Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mini 1000 1974
2 besök senaste veckan (1789 totalt)
jonaskellander
Hultsby (Kalmar)
Här sen Nov 2004
Inlägg: 49


Trådstartare
Då va det dags att bygga lite själv då.
Planerna för denna lilla bil är gatbil godkänd för castrol cup och/eller historiska.
vinterns jobb blir rostfix samt montering av bur, troligtvis från svets & smide samt en inköpt momo rookie stol.
EDIT 060207 Amatörbyggt fordon med Swift Gti motor.


Ser bättre ut i verkligheten, inga fläckar och mycket lite använd.

Planerna:
till en början bygga på 998 motorn och sikta på max ca 70 hk. Bla Dubbla SU, cooper topp och extraktor grenrör. Balanserad vev och stakar. Då bör original växellåda hålla. Rakskurna mellandrev har rekomenderats så det är troligt att det blir det. Denna del är på samla delar stadiet.

Hi-lo justerbar höjd, några stötdämpare som lämpar sig för kurviga vägar. 6x10 fälgar med 165x70 (tror det är de dimensionerna på däcken..) justerbara hjulvinklar.

Flytta in batteriet i kupén (batterilåda) och låta en säkerhetstank husera ensam i skuffen.




Som någon här så klokt sa tidigare: "det är långt till pension". Jag skriver under på det. Speciellt med 2 andra små "minisar" att underhålla!

några halvdassiga bilder. kommer mer!




_________________
Jonas Kellander
Citera
Johnson
Götene
Här sen Jun 2005
Inlägg: 94



Hänt nåt mera?
Mycket nyfiken på detta bygge!!

_________________
Peter Johnson
Citera
jonaskellander
Hultsby (Kalmar)
Här sen Nov 2004
Inlägg: 49


Trådstartare
hej.

Ja det har hänt mera!

Jag tog beslutet att byta alla pallbocksbilar mot en rullande!
Så nu har minin ny lycklig ägare, swiften som var tilltänkt motordonator gick till grann byn ocj jag fick en SAAB 9-5 VECTOR SC! den kan både gasa och svänga + att ungarna kan åka med samtidigt som frugan blir glad över en fin bil!

MVH
jonas

_________________
Jonas Kellander
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mini 1000 1974
2 besök senaste veckan (1789 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande