Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare!
<<   1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14   >>
16 besök senaste veckan (143973 totalt)
GtiR oscar
Göteborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 135



ButterflyRacing skrev:
Nu var det ju inte så, att jag tror att motorn ska vrida loss balken.
Det är inga vridande krafter i en växellådsbalk i en bil av den typen.!!!


Sorry för trådkapningen men med vridande menar du runt utg.axel ? för när växellådskudden är dålig så lever ju motor/lådapaketet runt ganska väl i tunneln ?

Annars till trådskaparen : Hårig vagn som man hoppas se på gatorna nästa år

_________________
Oscar Lindengren

Volvo 242DL ( snart 242 T6 )
Nissan Sunny Gti-R
Honda CBR954RR
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
GtiR oscar skrev:

Annars till trådskaparen : Hårig vagn som man hoppas se på gatorna nästa år


Tackar!!! Ja, nästa år skall det brötas lite mellan husen i Götet med omnejd

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Camarogbg skrev:
Jag har gjort en variant av ATS:s (www.t56kit.com) balk fast i fyrkants profil.


Växellådsbalken har bara till uppgift att hålla lådan i höjd och sidledled....och det är klart att lådan hoppar omkring om fästet är trasigt.

Jag tycker inte att ATS-balken ser så mycket bättre ut. Möljigtvis att den har kortare överhäng ? Svårt att se på bilden.

Jag tänker inte så mycket på din säkerhet....utan dom oskyldiga trafikanter som kan komma i vägen.

Jag skulle montera någon form av stopp......så balken inte kan vika sig.
Stoppet behöver inte vara så kraftigt. Försladsvis två gängade stänger genom golvet....med gummifästen i balken.
En billig och enkel "försäkring"

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Liten uppdatering...
Bärarmarna + alubussningarna...riktiga grejer


Nya avgassystemet i 3,5" rostfritt.


De 2 bakre delarna...

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
Thatice
Norrbotten
Här sen Jul 2006
Inlägg: 6



Vad kostar ett sådant framvagnskit och vart handlade du det?

_________________
Dennis Fredin
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12839



Iiiiiiih, 3,5"!

Ljuddämparna ser inte särskilt stora ut. Har du testat att starta motorn med det än?
Jag kör 3" fram till ljuddämparna (före bakaxeln) och därefter 2,5" med flowmasterdämpare och det brölar rätt duktigt. Behövs inte mer än kanske 10% gas och folk tror det är ett stridsflygplan som ska lyfta...

Har inte gasat fullt än, men det lär ju knappast låta mindre...

Balla prylar i övrigt! thumbs up
Blir det något köra av till kommande sommar då?
Citera
FredrikYman
Valdemarsvik
Här sen Apr 2005
Inlägg: 50



En fråga från en som mest pysslar med tvångsmatade fyror. På avgassystemet, vad fyller den biten där rören går ihop för funktion. Har sett varianter där rören möts i ett kryss också?

Najs bil föresten thumbs up

_________________
Fredrik Yman
Fuskar ihop en 9000 Talladega -89
Citera
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7703



STCS1765 skrev:
En fråga från en som mest pysslar med tvångsmatade fyror. På avgassystemet, vad fyller den biten där rören går ihop för funktion. Har sett varianter där rören möts i ett kryss också?

Najs bil föresten thumbs up


Krosspipen, det har ngt med mellanregisteregenskaperna att göra

MVH Erik

_________________
Erik Wedlund

Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



STCS1765 skrev:
En fråga från en som mest pysslar med tvångsmatade fyror. På avgassystemet, vad fyller den biten där rören går ihop för funktion. Har sett varianter där rören möts i ett kryss också?


Krysset är till för att utnyttja baksuget från avgaspulserna och ökar effekten ganska markant om man får till det rätt.

_________________
Anders Hansson
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Thatice skrev:
Vad kostar ett sådant framvagnskit och vart handlade du det?

Handlade det på www.speedtech-performance.com Kostar en bra slant men det lär det vara värt.
Tror jag pröjsade ca 1050 dollar för grejerna + frakt och tull/moms...

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Anders Jeppsson skrev:
Iiiiiiih, 3,5"!

