil

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Mustang-Leffe
Järfälla
Här sen Sep 2005
Inlägg: 3

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Nu e iallafall jag nöjd,linslus som man är... thumbs up

_________________
Leif Nilsson
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003
Inlägg: 129



jag som så gäran ville köra..
Men så har nå IDIOTER gjort inbrott och stöldförsök av bilen under natten så det vara bara och stanna hemma..Att man inte får ha sina egna grejer i fred.. .

och den 25.e har jag redan planerat in en utställning i Borlänge med katterna.. så jag får hoppas det blir av nästa år oxå.. Och då ska inte nå jävla biltjuvar hindra mig

_________________
Teres karlsson


330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002
Inlägg: 316



Fan vad trist, man blir ju så j**la less på dessa inbrott. Hoppas att dom inte förstörde för mycket eller fick med sej en massa prylar.

_________________
/Krister Lundkvist
www.klundkvist.se
Citera
Teres
Gävle
Här sen Aug 2003
Inlägg: 129



Dom tog 2 saker min kompleta Bmw orginal vertygssats och en resväska. Dom hade hittat Cd-fronten som lång gömd i bilen. Men min cd ville dom inte ha sen hade dom snokat efter slutseg och såna grejer.

sen fick man ju ett mobbat lås på förrardörren av en skruvmejsel och en fin buckla runt låset. Men så gick det inte och ta sig in :attentn2: . så då hade dom fått ner runt 2cm och tagit sig in på så viss.. Så det var nog det som räddade täninglåset. men dom har försökt bryta bort hela kåpan runt för och försöka tjuvstarta Betttan.

Fast jag får väl vara glad. Dom hade ju kunnat gjort med skada på själva bilen. Men eftersom det var så lite taget så var det bilen som var själv målet skulle jag tro..

Så är det nån som vet en duktig /bilig lackare i Gävle så säg till =) Framdörren ropar efter

Mvh

_________________
Teres karlsson


330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
K Lundkvist
Gävle
Här sen Nov 2002
Inlägg: 316



Adam928 skrev:
Finfina bilder samt ett trevligt arrangemang:)

Körde inte själv denna gång utan hängde med Team oldsmobile istället. Tyckte dock hela grejjen var väldigt bra arrangerad. Ett plus i kanten var förargenomgången som var tydlig och bra. Även konbanan verkade vettigt konstruerad tyckte jag. Det är lite kul att det handlar om en så pass snabb konbana.

Det enda jag kan komma på att förbättra inför framtiden var väl möjligtvis lite bättre skyltning till själva evenemanget. Vi blev lite vilsna pga att det satt andra SMK-skyltar som ledde in till baksidan av fältet där det var väldigt igenbommat Dock så träffade vi på en av funktionärerna i etern då vi hade radio emellan bilarna och kunde på så sätt få en vägbeskrivning

Sen så var publikplatserna lite långt ifrån bilarna men det går säkert att ordna på nått sätt. Hur ser det ut längs rakan med shikanerna i skogskanten? Där kanske man kan ordna så folk kan stå (utanför stängslet).

Annars var det kanon! Jag hade jätteskojj


Angående publikplatserna så svarar säkerhetschef osmo Savikko genom mej då han inte är flitig användare här.

"Det har med flygplats säkerheten till stor del att göra och att klubben skulle behöva en större funktionärsstab för att kunna ta hand om just publik om den kommer innanför staketet i dagens läge. Kan hända att man i framtiden får möjlighet till bättre publikplatser men då kommer det krävas att man bygger avbärar räcken som skiljer fordon och besökare efter banan. Klubben lånar bara banända 30 och har med det läget ingen möjlighet med detta, och får heller inte bygga något permanent som kan äventyra flygsäkerheten även om det ser utan att vara bra långt åt sidan från staketet och själva landnings/startbanan sett, tyvärr."



//osmo Savikko

_________________
/Krister Lundkvist
www.klundkvist.se
Citera
Eftersnack
2005-09-11 -- Flygstaden, Söderhamn
4204 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande