Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Final på Mantorp
<<   1, 2
7606 besök totalt
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Kristian Larsson skrev:
Aha, det var ni som köpte Nygårds gamla spjut thumbs up Se nu till att hålla fanan högt, den bilen är riktigt snabb


Jo det var Thomas som köpte den. Vi andra kör ju bara...

Det kändes att den var snabb, körde lugnt eftersom vi inte hade någon placering att kriga om i totalen. Men provade ligga på ett par varv och då var man 3-4 sekunder snabbare per varv än vad volvon var på Mantorp förra året. Dock skulle det förståss inte skada med lite mer kraft under huven. Men det finns nog att hämta.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

patand skrev:

Jo det var Thomas som köpte den. Vi andra kör ju bara...

Det kändes att den var snabb, körde lugnt eftersom vi inte hade någon placering att kriga om i totalen. Men provade ligga på ett par varv och då var man 3-4 sekunder snabbare per varv än vad volvon var på Mantorp förra året. Dock skulle det förståss inte skada med lite mer kraft under huven. Men det finns nog att hämta.

Är det samma spec på bilen som det varit under resten av året?
Tror att Ronny låg kring 1.27 på Mantorp med bilen. Det borde räcka väldigt långt i msls.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



patand skrev:
Hade vi närkontakt med konkurrent? Det visste jag inte... är du säker?
ok - då såg det bara ut så..
Ni var av ut i gräset strax efter pariserkurvan och eftersom ni låg "jättetätt" med en konkurrent antog jag att ni blev "avputtade" och att det gjorde sönder bilen.
Ni gick ju in direkt efter det.

Då kanske det var tvärt om - ni körde av pga att bärarmen gick av...

_________________
Mårten Kluck
Citera
jbergin
Stockholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 415



Kristian Larsson skrev:
patand skrev:

Jo det var Thomas som köpte den. Vi andra kör ju bara...

Det kändes att den var snabb, körde lugnt eftersom vi inte hade någon placering att kriga om i totalen. Men provade ligga på ett par varv och då var man 3-4 sekunder snabbare per varv än vad volvon var på Mantorp förra året. Dock skulle det förståss inte skada med lite mer kraft under huven. Men det finns nog att hämta.

Är det samma spec på bilen som det varit under resten av året?
Tror att Ronny låg kring 1.27 på Mantorp med bilen. Det borde räcka väldigt långt i msls.


Hmmm, provar igen...långa fingar ibland. Det är två olika BMW, den orangea hör till Blommenhof (M3 kaross?) och Z3:an hör numer till några killar från Stockholm som gjorde en bejublad start i lördags. Två svarta streck över spärrlinjen ut ur depån sedan besök i Lecadiket innan rakan Efter den showen gick det dock riktigt bra.

_________________
Johan Bergin
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

jbergin skrev:

Hmmm, provar igen...långa fingar ibland. Det är två olika BMW, den orangea hör till Blommenhof (M3 kaross?) och Z3:an hör numer till några killar från Stockholm som gjorde en bejublad start i lördags. Två svarta streck över spärrlinjen ut ur depån sedan besök i Lecadiket innan rakan Efter den showen gick det dock riktigt bra.

Aha, hörde bara att de som körde Z3an kört med Blommenhof förut. Det förklarar Patriks önskemål om mer effekt...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



EDIT: Blev dubbla inlägg och detta var minst rätt... någon får gärna ta bort det...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



jbergin skrev:
Hmmm, provar igen...långa fingar ibland. Det är två olika BMW, den orangea hör till Blommenhof (M3 kaross?) och Z3:an hör numer till några killar från Stockholm som gjorde en bejublad start i lördags. Två svarta streck över spärrlinjen ut ur depån sedan besök i Lecadiket innan rakan Efter den showen gick det dock riktigt bra.


Tyckte nog att 1,27 lät väldigt lågt med tanke på att vi i lördags hade som bästa tid 1,42.xxx Men förklaringen låg alltså i att det var Z3:an som Kristian pratade om medan jag pratade om den orangea M3:an...

Jag såg Z3:ans härliga start rakt över heldragen linje med alla 4:a hjul från första parkett...

