Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3, ... 33, 34, 35   >>
18 besök senaste veckan (375681 totalt)
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



johann skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Btw lite tråd-kapning

Det kommer en äkta BMW Motorsport byggd GTR kaross till SLC nästa år med 5.0 V8a maskin.
Kaross nr 08 som aldrig har tävlats med innan.


Med äkta kaross menar du då hela GTR-kitet eller bara karossen?


Motor och vxl-låda blir inte motorsport-delar utan från M5 std.... resten såsom hjulupphängning osv är riktiga grejjer. Som jag förstått det.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004
Inlägg: 973



angående färgen. kanske orange, och sen i slutet där du har blått ha tre styken stripes lika dant som du har fast i ///M färgerna?

_________________
Björn Hansson
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Kapade ur buren i helgen och det var lika bra. Blev lite förvånad när jag hade kapat lös dörrsträvorna från huvudbågen och skulle bryta lite för att få ur framdelen från bilen. Två av strävorna lossnade utan större ansträngning från svetsarna och vid närmare besiktning när buren stod utanför bilen så var sidan mot plåten på alla förbindelserna inte/dåligt svetsad.

Svetsen på dörrsträvorna


Den så kallade svetsen vid toyotastag/dörrsträva mot främrebågen.



Nu håller jag på att skissa på den nya buren samt diverse förstärkningar av karossen.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18591





Det där borde du dokumentera och posta i "bursvetsartråden", för det där är väl ett av dom bästa argumenten jag nånsin sett för att lämna bort jobb man inte kan göra själv.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645






Vad för sorts människor gör såna grejer?

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Patrik Rydh skrev:



Vad för sorts människor gör såna grejer?


Sånna som inte kan men tror att dom kan...

_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Arne
Vejbystrand
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1268



Usch!!!

Hoppas verkligen inte den där buren varit godkänd..

_________________
/Arne Lindgren
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2457



Arne skrev:
Usch!!!

Hoppas verkligen inte den där buren varit godkänd..


Det kan den bara inte vara

om den är det så hade jag nog letat reda på vem som utfärdade den vagnboken

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281





Detta var alltså den gula coupe Johan D hade som jag och Wille INTE bistod med bursvetsningen i...

Bara ifall ngn blandade ihopa alla Johans gula bilar.

Johan är även han helt oskylldig.

Bilen ska väl ha gått "rakt fram" nga gånger som jag minns det.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



det var väl den reptil.nu bilen eller?
OBS! med förbehåll att jag kan ha fel!!!

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Det stämmer att det är den fd reptil bilen, tror/hoppas dock att den aldrig har haft vagnbok.

Jag får be om ursäkt Andreas om någon fick för sig att det här var Johans "riktiga" cupbil, har väl inte varit så tydlig på den punkten

Enligt uppgift ska den ha gått lite på strippen tidigare, vet dock inte vilken kapacitet den hade då men hade den potens för burtider så vetetusan hur den klarade besiktningen

Dömde väl egentligen ut buren när jag fick bilderna av Johan. Och vid en närmare titt så gick ju huvudbågen ca 1dm från B-stolparna samt 1,5dm från taket och dom synliga svetsarna var ju inga höjdare direkt. Om det var samma person som svetsade buren som har gjort stolsinfästningarna så var ju bara det en orsak att kasta buren, vid en lättare smäll hade båda stolarna släppt från golvet


Nu kommer ingen svets från buren att återanvändas utan jag kommer bara att plocka rören till extra förstärkningar

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Niklas Sandström skrev:

Jag får be om ursäkt Andreas om någon fick för sig att det här var Johans "riktiga" cupbil, har väl inte varit så tydlig på den punkten


Absolut ingen fara Niklas, tänkte bara vara "ute i tid" om nu ngn funderade i de banorna.
Bättre förekomma än förekommas. Blir så lätt rykten osv annars.

Det finns faktiskt enklare saker att göra än att hålla reda på alla gula bilar Johan envisas med att samla på...

Lycka till med bygget. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Johan Dahl
Värnamo (Bor)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 900



oj!! visst inte att buren var SÅÅ dålig.. men vad jag vet har det aldrig funnits vagnbok på den...

förresten, vad är det för fel på gula bilar ?

_________________
Johan Dahl
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Johan Dahl skrev:


förresten, vad är det för fel på gula bilar ?


INTE NÅT FEL ALLS......

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Nu börjar det bli ganska mycket "bling" på bilen En stor burk under huven, instrumentpanelen och sedan tillkommer dörrsidorna




Tar det lite lugnt med byggandet annars, har kapat upp för att kunna förstärka bakvagnsinfästningarna.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Niklas Sandström skrev:
Har lite svårt att bestämma färgsättningen såhär i planeringsstadiet. Grunden skall vara Jägermeisterorange då det är teamfärgen.
Men jag kan inte bestämma mig om den skall vara helt orange eller med någon färgbrytning och då helst med ett enkelt mönster att lacka då det nog kommer gå åt en och annan skärm.


Kör på helt orange. Det är drygt med olika färger när man måste byta skärmar efter vart race


_________________
Daniel Steiner
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



jag har fått kapa den en bur i min bil som var i klass med de där, i mitt fall blev läxan att de är bättre å göra de själv än att lämna bort det. Gör om gör rätt själv mao

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Karlsson skrev:
jag har fått kapa den en bur i min bil som var i klass med de där, i mitt fall blev läxan att de är bättre å göra de själv än att lämna bort det. Gör om gör rätt själv mao


Beror ju på vart man lämnar det.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Daniel6xQ skrev:
Karlsson skrev:
jag har fått kapa den en bur i min bil som var i klass med de där, i mitt fall blev läxan att de är bättre å göra de själv än att lämna bort det. Gör om gör rätt själv mao


Beror ju på vart man lämnar det.


Japp, en riktigt burbyggare är ju givetvis de bästa.

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Har inte blivit mycket gjort på bilen, men idag fick jag lite tid över efter en massa plastgjutning.

Tog loss vindrutan, började kapa upp rör till förstärkning av bakvagnen. Dessvärre var gasen i svetsen slut så jag fick inte brännt fast något.




Sedan har det kommit ett par fina bakre stötdämparlagringar.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
En uppdatering innan jag åker och plastar.

Var och borrade två stycken S50 block till 87mm igår.





Innan borrningen hann jag kapa ur reservhjulsbaljan samt svetsa fast några rörbitar.



_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3, ... 33, 34, 35   >>
18 besök senaste veckan (375681 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande