Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3, 4 ... 33, 34, 35   >>
27 besök senaste veckan (375680 totalt)
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1092



Ser bra ut!

Hinner du få ihop den till isåkningen?

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Joan skrev:
Ser bra ut!

Hinner du få ihop den till isåkningen?


Tackar, njae den här säsongen är körd. Men planen är att den skall vara färdig till vårkörningen.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Fick gjort lite idag.

Nya gjutformen till fronten är klar, skall bara renskäras.


Gjutform på huven.


och bakluckan.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Markusson
Umeå
Här sen Mar 2005
Inlägg: 98



Ser fram emot att se och höra bilen på vår körningen. thumbs up
//Fredde

_________________
Fredrik Markusson
Bmw M3 E30
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526



fränt bygge thumbs up man kanske skulle ha behållt m3an och byggt om den till rejsbil

_________________
Gustav Olofsson


Volvo V40 T4 2002
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Jahapp såklart gick det åt pipan med formarna. Huven och bakluckan måste ha varit omlackad med dålig färg för gelcoaten har blivit homogent med den. På dom ställen som gick att få loss så kom grundfärgen med också. Så är det någon som behöver glasfiberarmerade plåtluckor till E36 är det bara att komma och hämta innan dom åker på soptippen

Nu måste jag få tag på nya luckor så jag kan göra formar.





Enda som gick bra idag var inpassningen av skärmbreddarna på compacten som ser ut att bli riktigt bra

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Går det verkligen inte att få bort eländet från plåten på något vis? Typ värma bort eller så?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Anton Lillsund skrev:
Går det verkligen inte att få bort eländet från plåten på något vis? Typ värma bort eller så?


Stämjärn - hammare - blodiga knogar plus en väldans massa svordommar , så går det nog .

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Provade en del med bräckjärn men dels tar det ganska rejält med tid att få loss plasten och sedan tar det ett par timmar att slipa bort resterna och sedan måste bucklorna i huvarna spacklas och slipas till.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Har skissat lite på hur jag hade tänkt att buren ska se ut. Det är dock bara skisser så skalan och alla knutpunkter är inte 100%.

Kom gärna med synpunkter och förslag.






EDIT: Ändrade lite i bilderna.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kryss eller sträva i taket skulle jag nog klämt i en oxå.
Vridstyvheten ökar ganska mkt verkar det som samt att det inte sänker säkerheten iaf.

Ser MYCKET bra ut. Genomtänkt och med väl begripliga skisser "i" bilen. thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Kryss eller sträva i taket skulle jag nog klämt i en oxå.
Vridstyvheten ökar ganska mkt verkar det som samt att det inte sänker säkerheten iaf.

Ser MYCKET bra ut. Genomtänkt och med väl begripliga skisser "i" bilen. thumbs up


Hade tänkt sätta en sträva i taket och jag ser att jag har glömt att rita dit toyota samt hjälmkrossarstag också.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Har dy kollat ngt på en Super Touring E36?

Borde ge lite tips på hur man drog rören.
Funderar på om man kan tjäna ngt på att lägga fler rör från "första bakaxelinfästningen" till "andra" eller ev. tornen bak...men känns snudd som spel för galleriet.

Edit:

Kass bild, men den visar att man siktar på diffklumpen istället för infästningen av subframen.
Hade dessa bilar verkligen ett difffäste så som e30...skumt.
Förstärkningen mellan infästningarna är med ordentligt. Men så var ju skuffen inte normal på dessa bilar.
Pushrods och rockers till krängarna...jösses!

EDIT 2:



Lika bra med en bild på det hela.
Man ser att det är krängarfästet som är det man stagar från främre infästningen, inget annat.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18587



Blir det inte fruktansvärt tungt med så mycket rör?
Borde finnas nån break-even nånstans liksom.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



MaZ skrev:
Blir det inte fruktansvärt tungt med så mycket rör?
Borde finnas nån break-even nånstans liksom.


Jo, man tycker det.

Kom precis på att BMW själva prioriterat bort staget mellan tornen bak. Tror mig veta att detta inte är eftersom de bara tyckte det utan för att alla tester påvisade att det inte gerså mkt ihopa med tvärstagen ner mot golvet.

Kanske dax att låta slipen gå lite Niklas så du inte tynger ner mer än nödvändigt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Säkerhet och förstyvning är bra men tänk på att du helst komma i och ur bilen utan alltför spännande akrobatiska övningar.
Ett relativt högt dörrhålskryss och i kombination med lite flackt toyotastag kan krympa dörrhålet markant speciellt ihop med hjälmkrossarstaget.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Ganska mycket plåt kommer att kapas bort under skärmplasten samt i hjulhusen för att få plats med långnabben, så några rör extra kan man nog kosta på sig. Sedan så kommer jag ändå att få vikta upp bilen för att klassa in i dom grenar som jag kommer att köra mest i, så övervikten i BMW cup special får man väl kompensera med mer motor och bredare däck (även om jag inte räknar med att hänga med ändå).

Toyotastaget kommer att "fuskas" fram så mycket det går och hjälkrossarstaget skall nog dras bakåt. Sedan går det ju att sänka dörrkrysset också men det ska provas ut när buren monteras.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Dörrkryss sätts så högt man får!
Punkt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Andreas Lidström skrev:
Dörrkryss sätts så högt man får!
Punkt.


Så högt som vänster armbåge tillåter tycker jag.

Slår i den ibland :/

_________________
Daniel Steiner
Citera
Fredriksson84
Falun
Här sen Aug 2005
Inlägg: 385



ser ut att kunna bli riktigt bra detta när det blir klart

_________________
Nya projektet Audi 80 Quattro med 16v TURBO

Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny

Daniel Fredriksson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18587



Daniel6xQ skrev:


Så högt som vänster armbåge tillåter tycker jag.

Slår i den ibland :/


Amen.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3, 4 ... 33, 34, 35   >>
27 besök senaste veckan (375680 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande