Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GTR E36 | << 1, 2, 3, 4 ... 33, 34, 35 >> 27 besök senaste veckan (375680 totalt) |
Tackar, njae den här säsongen är körd. Men planen är att den skall vara färdig till vårkörningen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Fick gjort lite idag.
Nya gjutformen till fronten är klar, skall bara renskäras. Gjutform på huven. och bakluckan. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Jahapp såklart gick det åt pipan med formarna. Huven och bakluckan måste ha varit omlackad med dålig färg för gelcoaten har blivit homogent med den. På dom ställen som gick att få loss så kom grundfärgen med också. Så är det någon som behöver glasfiberarmerade plåtluckor till E36 är det bara att komma och hämta innan dom åker på soptippen
Nu måste jag få tag på nya luckor så jag kan göra formar. Enda som gick bra idag var inpassningen av skärmbreddarna på compacten som ser ut att bli riktigt bra _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Stämjärn - hammare - blodiga knogar plus en väldans massa svordommar , så går det nog . _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
Provade en del med bräckjärn men dels tar det ganska rejält med tid att få loss plasten och sedan tar det ett par timmar att slipa bort resterna och sedan måste bucklorna i huvarna spacklas och slipas till.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Har skissat lite på hur jag hade tänkt att buren ska se ut. Det är dock bara skisser så skalan och alla knutpunkter är inte 100%.
Kom gärna med synpunkter och förslag. EDIT: Ändrade lite i bilderna. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Kryss eller sträva i taket skulle jag nog klämt i en oxå.
Vridstyvheten ökar ganska mkt verkar det som samt att det inte sänker säkerheten iaf. Ser MYCKET bra ut. Genomtänkt och med väl begripliga skisser "i" bilen. |
||
Hade tänkt sätta en sträva i taket och jag ser att jag har glömt att rita dit toyota samt hjälmkrossarstag också. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Har dy kollat ngt på en Super Touring E36?
Borde ge lite tips på hur man drog rören. Funderar på om man kan tjäna ngt på att lägga fler rör från "första bakaxelinfästningen" till "andra" eller ev. tornen bak...men känns snudd som spel för galleriet. Edit: Kass bild, men den visar att man siktar på diffklumpen istället för infästningen av subframen. Hade dessa bilar verkligen ett difffäste så som e30...skumt. Förstärkningen mellan infästningarna är med ordentligt. Men så var ju skuffen inte normal på dessa bilar. Pushrods och rockers till krängarna...jösses! EDIT 2: Lika bra med en bild på det hela. Man ser att det är krängarfästet som är det man stagar från främre infästningen, inget annat. |
||
Jo, man tycker det. Kom precis på att BMW själva prioriterat bort staget mellan tornen bak. Tror mig veta att detta inte är eftersom de bara tyckte det utan för att alla tester påvisade att det inte gerså mkt ihopa med tvärstagen ner mot golvet. Kanske dax att låta slipen gå lite Niklas så du inte tynger ner mer än nödvändigt. |
||
Säkerhet och förstyvning är bra men tänk på att du helst komma i och ur bilen utan alltför spännande akrobatiska övningar.
Ett relativt högt dörrhålskryss och i kombination med lite flackt toyotastag kan krympa dörrhålet markant speciellt ihop med hjälmkrossarstaget. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||
Ganska mycket plåt kommer att kapas bort under skärmplasten samt i hjulhusen för att få plats med långnabben, så några rör extra kan man nog kosta på sig. Sedan så kommer jag ändå att få vikta upp bilen för att klassa in i dom grenar som jag kommer att köra mest i, så övervikten i BMW cup special får man väl kompensera med mer motor och bredare däck (även om jag inte räknar med att hänga med ändå).
Toyotastaget kommer att "fuskas" fram så mycket det går och hjälkrossarstaget skall nog dras bakåt. Sedan går det ju att sänka dörrkrysset också men det ska provas ut när buren monteras. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GTR E36 | << 1, 2, 3, 4 ... 33, 34, 35 >> 27 besök senaste veckan (375680 totalt) |