Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GTR E36 | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 12 besök senaste veckan (375798 totalt) |
Katalysatorerna gick sönder och pluggade avgassystemet ett tag innan resterna blåstes ur. Hade väldigt kort Y-rör och det gjorde att det blåste avgaserna från ena banken till den andra när det blev plugg. I med fyra nya kolvar och flyttade kattarna längst bak så har den gått felfritt sedan. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Det står säkert i tråden men varifrån kommer bärarmarna? Jävligt tjusig fackverksstuk
Sen är jag lite nyfiken på vad som kan ligga bakom det spektakulära kopplingsraset. Rätt genom sprängkåpan o allt _________________ Magnus Thomé |
||||
Det är en prototyp rallybakvagn från Wisefab, det är viktigt med en följsam bil när det är ojämt underlag. Har nu 260mm fjädringsväg med denna motför 200mm med min gamla.
Man måste slira på kopplingen ganska mycket när man startar på is med långnabb för annars river det lös däcken. Gjorde nog för många hårda provstarter på rad. Lamellerna var ordentligt begagnade och tappade nog sintermaterialet sen blev det så varmt att stålskivorna mellan lamellerna nästan smälte för det kastade ut en skiva mellan skruvarna som håller fast tryckplattan och det var bitar av den som kom in i kupe'n _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 GTR E36 | << 1, 2, 3 ... 33, 34, 35 12 besök senaste veckan (375798 totalt) |