Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-17 Nürburgring "Svenskhelgen"
4141 besök totalt
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Jag kom inte ner förräns på fredag kväll, efter 2 oförglömliga dagar hos RUF (mer om detta vid ett senare skede).

Vi bodde i "Villa Schwedenkreuz" som till min förvåning låg mycket centralt. Jag hade fått för mig att huset låg utanför Ringen.
På lördagen åkte vi runt och rekade för banan öppnade inte innan 13.30.
Jag kan rekommendera frukosten på Bikeworld. Bra och billig! Dessutom fick vi vår begäran att se ett 7.5x varv i en K1200 på storbild beviljat. Den hojen stod inte upprätt ofta och jag tror inte varvräknaren var under 9.000 speciellt ofta.

Gumball 8000 var på plats med en hel del balla bilar. När väl banan öppnade blev det kalabalik så klart, så vi väntade tills de första kört av sig (dock inte så många av banan).

Vi tog vår 320d med automat på ett par varv och fick en välbehövlig uppfräschning av linjerna av Göte.
Det var mycket bilar på plats och jag försöker alltid släppa förbi så långt som möjligt. Dock ställer detta till problem för ens egen körning.
Helt plötslig märker man att man ligger i 150 i helt fel linje bara för att man ville vara lite bussig och inte förstöra för någon annan.
Regnet kom naturligtvis, men mest i slutet av banan. Efter Hohe Acht var det väldigt halt på vissa ställen och vår BMW var allt annat än kommunikativ När man kände nåt hade det redan hänt så att säga.

Men jag fick lite av en religös upplevelse när jag i regn och motljus blir omkörd av Zakspeed Vipern i Pflantsgarten. Han kör om mig precis vid hoppet och går sedan på ställ genom hela kurvan.
Vattnet sprutar i motljuset, ser nästan ut som någon som kör vattenskidor.

Värst var väl det gäng som tog ut sina sprillans Hertz hyrbilar och körde skiten ur dom, med gegga över hela bilarna. Så klart smällde de minst en av bilarna rätt ordentligt. thumbs down

Åkte även med ett varv i CSL:en. thumbs up



Gissa bilen


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Hm, med tanke på den fula vingen bak och att den annars ser ut som en Nissan 350Z så gissar jag på Porsche Cayman?

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1130



RUF Rt 12?!
Måste säga att ja är grymt avundsjuk..

_________________
Tobias Hilmersson
944 S2 "Murphy", 968CS
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Låter som en kanonhelg! thumbs up

Långhelgen på den svenska "ringen" var dock inte heller så dum

Bilen ser ut som en Cayman i RUF-utförande med RUF's RTurbo-insug... mer bilder önskas!

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



...hmm... nu har jag kollat och det är inte en Cayman, saknar gälarna framför bakre hjulhuset, och Cayman har mer plåt istället för glas framför C-stolpen...

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Hmm.... RT12 kanske?

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8036



Caymanbild tagen i Frankfurt i torsdags som jämförelse....den är det inte...

Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
ok....ok....det här är en eftersnackstråd om Ringen. Det finns en gissa bilen-tråd också.
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=22536&highlight=
Bonus om du gissar hur snabbt den gick 0-200 km/h på

Men visst är det en RUF RT12, serienr. #1. Vilket monster! Enzo who?

Sanslösa dagar! Vi hade lånat en BMW M6 och låg på fartstoppet i 270 km/h och kunde bara se den silverfärgade "skåpbilen" (RUF Cayenne) försvinna framför oss med Alois Ruf bakom ratten.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Följande är taget från en annan tråd men passar minst lika bra här.

Lennart Jarmyr skrev:
Så här glad är man när man åker sista varvet för helgen.




Helt underbar bild tagen av Jochen. thumbs up
För den som orkar läsa så är historien bakom bilden är något åt det här hållet:

Jag sätter mig i passagerarsätet i Janne Nagys M3 och vi har väl båda en (kanske något naiv) förhoppning om att det ska vara någorlunda lugnt på banan då det precis har varit en längre stängning och det bara är ungefär en timme kvar innan man stänger bommarna för dagen. Vem vet alla kanske har åkt hem. Janne laddar på och det känns som att vi är nästan ensamma på ringen. Vi kommer ikapp en BMW E30 någonstans efter Aremberg ner mot Fuchsröhre när vi upptäcker den blinkande gula lampan som innebär att det är någonting ivägen längre fram. Olycka, olja, långsamt fordon? Efter Adenauer Forst har fortfarande inget hinder dykt upp så Janne bestämmer sig för att passera E30:n och vi susar ner mot Miss-Hit-Miss när jag känner att något vibrerar i min bakficka. Efter en hel del lirkande så lyckas jag få fram telefonen och med lite pillande får jag in den mellan örat och hjälmen. Anders Jonsson konstaterar att jag är ute och åker och undrar om det är lite trafik. Ja, jämfört med vad det varit tidigare under dagen så var det ju ganska lugnt (iaf så här långt) så jag föreslår att han ska ta sig ut på ett varv eller två innan stängning. Därefter kommer vi ikapp hela koppel med bilar i alla möjliga färger och storlekar. Ingen av dessa verkar dock ha backspeglar så Janne slår av på takten och fiskör sista biten (i det här läget är jag nära att ringa Herr Jonsson och be honom glömma vad jag tidigare sagt). I Schwalbenschwanz noterar jag (tack vare det makliga tempot) att Jochen står och fotograferar. Jag försöker att vinka lite men han begriper ingenting.

Efter 10-15 minuters köande på Döttinger Höhe är vi på nytt ute i full fart ner mot Tiergarten. Och precis som förra varvet flyter det på riktigt bra första halvan. Den oförklarliga gulblinken i Fuchsröhre är borta och det enda störomomentet dyker upp i backspegeln i Miss-Hit-Miss. Gaute i sin CSL är i farten. Janne släpper förbi och hänger på ganska fint ner genom Wehrseifen mot Breidscheid där folk står längs banan viftar som tokiga. Vi ser ganska snart blåljusen på bron och inser direkt att det som hänt är ganska allvarligt (Senare info säger dock att att han lär ha kommit ganska lindrigt undan. Brutet nyckelben och blåslagen i största allmänhet. thumbs up Vi smyger förbi olyckplatsen och är väl egentligen ganska avtända vid det har laget. Men med en (fortfarande naiv) förhoppning om att kunna få ut lite vettig körning ur den här helgen drar Janne på uppför Exmühle bara för att i Bergwerk mötas av ytterligare ett gäng som viftar frenetiskt med armarna. Han försöker bromsa och inser att den MC som nu åkt av i Bergwerk har gjort det pga olja. Samma olja som Janne nu har under hjulen. Några svettiga ögonblick senare har han fått kontroll på bilen och puttrar runt kurvan på ett säkert sätt. Nu är det iaf definitivt slutkört och resten är inget annat än sightseeing i eifelbergen. När vi nu närmar oss Schwalbenschwanz för andra gången så föreslår jag att vi ska köra ner rutorna och vinka till Jochen (som fö. är förbaskat duktig på att fotografera). Sagt och gjort... Janne och jag är numera förevigade som två dårar på ringen.

_________________
Anders Dauner
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Anders Dauner skrev:
Följande är taget från en annan tråd men passar minst lika bra här.

Lennart Jarmyr skrev:
Så här glad är man när man åker sista varvet för helgen.




Helt underbar bild tagen av Jochen. thumbs up


Klockren bild!! thumbs up Det där uppskattas nog av tyskarna.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Skönt att höra att Janne rattade det hela till rätta när Silfverfisken hamnade i okänt "vatten"...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Skönt att höra att Janne rattade det hela till rätta när Silfverfisken hamnade i okänt "vatten"...

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens
Trådstartare
Verkar som att Gaute gjorde ett intryck hos Norrmännen


http://www.porsche-club-norge.no/forums/viewtopic.php?t=4442

"Joda Gaute er en gærning han, kjorte så fort at jeg lagde bulk i innertrekket på doren når jeg skulle holde meg fast. En opplevelse helt sikkert, den BMWèn går fort (m3 csl). "

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2739



Erik B skrev:
Verkar som att Gaute gjorde ett intryck hos Norrmännen


http://www.porsche-club-norge.no/forums/viewtopic.php?t=4442

"Joda Gaute er en gærning han, kjorte så fort at jeg lagde bulk i innertrekket på doren når jeg skulle holde meg fast. En opplevelse helt sikkert, den BMWèn går fort (m3 csl). "


Alltid kul att träffa sina landsmänn, man får ju öva upp spåkkunskaperna.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Eftersnack
2005-09-17 Nürburgring "Svenskhelgen"
4141 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande