Nyheter      Kalender      Banor      Nürburgring      Arrangörer      R-Däck      Forum      Varvtider/Loggar
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
tråden läst  
295983 ggr 
<< Föreg. ämne | Nästa ämne >>

<<Föreg  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Nästa>>
 
   
Bert Svensson
Ryd Småland





Här sedan: 17 Nov 2002
Inlägg: 633
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Mar 2014 20:55     Citera

Grattis till smguldet

Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Rikard Niva
Luleå





Här sedan: 20 Apr 2006
Inlägg: 728
Tipsa Facebook   Inlägg  29 Mar 2014 21:23     Citera

Grattis, super kul


_________________
Rikard Niva
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2014 11:24     Citera

Tackar för alla gratulationer

Nyss hemkommen efter nattens firande så jag tar nog en vilodag idag


Bilen fungerade bra maskinellt men jag var ihop lite med en bil som tvärbromsade in i ett gulflaggs område så en framlykta gick sönder.


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Henn0
Mora alt Lidingö





Här sedan: 12 Okt 2009
Inlägg: 425
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2014 12:07     Citera

gratulerar!! grymt imponerande


_________________
MVH Henrik Hvitfeldt


BMW 2002 -73 s50b30-95
Chevrolet Corvair -65
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2014 13:21     Citera

Många olika spårval i första kurvan



_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Babbe
Lund





Här sedan: 08 Jun 2004
Inlägg: 1212
Tipsa Facebook   Inlägg  30 Mar 2014 17:03     Re: Citera

Niklas Sandström skrev:
Många olika spårval i första kurvan




haha thumbs up

Verkar som mitten går fortast


_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  11 Apr 2014 21:24     Citera

Ett till klipp från isen, fjärde deltävlingen i Morjärv. Andra dagen och fyra tävlingar på samma bana gjorde att den blev lite uppkörd och halkigare.


Se videon på Youtube i HD >


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  18 Apr 2014 11:50     Citera

Hade lite strul med min Gopro så jag fick bara film från tredje tävlingen (första på söndagen i Morjärv)



Se videon på Youtube i HD >


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Tom Gunnarsson
Gotland





Här sedan: 11 Feb 2013
Inlägg: 36
Tipsa Facebook   Inlägg  19 Sep 2014 05:31     Citera

Nu vill jag ha en uppdatering!


_________________
Tom Gunnarsson
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  25 Sep 2014 21:25     Citera

Det går dessvärre fler steg bakåt än framåt just nu

Körde lite rallycross i sommar på Norrlandsveckan.

Första tävlingen gick i Piteå, tidsträningen gick hyffsat med en elfte tid med tanke på att dom två varven var det enda jag har kört där på banan på fyra år.

Första omgången blev ett bottennapp, råkade döda motorn när jag letade dragläge i starten och slant med foten. Starten gick när jag gnuggade med startmotorn för att få igång den. Kom ikapp ett par bilar men blev trängd av banan när jag skulle köra om och fastnade halvt i en sandfålla så tiden blev inte bra.

I andra omgången gick starten bättre och jag var först i första kurvan, men blev påkörd på höger bak så fälgen gick sönder. Däcket satt kvar på fälgen men tappade luften så det gick inte fort att köra, var inte sist i mål men tiden blev inte bra igen.

Tredje omgången, en bra start igen och var tvåa i första böj. Ettan snurrade och jag tog mig förbi men då behagade hjulbultarna gå av på höger bak, hjulet rullade under bagaget och tryckte sönder plåten där. I samband när hjulet rullade under bilen så kastades den upp i luften och när den landade så sprack bromsskivan men det värsta var att luftdomkraften krokade i asfalten och vreds under bilen och slet då loss en del av karossplåten. Röret som håller dämparen vek sig runt bärarmsinfästningen så domkraften blev krokig.



Det har varit rätt många garagetimmar så jag blev lite less och hade inte tänkt fixa igång den till nästa tävling. Men då hade några av min konkurenter farit till garaget och börjat rikta till den så då var det ju bara att ställa upp

Nästa tävling var i Kalix.

Tidsträningen gick ganska bra och jag fick en åttonde tid.

Första omgången fick jag dåligt startspår på yttern och kom inte in utan fick släppa flera bilar före, tappade lite tid i kön och fick en elfte tid.

I andra omgången fick jag samma dåliga startspår, gjorde dock en riktigt bra start och höll gas så länge jag vågade. Just innan jag skulle börja bromsa så fick jag en smäll i sidan och åkte sidledes ut i lösgruset där det inte hände något när jag bromsade. Gled i lösgruset och träffade en sandfålla på tvären i ca 80km/h och det slutade inte bättre än att jag rullade två varv innan den landade på hjulen igen. Tack och lov så landade den på taket två gånger så hjulupphängningarna och stötdämparna klarade sig. Fick krocktesta buren som klarade sig men den mesta plåten såg inte så rolig ut.




Så nu ser det ut så här i garaget.



Det for lite mer plåt när jag började, kapade bort där hjulet hade demolerat samt bakstammen som har fått några tryckare bakifrån. Ska göra nya torn så dämparna får lite bättre plats samt att jag ska göra dom justerbara i höjd.




Något lite mer roligt så har jag fått tillbaka motordelarna från Unitek, nu skulle man ju bara haft lite tid över och börja montera ihop den också



Högkompkolvar för E85, blev ganska djupa vetilurtag för att klara vanosen med kammarnas höga lyft.



Suzuki Hayabusa raceventilfjädrar så nu klarar överdelen iaf 11k rpm



Lite annan durationl på dom nya kammarna samt 2mm högre lyft



Några fler roliga delar.


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
E21 Racing
Gävle





Här sedan: 05 Jan 2004
Inlägg: 2689
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Sep 2014 11:21     Citera

Oj, så trist. Vilken j...a otur med alla problem o olyckor, men tur ändå det "bara" mest är plåtdelar.

Rätt mkt jobb ändå o få klar karossen som den ser ut nu, bara kämpa på.
Blir det ändringar i skärmar osv eller kör du samma som innan? kolfiber?



Edit: Trevlig kamprofil förresten!!!




_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racerbil
BMW 525tds E12 Dieselprojekt
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
dvorak
Göteborg





Här sedan: 16 Nov 2007
Inlägg: 894
Tipsa Facebook   Inlägg  26 Sep 2014 12:30     Citera

Jösses, tur att bilen klarade sig så bra. Blir inget litet projekt att ta tag i nu ändå


_________________
Peter Sundström

147 varv på Nordschleife
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Tegheim
Skogen, Nässjö, Jönköping, Schweden





Här sedan: 02 Nov 2004
Inlägg: 1814
Tipsa Facebook   Inlägg  28 Sep 2014 17:59     Citera

Synd på olyckorna, men motorn... Och jag gillar inte ens V8! Hoppas på mycket bilder på insidan av den spisen!


_________________
Tony Tegheim - Mooseville Performance
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282
www.mooseville-performance.com
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
E21 Racing
Gävle





Här sedan: 05 Jan 2004
Inlägg: 2689
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Okt 2014 09:11     Citera

Hur går det här? Hunnit börja svetsa ihop karossen?




_________________
///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racerbil
BMW 525tds E12 Dieselprojekt
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2014 10:04     Citera

Har haft lite dåligt med motivationen så jag har inte varit så flitig på att ta mig till garaget.

Men en donatorbil har införskaffats, rensats och kapats.


Blev av med lite frustationer när resterna skulle paketeras så är det någon som behöver en söndagskörd 325:a finns det för avhämtning


Började med dom nya tornen med gängade topplagringar för att kunna justera höjden.


Sedan var det dags för nya hjulhus.


Och sedan lades locket på och brändes fast.


Nu är det bara kvar lite i bagaget samt att jag ska byta trösklarna, sedan är det bara resten kvar


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
super7
Umeå





Här sedan: 26 Nov 2002
Inlägg: 3234
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2014 10:10     Citera

Är ju länge kvar till Is tävlandet börjar thumbs up


//Nisse


_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
frapp
Kristianstad





Här sedan: 18 Aug 2005
Inlägg: 1265
Tipsa Facebook   Inlägg  09 Nov 2014 12:56     Citera

Helt galet thumbs up Kämpa på. Ser ju trots allt ut att gå ganska bra


_________________
Fredrik Rapp
BMW 328ti
2:a BMW Cup modifierad 2015
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Dec 2014 19:53     Citera



_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Ripper
Växjö





Här sedan: 22 Maj 2006
Inlägg: 1091
Tipsa Facebook   Inlägg  20 Dec 2014 20:08     Citera

Vilket hästjobb, imponerande thumbs up


_________________
Christian Sundqvist - www.nukeperformance.com - www.racegear.cc -
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Niklas Sandström
Kalix





Här sedan: 07 Nov 2002
Inlägg: 3123
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Jan 2015 00:22     Citera

Hjulhusen och bagaget blev klara till slut.


Trösklarna på donatorn jag köpte var alldeles för rostiga så nästa offer fick smaka på tigersågen. (hade haft den stående ett tag, krockad bak och med taklucka)


Bestämde mig för hellack sedan så bilen rensades helt.


Trösklar på plats och färdigt med svetsen.


Sparade främre delen ifall att den behövs nån gång, resten fick också smaka lillkisse (CAT 962K)


Så nu har sista tiden bara ägnats åt slipning och preparering inför lack.


_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
super7
Umeå





Här sedan: 26 Nov 2002
Inlägg: 3234
Tipsa Facebook   Inlägg  02 Jan 2015 10:56     Re: Citera

Niklas Sandström skrev:
Så nu har sista tiden bara ägnats åt slipning och preparering inför lack.

thumbs up
Skall ju se bra ut trotts att det är en racerbil.


_________________
Nisse Holmgren
Umeå
Våra race- och banåkarbilar
Meny       Upp       Tillbaka
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Svara på inlägget  Forumlista  ->  Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 GTR E36
tråden läst  
295983 ggr 
<<Föreg  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Nästa>>

  << Föreg. ämne | Nästa ämne >>

Server render time: 0.2952   |||   Client render time:
 




o