Sen kan man ju konstatera också att många skulle fått bestraffning för att köra förbi Z3an under gulflagg efter att den kommit upp ur Lecan... visserligen körde den väldigt långsamt på långa rakan då, men gulflagg är ju gulflagg... halva fältet passerade dock... Eller finns det någon regel som säger att man får köra om bil som varit av?!

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



patand skrev:

Sen kan man ju konstatera också att många skulle fått bestraffning för att köra förbi Z3an under gulflagg efter att den kommit upp ur Lecan... visserligen körde den väldigt långsamt på långa rakan då, men gulflagg är ju gulflagg... halva fältet passerade dock... Eller finns det någon regel som säger att man får köra om bil som varit av?!


Den där regeln kan ju få lite konstiga effekter.... t.ex om en bil kör attans långsamt och det är långt fram nästa postering, då känns det riktigt knepigt att behöva ligga bakom och puttra när det i själva verket är helt ofarligt att åka om, i såna lägen känns det snarare som att man själv utgör en fara i o m att det kommer fler ekipage bakifrån i mkt högre fart.

_________________
Pär Hylander
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Pär Hylander skrev:
Den där regeln kan ju få lite konstiga effekter.... t.ex om en bil kör attans långsamt och det är långt fram nästa postering, då känns det riktigt knepigt att behöva ligga bakom och puttra när det i själva verket är helt ofarligt att åka om, i såna lägen känns det snarare som att man själv utgör en fara i o m att det kommer fler ekipage bakifrån i mkt högre fart.


Håller helt med och det var inte det minsta farligt att köra om Z3an heller. Men var drar man gränsen för vad som är tillåtet och inte? Regeln säger ju bara (så vitt jag vet) att omkörning är förbjuden under gulflagg.

Tilläggas kan också att Z3an fortsatte gå för egen maskin utan att vara in i depån och körde efter ett tag i normal hastighet igen, antar att chaffören ville ta det lite lugnt innan han visste om bilen var hel efter avåkningen.

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



patand skrev:
Men var drar man gränsen för vad som är tillåtet och inte? Regeln säger ju bara (så vitt jag vet) att omkörning är förbjuden under gulflagg.
Verkar som om vissa funktionärer inte vet att vitflagg finns..

_________________
Mårten Kluck
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Klucken skrev:
patand skrev:
Men var drar man gränsen för vad som är tillåtet och inte? Regeln säger ju bara (så vitt jag vet) att omkörning är förbjuden under gulflagg.
Verkar som om vissa funktionärer inte vet att vitflagg finns..


Men vitflaggen var ute strax innan start/mål rakan ett varv när jag körde min stint... såg dock aldrig till något långsamtgående fordon...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Hellas
Stockholm
Här sen Nov 2003
Inlägg: 440



Vi som "första" gångs team i MSLS förundras över ett par saker.
Tex. tyckte vi att pacecar hade massa konstigheter för sig.
Som att gena över banan för att hinna upp ledande bil. Helt plötsligt släppa fältet och åka in i depå med alla rotorljus tända.
Andra saker som vi blev förvånade över var, att vi vid depå utfarten blev stoppade för att "man" bedömde att det var osäkert att åka ut på banan då pacecar var uppe på krönet innan F2 kurvan. Eller när det gäller omkörningen av Z3'an som blev bogserad upp ur lecan. Den borde bogseras in i depå inte släppas på rakan.

Förövrigt hade vi en rolig dag på Mantorp...

/Pär
Citera
Klucken
Mora
Här sen Apr 2004
Inlägg: 208



Hellas skrev:
Vi som "första" gångs team i MSLS förundras över ett par saker.
Tex. tyckte vi att pacecar hade massa konstigheter för sig.
Som att gena över banan för att hinna upp ledande bil. Helt plötsligt släppa fältet och åka in i depå med alla rotorljus tända.
Detta har även vi som brukar vara funktionärer reagerat på - dvs att pacecar slår av och på ljusen på alla möjliga tider o otider.
Vi börjar mest spekulera i om det är elfel på lamporna eftersom man på tävlingsradion ger andra intruktioner till pacecar än vad som verkligen sker.

Att han genade är ju lite pinsamt - han var inte tillräckligt snabb i accet ut ur depån för att hinna ut före ledaren - flera gånger...

Detta har dock inte varit fallet tidigare (på Sviesta).

_________________
Mårten Kluck
Citera
Allmänt banåkaforum
Final på Mantorp
<<   1, 2
7606 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande