Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Lotus Europa S2 1969 Rambygge nr2 på G | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (67948 totalt) |
1500 - 2000£ för komplett nytt chassie beroende på modell. Jag som är djurvän hade direkt donerat det gamla chassiet till rostmasken. Kanske ska skaffa sig ett gammalt engelskt vrak att ösa tid och pengar på. Vänta förresten, jag har ju ett gammalt engelskt vrak ...
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||
Tack för tipsen.
Banks ramen har jag sucktat efter. Finns en gubbe i Kanada som också gör ramar, lite billigare men dyrare frakt. Berne här på forat har låtit tillverka en egen. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Rostfritt är fint! Först skall det byggas en karossnurra så det blir lite plats på golvet. Har ett par dagars slip jobb framför mig. Då skall jag ta mig en funderare vem som skall få jobba. Ramen får bli ett konstverk på tomten. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Såhär såg min ram ut i skarven mot tvärbalken fram. Inte så kul
Känns bättre med nya friska grejor, särskilt om man har dubbel effekt mot original _________________ Berne Fransson Esther Se7en -06 Lotus Europa S2 -70 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=32034 |
||||
Uj dags för en liten uppdatering.
I vinter skall Europan få en liten uppfrächning. Så det är dags att plocka ner den från garagetaket. Lite spackel och färg så blir den nog fin. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Först på väggen.
Sen i taket. Och nu på golvet. Så nu kan du skryta med att bilen har åkt ett varv runt hela garaget. Och eftersom den står i rätt position har du inga skäl till att inte börja med renoveringen. Eller? Förhoppningsvis behöver vi inte heller vänta två år till nästa uppdatering. För i vilken position ska du visa bilen i sånt fall? Fuchen passar för övrigt riktigt bra. Ser nästa ut som klassiska Revolution. Du borde fixa så dom går att använda. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
då rösta jag hellre åt denna håll http://www.speedhunters.com/2013/01/ _________________ Philipp Klement |
||||
Rory räserbil möter Plast och Son _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Kul bil. Kommer följas.
Nä vi behöver inte vulgofälgar och infällda porschestrålkastare. Mycket snyggare med revolution och balongdäck. Snegla hellre på Jay Lenos Elan för inspiration. _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
Kul att höra alla komentarer, vi har alla olika smak.
Som någon sa på komentaren "Hur dum får man vara!" Enda svaret på det är "Hur dum som helst". Ni behöver inte oroa er. Den skall tillbaka mot orginal skick och färg. Renault motorn skall få en översyn. Den rätt så maskätna ramen skall bytas mot en ny. Fälgarna får vi se vad det blir. Klassiskt till utsende blir det. I morgon skall karossen iväg till ett spa och få en lättare pealing. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
_________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Renault 385 och 365 som använder i Lotus europa om jag tänker rätt, med skruvbara kronhjul! edit: Sorry 336 och 365 heter lådorna som användes i Europorna sålänge dem inte hade twincam motor. Rätta mig gärna om jag har fel |
||||
svansmotor eller mittmotor som du skrev i 5orna ? _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||
Hej, kul att min gamla tråd vaknar.
Europa S2 använde 336 lådor från Renault R16 , men och det är ett rätt så stort men, Lotus lådorna hade en speciel utväxling unik för Lotus och de vände på kronhjulet. Min rekommendation är att använda 395 lådan från R15 eller R17 eller ännu hellre NG1 lådan från R 27. Renault original konfiguration. 336 motorn bakom lådan. Går att vända på kronhjul. 385 och 395 motorn framför lådan. Går att vända på kron hjul NG1 motorn framför lådan. Tror inte det går att vända kronhjul. NG1 är den starkaste lådan Renault gjort. Mig veterligen, men jag kan ha fel. _________________ Mvh Hans Sjögren Lotus Europa S2 -69 Corvette C6 Z51 -05 Ex. BMW E36 M3 3.0 -94 Ex. 951 -89 Ex. 944 -85 Ex. Saab Sonett III -74 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Lotus Europa S2 1969 Rambygge nr2 på G | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (67948 totalt) |