Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Final på Mantorp | << 1, 2 7606 besök totalt |
Jo det var Thomas som köpte den. Vi andra kör ju bara... Det kändes att den var snabb, körde lugnt eftersom vi inte hade någon placering att kriga om i totalen. Men provade ligga på ett par varv och då var man 3-4 sekunder snabbare per varv än vad volvon var på Mantorp förra året. Dock skulle det förståss inte skada med lite mer kraft under huven. Men det finns nog att hämta. |
||||
Är det samma spec på bilen som det varit under resten av året? Tror att Ronny låg kring 1.27 på Mantorp med bilen. Det borde räcka väldigt långt i msls. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Ni var av ut i gräset strax efter pariserkurvan och eftersom ni låg "jättetätt" med en konkurrent antog jag att ni blev "avputtade" och att det gjorde sönder bilen. Ni gick ju in direkt efter det. Då kanske det var tvärt om - ni körde av pga att bärarmen gick av... _________________ Mårten Kluck |
||||
Hmmm, provar igen...långa fingar ibland. Det är två olika BMW, den orangea hör till Blommenhof (M3 kaross?) och Z3:an hör numer till några killar från Stockholm som gjorde en bejublad start i lördags. Två svarta streck över spärrlinjen ut ur depån sedan besök i Lecadiket innan rakan Efter den showen gick det dock riktigt bra. _________________ Johan Bergin |
||||
Aha, hörde bara att de som körde Z3an kört med Blommenhof förut. Det förklarar Patriks önskemål om mer effekt... _________________ /Kristian Elisson |
||||
EDIT: Blev dubbla inlägg och detta var minst rätt... någon får gärna ta bort det...
|
||||
Tyckte nog att 1,27 lät väldigt lågt med tanke på att vi i lördags hade som bästa tid 1,42.xxx Men förklaringen låg alltså i att det var Z3:an som Kristian pratade om medan jag pratade om den orangea M3:an... Jag såg Z3:ans härliga start rakt över heldragen linje med alla 4:a hjul från första parkett... Sen kan man ju konstatera också att många skulle fått bestraffning för att köra förbi Z3an under gulflagg efter att den kommit upp ur Lecan... visserligen körde den väldigt långsamt på långa rakan då, men gulflagg är ju gulflagg... halva fältet passerade dock... Eller finns det någon regel som säger att man får köra om bil som varit av?! |
||||
Den där regeln kan ju få lite konstiga effekter.... t.ex om en bil kör attans långsamt och det är långt fram nästa postering, då känns det riktigt knepigt att behöva ligga bakom och puttra när det i själva verket är helt ofarligt att åka om, i såna lägen känns det snarare som att man själv utgör en fara i o m att det kommer fler ekipage bakifrån i mkt högre fart. _________________ Pär Hylander |
||||
Håller helt med och det var inte det minsta farligt att köra om Z3an heller. Men var drar man gränsen för vad som är tillåtet och inte? Regeln säger ju bara (så vitt jag vet) att omkörning är förbjuden under gulflagg. Tilläggas kan också att Z3an fortsatte gå för egen maskin utan att vara in i depån och körde efter ett tag i normal hastighet igen, antar att chaffören ville ta det lite lugnt innan han visste om bilen var hel efter avåkningen. |
||||
_________________ Mårten Kluck |
||||
Men vitflaggen var ute strax innan start/mål rakan ett varv när jag körde min stint... såg dock aldrig till något långsamtgående fordon... |
||||
Vi som "första" gångs team i MSLS förundras över ett par saker.
Tex. tyckte vi att pacecar hade massa konstigheter för sig. Som att gena över banan för att hinna upp ledande bil. Helt plötsligt släppa fältet och åka in i depå med alla rotorljus tända. Andra saker som vi blev förvånade över var, att vi vid depå utfarten blev stoppade för att "man" bedömde att det var osäkert att åka ut på banan då pacecar var uppe på krönet innan F2 kurvan. Eller när det gäller omkörningen av Z3'an som blev bogserad upp ur lecan. Den borde bogseras in i depå inte släppas på rakan. Förövrigt hade vi en rolig dag på Mantorp... /Pär _________________ Pär Hellqvist EDE Racing https://www.youtube.com/user/ederacing par@ederacing.se http://www.ederacing.se |
||||
Vi börjar mest spekulera i om det är elfel på lamporna eftersom man på tävlingsradion ger andra intruktioner till pacecar än vad som verkligen sker. Att han genade är ju lite pinsamt - han var inte tillräckligt snabb i accet ut ur depån för att hinna ut före ledaren - flera gånger... Detta har dock inte varit fallet tidigare (på Sviesta). _________________ Mårten Kluck |
||||
Allmänt banåkaforum Final på Mantorp | << 1, 2 7606 besök totalt |