| |
|
headline
Göteborg

Här sedan: 27 Feb 2004
|
|
Våra race- och banåkarbilar
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Eddie Varvstopp
Kävlinge

Här sedan: 09 Nov 2002
|
06 Aug 2007 13:57
|
|
|
Trevlig rejsrapport Gustav .
Nu vet jag vad för tider jag skall köra på Sturup, kan du så kan jag .
Kul att träffas igen och vi ses på KM5  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Josen
Göteborg

Här sedan: 06 Aug 2004
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Cyberoid
Göteborg

Här sedan: 07 Okt 2003
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Cyberoid
Göteborg

|
06 Aug 2007 14:38
Re:
|
|
|
| headline skrev: |
Jag filmade alla körningar från KM3, ska försöka lägga ut det någonstans. Har tyvärr ingen hemsida att lägga upp det på...
Mvh Gustav |
Youtube? _________________ Henrik Pihl
Modsport
 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
24 Sep 2007 09:42
|
|
|
Racerapport Ring Knutstorp MGCC KM5
Dagen började i ottan och det var uppklarnande men blött i Göteborg. Framme på Knutstorp så var det blött och det såg inte speciellt roligt ut, blött och regnet hängde i luften. Sedvanligt däckbyte (tack Edvin igen för domkraften!), inskrivning och besiktning som blev mer stressigt än normalt pga något sen ankomst.
Fri träning. Då roadsport A/B/RS/Historic hade tränat innan trodde jag att det skulle vara lite torrt i alla fall på banan. Så var det inte utan det var halt! Kom iväg efter Josen vilket kändes bra då det var första gången på banan för min del i år. Varven jag har i ryggen sedan innan är inte så många heller och med helt annan set på bilen kändes det bra att ta rygg på lite mer vana åkare. Det gick inte fort alls och det var kul att se Josen ligga och ratta fram och tillbaka i sökandet efter grepp. Hade ungefär samma "att-göra-lista" och det kändes ganska bra och det var bra varv att få tillbaka bilden av bansträckningen och bli lite varm i kläderna. Ska försöka lägga upp film på detta.
Tidsträning 1. Nu hade det i princip torkat upp helt, lite fuktigt här och där, och farten ökade markant. Det var lite mycket trafik tyckte jag och fick inte så många varv i eget tempo som jag hade önskat men resultatet var ändå väldigt bra. Hade inga förväntningar på tider annat än att det borde gå betydligt fortare än förra året med orginalchassi. Mitt personbästa på 1,17,56 från förra året flög all världens väg och jag klockade in på 1,12,560 som bästatid. Detta gav mig en 3:e-placering efter första träningen vilket sporrade rejält! Bilen går kanon men är fortfarande för understurd trots att jag skruvat lite på bakdämparna dagen till ära. Dock tyckte jag att det skramlade lite från bakvagnen/växellådan men lyckades förtränga det när jag gick in i depå. Pär H låg på förstaplats och Josen på andra.
Tidsträning 2. Eftersom jag hamnade lite "off" i tidsträning 1 så bestämde jag, Per H och Edvin att vi skulle gå ut tillsammans för att få upp farten tillsammans. Per var angelägen om att jag skulle vara snabbare än Josen (dom slogs om totalsegern) och Edvin sökte mer fart i sin bil (väldigt lika chassin på våra bilar) då det bevisligen var möjligt. Precis innan line-up så kom jag ihåg skramelljudet så jag tog en kik under där bak. Tur att jag gjorde det för två av skruvarna till en inre drivknut var urskruvade. Bara att lyfta bilen och dra åt grejerna samtidigt som fältet rullade ut på banan. Detta tog onödig tid och koncentration och när jag väl kom ut så hade jag ingen från toppen av tabellen att referera till och eftersom jag inte har någon lap timer fick jag ingen återkoppling på hur det gick. Resultatet var att jag överkörde för mycket. Åkte dessutom av i Kvällsposten ner mot Liton vilket troligtvis rubbade hjulinställningen fram något då ratten fick en lite annan position. På de varv jag fick var det snabbaste 2 tiondelar långsammare än tidsträning 1. Lite av en besvikelse måste jag säga och jag halkade ner till fjärdeplats inför rejset. Har iofs mig själv att skylla då jag borde kollat upp drivknuten direkt efter tidsträning 1. Då hade jag hunnit vara med i tid. Blev inget filmat pga tidsbrist.
Efter tidsträning 2 blev jag lite orolig för framvagnen men det visade sig att allt var rakt (till synes i alla fall), tajt och satt ihop. Däremot rubbades något med hjulinställningen men det få bli vintemek.
Rejset. Stog i 2:a startled på fjärdeplats på vänster sida, Pär först, framför mig stod Niklas Falk, något framför till höger stod Josen. Snett bakom stod Fredrik olsson i Fieron och bakom mig stod Edvin. Strategin var att komma iväg så fort det gick och förhoppningsvis ta en av miatorna och sen hänga med i täten. Viktigt var att hålla Fredrik i Fieron bakom då han är erkänt startsnabb och svår att köra om. Starten går och kommer iväg bra på 1:an, missar 2:an och ser min strategi rinna iväg tillsammans med miatorna och emellan kommer en svart bred amerikanare!! Jag skrek av besvikelse när jag väl fått i 2:an, förbannat helt enkelt. Fältet höll ihop ett varv eller så och mina attacker mot Fredrik var ihärdiga och konstanta. Var uppe jämsides på rakorna men fick se mig besegrad i bromsduellerna. Var frustrerande att inte komma förbi då jag hade mer fart i bilen. Då körningen var defensiv från Fredriks sida hade Edvin inga större problem att hänga med i kampen om fjädreplatsen. I utgången till rakan på varv 8 fick jag bättre fart med mig och hamnade på utsidan av Fieron. Det blev mindre och mindre asfalt kvar och till slut var jag ute och höghastighetsklippte gräsmattan/åkte båt med hela bilen utanför banan. Tyckte det var väl tufft av Fredrik och var rejält sur och tappade dessutom en placering till Edvin. Som tur var gick det bra med materialet och sur är jag inte längre. Nästa gång tutar jag tidigare Fredrik så du vet var jag är! Nu blev det jakt igen och var tillbaka i matchen efter ett varv. Både jag och Edvin högg mest hela tiden efter omkörningsmöjligheter men läget blev oförändrat och tajt mål.
Tack alla som gjorde det möjligt att köra, världsklass!!
om någon har bilder så hör av er! _________________ Gustav Hedelin
Senast ändrad av headline, 25 Sep 2007 11:24, ändrad totalt 2 gånger |
|
Meny
Tillbaka
|
|
easec
Skåne

Här sedan: 20 Sep 2004
|
24 Sep 2007 10:39
|
|
|
Härlig körning Gustav!  |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge

Här sedan: 08 Nov 2006
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Cédric
Sthlm-Solna

Här sedan: 23 Mar 2004
|
24 Sep 2007 22:35
|
|
|
Riktigt imponerande körning ! Du har verkligen utvecklas snabbt, nu går det ju riktigt fort. Och med hyffsat standarbil. Tummen upp, det ger ju en själv lite inspiration för att ta sig ner nån gång och ge sig på knutan själv
Återigen stort tack för blocket !!! _________________ Cédric Nyberg
Porsche 924, Porsche 924 TURBO, Seat Ibiza Cupra '11 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
Cyberoid
Göteborg

|
24 Sep 2007 22:54
|
|
|
Hoppas du hade en trevlig helg Gurra. Det ser ju ut till att ha gått ordentligt fort. Som de andra säger så är det imponerande med tanke på hur pass standard det ändå är.  _________________ Henrik Pihl
Modsport
 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
FredrikÅ
Skåne

Här sedan: 20 Nov 2002
|
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Cédric
Sthlm-Solna

Här sedan: 23 Mar 2004
|
29 Mar 2010 19:37
|
|
|
Här går det undan med uppdateringarna:) Vad är planen för kommande säsong, blir det nåt km? Va kör du med för däcksbredd? _________________ Cédric Nyberg
Porsche 924, Porsche 924 TURBO, Seat Ibiza Cupra '11 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
headline
Göteborg

|
|
Meny
Tillbaka
|
|
Cyberoid
Göteborg

|
29 Mar 2010 21:39
Re:
|
|
|
| headline skrev: |
Hallå!
Jodå, väntar man på något gott så...
Har inga konkreta planer och inget bokat..... |
Vårruset med SVKG den 22e April är ju klassisk premiär? _________________ Henrik Pihl
Modsport
 |
|
Meny
Tillbaka
|
|
|