Ljuddämparna ser inte särskilt stora ut. Har du testat att starta motorn med det än?
Jag kör 3" fram till ljuddämparna (före bakaxeln) och därefter 2,5" med flowmasterdämpare och det brölar rätt duktigt. Behövs inte mer än kanske 10% gas och folk tror det är ett stridsflygplan som ska lyfta...

Har inte gasat fullt än, men det lär ju knappast låta mindre...

Balla prylar i övrigt! thumbs up
Blir det något köra av till kommande sommar då?

Körde med samma system innan (fast bonnjärn) och med samma dämpare fast 3-4mm gods i rören så ljudmässigt
blir det inte så stor skillnad. Något vassare ton på ljudet bara. Systemet blir ca 50% lättare än tidigare system
JA!!!!Bilen skall luftas sommaren 2007!!!!

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
STCS1765 skrev:


....Najs bil föresten thumbs up

Tackar!!!

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Najs växellåda... jag har en Viper T-56 låda till min Merca... dom är ju rätt bra...

_________________
Stefan Berander
Citera
Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 895



S 500 R skrev:
Najs växellåda... jag har en Viper T-56 låda till min Merca... dom är ju rätt bra...


Angående den växellådan. Är den inte rätt "seg" att växla med? Långa slag alltså. Kan inte mycke om dew tekniska gällande växellådor o sånt men i sommras när ja fick en åktur i en viper så sa han att detta va de snabbaste de gick o växla me den bilen o de gick inte så snabbt o växla. Men den är väl rätt hållbar iaf, om den håller för en viper liksom

Grymt snygg bil föresten

_________________
Emil Jönsson
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
superswede skrev:
S 500 R skrev:
Najs växellåda... jag har en Viper T-56 låda till min Merca... dom är ju rätt bra...



Angående den växellådan. Är den inte rätt "seg" att växla med? Långa slag alltså. Kan inte mycke om dew tekniska gällande växellådor o sånt men i sommras när ja fick en åktur i en viper så sa han att detta va de snabbaste de gick o växla me den bilen o de gick inte så snabbt o växla. Men den är väl rätt hållbar iaf, om den håller för en viper liksom

Grymt snygg bil föresten


Klart de är bra thumbs up Viper-lådan tål lite mer mos än t-56:an från camaro. Viper tål ca 550ft/lb och camarolådan 450ft/lb. Lådan är visseligen testad i 24 timmars cyklar med dessa belastningarna så de tål mer kraft under kortare perioder

Tackar!
orginal är lådan rätt seg. Har bytt till en B&M Rippershifter som är kortslagig och har justerbara ändlägen så man kan fanimej vräka i växlarna hur hårt och snabbt som helst thumbs up
Kännslan blev grym i lådan + att skiten håller för lite våldsväxlingar. Det gjorde inte ett orginal spakställ

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
S 500 R
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 816



Som sagt... det har ju med vileket spakställ man har... som för min del så måste jag ju tillverka ett... finns inte många Mb 500E med Viper T-56...

_________________
Stefan Berander
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
Liten uppdatering...
Bärarmar monterade..



Avgassystemet på bilen...





Camaro RSR

Tanklock...

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
novajonas
stockholm/järfälla
Här sen Sep 2004
Inlägg: 236



thumbs up ser riktigt najs ut

_________________
Jonas Fagerö

CHEVA NOVA 1972
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Jag har tydligen inte tittat noga nog, på dina bilder.
Fick just se att det är BigBlock i bilen.

Har du läst om mina problem med oljereturen i BBC...?

Det är faktiskt en sak du måste lösa på något sett.....annars kommer det bli dyra skador på motorn vid bankörning..

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
camarogbg
Älvängen
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1051


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Jag har tydligen inte tittat noga nog, på dina bilder.
Fick just se att det är BigBlock i bilen.

Har du läst om mina problem med oljereturen i BBC...?

Det är faktiskt en sak du måste lösa på något sett.....annars kommer det bli dyra skador på motorn vid bankörning..

Nej, har nog missat detta... Vad är det för problem? oljereturen, vad är det som jävlas?

_________________
Mikael Nordin
-Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7)
-68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början!
Svkg #120
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



En bigblock rymmer så mycket olja i toppar och i kamgaleriet.....som inte rinner tillbaka i tråget.
Så tråget är tomt.....när du ska svänga efter en lång raksträcka.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare!
<<   1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14   >>
16 besök senaste veckan (143973 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande