Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35
95 besök senaste veckan (375777 totalt)
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Matso skrev:
Jösses vad du får mecka.......!



Nya fin-motorn 11 december 2016 som nöp på fyra kolvar. Vad var orsaken till det? Hittade ingen glad fortsättning på den tråkiga historien.


Katalysatorerna gick sönder och pluggade avgassystemet ett tag innan resterna blåstes ur. Hade väldigt kort Y-rör och det gjorde att det blåste avgaserna från ena banken till den andra när det blev plugg.

I med fyra nya kolvar och flyttade kattarna längst bak så har den gått felfritt sedan.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41556

Forumägare
Forumägare

Det står säkert i tråden men varifrån kommer bärarmarna? Jävligt tjusig fackverksstuk thumbs up




Sen är jag lite nyfiken på vad som kan ligga bakom det spektakulära kopplingsraset. Rätt genom sprängkåpan o allt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Det står säkert i tråden men varifrån kommer bärarmarna? Jävligt tjusig fackverksstuk thumbs up


Det är en prototyp rallybakvagn från Wisefab, det är viktigt med en följsam bil när det är ojämt underlag. Har nu 260mm fjädringsväg med denna motför 200mm med min gamla.


Magnus Thomé skrev:
Sen är jag lite nyfiken på vad som kan ligga bakom det spektakulära kopplingsraset. Rätt genom sprängkåpan o allt

Man måste slira på kopplingen ganska mycket när man startar på is med långnabb för annars river det lös däcken. Gjorde nog för många hårda provstarter på rad. Lamellerna var ordentligt begagnade och tappade nog sintermaterialet sen blev det så varmt att stålskivorna mellan lamellerna nästan smälte för det kastade ut en skiva mellan skruvarna som håller fast tryckplattan och det var bitar av den som kom in i kupe'n

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41556

Forumägare
Forumägare

Vilket konstverk thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
jägerjanne
ölme kristinehamn
Här sen Jul 2016
Inlägg: 532



sorry men jag lär byta boxers nu, f*n va snyggt, läs avundsjuk

_________________
janne pettersson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
<<   1, 2, 3 ... 33, 34, 35
95 besök senaste veckan (375777 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande